!! Windows 7 no longer supported !!

As Microsoft will stop supporting Windows 7 on Jan 20th we will be unable to test any of our
products on that platform. It may work, or it may not, but no guarantees from our side. 

Jump to content

Systems

For discussions about all general systems

229 topics in this forum

  1. Pinned topics
    • 4 replies
    • 3466 views
  2. Topics
    • 3 replies
    • 268 views
  3. crj pro is dead

    • 2 replies
    • 129 views
    • 2 replies
    • 139 views
    • 5 replies
    • 403 views
    • 2 replies
    • 162 views
    • 1 reply
    • 377 views
    • 2 replies
    • 285 views
    • 3 replies
    • 274 views
  4. VNAV Question/Suggestion

    • 3 replies
    • 374 views
  5. Diff Press

    • 4 replies
    • 538 views
    • 16 replies
    • 869 views
  6. Engine Performance

    • 15 replies
    • 716 views
    • 28 replies
    • 1522 views
    • 11 replies
    • 702 views
    • 7 replies
    • 786 views
  7. Fuel qty. calculations

    • 1 reply
    • 369 views
  8. CRJ900 Pro - CTD with EFB

    • 2 replies
    • 518 views
    • 11 replies
    • 647 views
    • 3 replies
    • 568 views
    • 1 reply
    • 516 views
    • 3 replies
    • 463 views
    • 3 replies
    • 1385 views
    • 20 replies
    • 1683 views
  9. CRJ Will Not Start

    • 3 replies
    • 594 views


  • Posts

    • Had exactly the same problem and having looked at config and not seen was about to go down the uninstall/reinstall route. So very pleased to see need to scroll to bottom of config. Deleted and sorted thanks.
    • Hi Stephen, I did submit one but have got no reply back on it hence I thought I did it wrong?  
    • Ok I'm going to try this
    • Ray,   Unless things change, I won't be around very much for the next few weeks,  but I wanted to get you to zip and post your A330 data folder as that has the information we need to see to understand what occurred.  It's even more helpful if you have all three loggings selected in the A330 Configurator.   I have experienced  this myself, almost always when transitioning from land to water in Europe.   Best wishes.  
    • Na das habe ich mir auch nur rausgelesen, ist alles schon älter.   Wichtig beim Helikopter fliegen sind viele Dinge. Dazu zählen nicht nur die eigentlichen Flugfertigkeiten sondern auch die Ansicht mit der du im Cockpit sitzt. Stellst du diese weiter kannst du den Anflug besser kontrollieren da du siehst wie sich der Helikopter über Grund bewegt. Auch ist es gut wenn man die Leistungsdaten des Helis kennst damit man im Richtigen Moment entscheiden kann wann es besser ist auf die Instrumente zu sehen und wann man besser die Augen nach draußen richtet denn im Simulator kannst du eben gewisse Situationen nicht mit deinem Popo erspüren. Die Koordination zwischen den Steuerelementen wird sich mit der Zeit einstellen. Wichtig ist dabei alles langsam zu erlernen und auszuführen da ja jede Veränderung nicht nur eine Auswirkung im Heli hat. Das wird mit der Zeit schon. Wenn du Tipps brauchst kannst dich gerne melden. Was für eine Steuerung nutzt du denn überhaupt ?   Grüße Sky      
×
×
  • Create New...