Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
    Great job Maarten!!! Your FF 757-767 Profile is exactly what I needed in order to program the "lights" buttons on my ALPHA Yoke so they controlled the BCN/NAV/Strobe functions in the FF 767 aircraft. In fact, I submitted a query to the forum yesterday. I'm curious. What prompted you to use the anim/43-44-45-52/button Datarefs? Those specific datarefs don't exactly show up when searching custom lighting datarefs. I'm asking so I can better understand future Honeycomb Configurator settings. Thanks and great job again!!!
  2. Hallo Andreas, Worum handelt es sich denn jetzt genau? Den MSFS2020, oder FS X? Wenn FSX, dann bist du hier im falschen Bereich. Wenn MSFS, dann musst du entweder den Pfad zu dem Community Ordner angeben, oder du lässt die Addons in eine Library (Pfad deiner Wahl) installieren und die werden dann automatisch in den Community Ordner verlinkt.
  3. Hello Heinz, I have another question about SAM3 Follow Me I'm hoping you can help me with. I use the SAM Follow Me a lot for departures and arrivals, it works great. For some reason holding point E11 does not show up in the Departure Follow Me drop down window (see attached). I have my taxi routes and the E11 holding also attached. I get no errors in WED so my taxi routes are good. Holding Point E11 is listed exactly as the other holding points are listed in WED, but for some reason I can't get the E11 to list. E11 is my holding point for runway 11 at KMSY. Is there a file for this listing in Follow Me that I can edit to insert the E11 locations? Any suggestions why HLDG Point E11 doesn't show up? I exported the apt.dat file to overwrite the apt.dat file located in KMSY folder, but that didn't work. I also, removed the apt.cache file in KMSY folder, but SAM3 would NOT create a new file after several restarts, so I put the apt.cache file back in the KMSY folder. So, I'm right back where I started with holding point E11 not listed in Follow Me. Any suggestions? Thanks
  4. Guten Abend, ich habe gestern den FS Premium Deluxe auf meinem neuen PC frisch installiert. Bei der Installation der Aerosoft Produkte (überwiegend Scenery Erweiterungen) weird nach dem Pfad zum FS X gefragt. Der Pfad ist bekannt, die FlightSimulator.exe befindet sich auch dort, trotz allem wird die Installation verweigert mit dem Hinweis "Der Microsoft Flugsimulator kann nicht gefunden werden". Ich arbeite mit Windows 10. Kann es sein, dass diese Add-Ons für FS X nicht mehr kompatibel sind? Gibt es da Updates? beste Grüße Andreas Höhenberger
  5. Und dieser ist gut gemacht 🙂
  6. Lass gut sein. Ich wollte eigentlich nur einen kleinen Reisebericht schreiben.
  7. Der Standard Grand Canyon ist doch nur durch die dort schon sehr guten Mesh Daten und seiner Komplexität "so gut" dargestellt. Das hat aber erst mal nichts mit den Sehenswürdigkeiten die ich gemeint habe zu tun. Fakt ist: Es gibt keine Wasserfälle im Standard X-Plane. Fakt ist auch das es keine Brücken im herkömmlichen Sinn gibt. Das was wir als Brücken sehen ist maximal eine 3 stufige Erhöhung der Straßen. Das beginnt bei einer Rampe und endet 2 Stufen höher auf Stelzen. Eine Brücke in ziemlicher Höhe muss als Objekt erstellt werden. Was dem Xplane fehlt sind noch etliche Effekte wie zB Wassergicht. Du könntest das ganze aber mit Ortho4XP durchaus verbessern!
  8. Exacty, I guess we all agree on that. But what about the upgrade of the airport(s) to Aerosoft One (that holds me off from buying Ibiza now) and the compatibility with Island Creations aerials and meshes? This has nothing to do with Asobo/MS and is completely ignored in this thread so far. I can understand the frustrations however. I'm just only trying to help with outlining some findings of the integration between the products and only informing about the La Gomera issue.
  9. List of fixes for update Brno for Prepar3D 1. Editing of ground polygons (textures of the runway, taxiways, apron), Edited the hard surface of the airport during rain. 2. Editing of buildings: models of the passenger terminal and the building of the fire department. The changes affected the PBR models and textures. The building of the fire service was completed part, which changed just a year ago. Now this building corresponds to the real building. Also, PBR textures were added to service buildings on the territory of the airport. 3. Made an alternative AFCAD. There is no clear layout of aircraft parking at Brno Airport. You can verify this by looking at the parking maps. I made the initial AFCAD on my own. At the request of users, I made an alternative AFCAD. Users will be given the opportunity to select the required AFCAD through the configurator. 4. Made new static cars and PBR textures for them. 5. New lighting of the runway, taxiways and apron, ALS. Increased visibility range of lighting at night. 6. Edited animation of passengers. Since the animation of people significantly affects performance, the changes were made in the direction of increasing productivity. The choice to use passenger animation or not will still remain in the configurator. 7. The building of the Brno Medical Clinic has been edited, namely, new textures have been made for the helipads located on the territory of the clinic. Changes will be made for both P3DV5+ and P3DV4.5 Updates are almost ready. I plan to complete them within ten days, after which I will send to the publisher and hopefully the updates will be available at the end of August or throughout September.
  10. Glad to read you Rado! In Bratislava, I made almost straight runways, without slopes. I'm glad you liked Brno! Bratislava for MFS, I hope, will be released before the end of autumn.
  11. Nochmals ich, keine Angst, keine Frage! Ich möchte nur nochmals meinen Dank aussprechen und mein Bedauern, dass ich Verwirrung ausgelöst habe. Ich habe nun verstanden was mit Simbrief und was mit Navigraph möglich ist und dass man die Erstellung einer Route man am Besten nicht mischt. Mit Navighraph werde ich ab sofort in Simbrief erstellte Routen nur mehr verfolgen.
  12. I´m sorry. I don´t know the page well and it's not an excuse. Here only Aerosoft? Thanks!
  13. Die Folder Mega Airport Prague, Mega Airport Prague und Sim-wings London Heathrow Professional werden vom Updater nicht erkannt. Warum?
  14. Michael, du musst dir nicht immer jeden Schuh anziehen, der nicht für dich bestimmt ist. 😉 Wie Hermann schon schrieb, es bezog sich auf "das komplette Thema und dessen Verlauf"!
  15. Hallo Michael. Damit meinte ich das komplette Thema und dessen Verlauf.
  16. Da schau her, und zack ist die "Werbung" verschwunden. Das war schon sehr offensichtlich und wurde von dir gut erkannt. Spreche aus Anerkennung. 😉
  17. Ich gehe mal davon aus, dass sich die letzten beiden Kommentare auf meinen Post beziehen. Wenn es so ist, dann ist es eben so. Kompliziert ist nichts, es kommt drauf an, welchen Weg man wählt.
  18. Hmm, maybe it's an issue with the airports and how their gates and parking positions are coded. In EDDK (Aerosoft) the respective positions (where I see default A380 most of the time) are coded with Airline Code ",,,,,". Whereas positions with ST liveries on them have no Airline Codes at all or specific ones (like DLH or something). (btw: I checked this with LittleNavMap, where you can see how the positions are coded)
  19. Und noch auf ein letztes Wort: "Warum einfach, wenn es auch schwerer und umständlicher geht"! 🤣🤣
  20. Hello Pavel, I saw some pictures of runways at LZIB, in real world runways in LZIB are almost perfect straight,without elevation variations and slopes. And thank you very much for excellent LKTB airport :-), Rado
  21. Done a cold & dark startup ( been a long time! I usually load into turnaround ), sitting here for 15 mins holding at the about-to-start-engines point, boost pumps are still showing white ( as expected went out after 2nd engine start sequence completed ). And, now, same for starting from turnaround - in fact I can't get them to go out without turning the battery off! the INS has decided it needs to realign ( really? just from a moment of power out? ) but the pump button lights relit instantly. If you load the aircraft in a state with the engines running ( Ready to Taxi I think is it? seems to use the default state when starting on the runway ) then yes the pump lights will be momentarily lit while it runs through the start sequence, and then go out. At that point playing with the pumps is redundant & you should be ( after sorting the FMS out ) using the taxi or takeoff checklists. If you want to do a full startup ( or just a turnaround startup ) at a gate every time, go into the EFB Aircraft page & set the Default State.
  22. Ich blicke hier langsam nicht mehr durch. Das wird mir einfach alles zu kompliziert und unübersichtlich! Ausgangspunkt war folgende Aussage von Stefan: Ich habe einen Flug von Wien LOWW nach Santander LEXJ für die Phenom 300 erstellt. Die Phenom 300 von Aerobask hat ein Garmin G1000. Einige Flugzeuge in meinem Hangar haben ebenfalls das G1000 und die Bedienung ist wirklich einfach. Ich erstelle einen Flugplan in Simbrief, exportiere diesen mit dem Simbrief Downloader und importiere diesen Plan vor dem Start. Dann gebe ich zusätzlich die Abflugroute (SID) ein, und los gehts. Unterwegs werde ich mit dem zu erwartenden Wetter am Zielflugplatz konfrontiert und ich wähle dementsprechend die Landebahn, das Anflugverfahren und die STAR aus. Dann lande ich und das war es dann auch schon. Ach ja, während des Fluges habe ich noch Navigraph aktiviert. Hier werden mir alle Navigationsdaten zur Verfügung gestellt und ich habe sogar mit der Moving Map ständig meine aktuelle Position im Blick. So einfach ist das. Leute und ich kann euch sagen, das macht sogar Spass! In diesem Sinne: many happy landings Hermann
  23. It's worth practicing radio nav in a GA aircraft ( or at least a small one with simple nav gear ) to get a good feel of it - quite powerful & simple & actually I prefer it when there's an option, unfortunately VORs are disappearing at a rapid pace ( although you can use ILS localizers too, they're just not as powerful ). There are still non-RNAV STAR/SIDs you can fly with just radio gear to some rather large airports. With either a VOR+DME, or two VORs ( or even two NDBs ) you know where you are. You will need a map during the flight, though. That's one reason I like it, the entire flight is involving, not just banging in the AP & watching your altitude.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...