All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. If you bought the Airbus at Aerosoft, you find the latest version in your shop account. If you bought it somewhere else, ask you reseller.
  3. mopperle

    Managed Speed lost during flight

    And what exactly is your problem?
  4. europe.au

    Aerosoft A330 Professional Preview

    Hate to be one of those people, but they'll give us an update once they have post-worthy update information
  5. Hallo, nach dem Update von 1.28c (AMD Grapfikkarte) auf 2.00 hatte ich beim ersten Start von PFPX die Rad.dat und AltCap.dat nach Eurocontrol.dat migrieren lassen. Nach erstem Eindruck wurden auch alle Änderungen vom Update 1813 korrekt übernommen. Aktuell wird v2.03 verwendet. Seit Version 2.00 ist es jedoch nicht möglich Änderungen bei den Altitude/FL Restrictions vorzunehmen und Einträge bei Route Restrictions mit der Entf-Taste zu löschen. Altitude/FL Restrictions editieren: Mit Klick auf Save, nur für die aktuelle PFPX Session gespeichert. Mit dem nächsten Programmstart sind die ursprünglichen Werte wieder gesetzt. Dies gilt auch für das De-/Aktiveren von Disable Flags. Einträge bei Route Restrictions mit der Entf-Taste löschen: nur für die aktuelle PFPX Session gespeichert. Mit dem nächsten Programmstart sind die ursprünglichen Werte wieder gesetzt. Erst mit Mausklick auf den Save Button wird die Löschung auch wirklich in die Datenbank übernommen. Des Weiteren scheinen nicht die korrekten Regeln aus der Datenbank von Altitude/FL Restrictions gezogen zu werden, wenn es mehr als eine Regel für Airport Paare gibt. (Danke an scrooke für diese Info). Siehe Beispiel für EDDS nach EGLL mit der Regel LF4280. Von November bis Februar sollte eigentlich das Max FL bis FL365 gehen. FL345 gilt entspechend von März bis Oktober. Außerdem werden die aktiven Regeln alle unter "unused" gelistet. Eventuell ist das ein Grund, warum diese Regeln z.B. für EDDS nach EGLL nicht korrekt gezogen werden? Es gäbe zwar mit 1.28c einen Workaround, um die Altitude/FL Restrictions zu pflegen. Allerdings wäre dies ein wenig Mehraufwand. Gruß David
  6. Today
  7. Hi all, Within the PFPX-Configuration going to Planning/Units, I cannot change under SID/STAR the "Auto Shortest" to "Manual" If I do so it jumps back to "Auto Shortest" It messes up my planning Please advise Pieter Veelo
  8. Juerg Muhmenthaler

    Autopilot

    FLP ist geladen. Trotz Autopilot und LNAV fliege ich nur kurven und AP und die 737 folgt nicht dem Flightplan. Was mache ich falsch? Muss ich noch irgendwo GLS einstellen wie bei der Cessna. Danke.
  9. Capt. PERO

    DiffManager ignorierte Einträge

    Je nachdem, was Du nicht mehr sehen willst, klickst Du "[Sound] ..." und/oder "[Userinterface] ..." an und dann "Angehakte Einträge ignorieren", so wie Du es auch mit den anderen gemacht hast.
  10. Tom A320

    Aerosoft-Launcher

    To add to Herman's answer, this is only true when using the launcher along with flight simulation products. For other products in other simulation areas (like e.g. bus simulations) it is still being used.
  11. Tom A320

    Aerosoft Updater

    The updater is a relatively new tool and for now it has only been added to news add-ons releases. Over time it will also be added to existing add-ons which are getting a major update.
  12. Herman

    fsx wont load

    With no follow-up from the OP, there's no point in leaving this open. Because we believe this topic has been answered we have closed it. If you have any more questions feel free to open a new topic.
  13. So I'm running into an issue where if I try to input coordinates that begin with N (e.g. 5330N/08000w, which translates to N5180) it doesn't work. I recall being able to put these coordinates in in previous versions, so I'm wondering what changed.
  14. Herman

    Aerosoft-Launcher

    No it is not. It was discontinued years ago, so best to simply uninstall it if possible, or at least don't accept offers to install it which may still be found in older Aerosoft software.
  15. zhensanmao

    Managed Speed lost during flight

    Flying for nearly an hour, there are still problems, speed management issues
  16. Racer10

    airbus pro p3dv4.4 ctd help please

    Thank you Mathijs I honestly can't tell you what i did to correct things but things seem to be working now in p3dv4.4 One thing I did do was us the updater and all seems to now work for the moment.CTD seemed to have disappeared I am also no longer using rex with the airbus pro Thank you Peter
  17. zhensanmao

    Managed Speed lost during flight

    The AS319 also works very well. Upgrading to 1.2.2.0 seems to completely solve this problem. Now I am waiting for the AS330.
  18. DaveCT2003 please help me to get the latest version 1.31 PLSSSS thanks
  19. ZeeMan90

    ZIBO MOD 737 FMC Programierung

    IRS ausrichten. Dauert bis zu 10 Minuten und dabei darf sich das Flugzeug nich bewegen.
  20. ZeeMan90

    FF757

    Hier ist auch explizit die Rede von 767 und 757 und nicht von der A320, die nach wie vor eine Beta ist.
  21. Hi there, I heard PFPX ver. 2.03 now supports prohibited & restrictive airspace and was toggled on by default. However, I found restrictive airspace is only available for a few countries in the default database. I would like to ask if there a way to show this information worldwide or is there a way to update the database using a plugin or manual editing? I asked this because everytime the route is automatically generated I got caution message saying the route transits a restrictive area. I have to edit the route manually (I did not check ignore the restriction option in Advanced Flight Planner) I want the program to do this for me, that avoids any prohibited airspace or active restrictive airspace. Thank you very much for the assistance. Cheers, Gordon
  22. orbmis

    Airbus A319 Pro Speed Question

    Hi Emanuel,, As a follow up to this subject, there are instances where turning the autopilot on is triggering the TOGA Lock. I can follow that as the a/c seems to go into a fairly steep climb. Can you provide insight re: at what point/altitude, the autopilot should be switched on. Couldn’t really locate a clear explanation on this from the step-by-step guide. Even with this difficulty, I’m really starting to like this Airbus!! Again,Thanks for your help, Mike
  23. Irishcurse

    Strange Managed Speed problem

    I have done 3 flights with 1.2.2.0 . 2 in the 319 and 1 in the 321. Problem is fixed for me so far. Thanks
  24. Yesterday
  25. AchWoDu

    Radio frequencies

    ??? Wie stelle ich denn, z.B. einen Channel 118.13 oder 118.18 ein? Mit der Maus geht es doch nur im 0,025 Frequenz Raster! Also doch nur 118.10/.12/.15/.17. In der 1.2.2 ist das doch auch nicht anders. Besonders unschön ist es, wenn ich im IVAP eine 118.135 eingestellt habe. Diese wird dann im ComRadio angezeigt. Mit der Maus geht dann nur noch 118.135/.160/.185/.210... Das ist dann voll blöd. Da setze ich meine Channel lieber mit der Tastatur über mein workaround solange das noch nicht sauber funktioniert.
  26. Version 1.0

    1 download

    ATENCIÓN: Esta versión del repaint solo es compatible con Airbus A320 X Extended (FSX/P3D v3). Para otras versiones visita mi perfil. ATTENTION: This version of the repaint is only compatible with Airbus A320 X Extended (FSX/P3D v3). For another versions visit my profile. (ES) El noveno avión de la ultra low cost JetSMART posee un Huemul en su estabilizador vertical y como novedad, es el primero en portar matrícula argentina, esto con el fin de ser utilizado para certificación y obtención del AOC de la nueva filial de la compañía chilena. Algunas características de este repaint son: Dimensiones reales basadas en el avion real. Compatible con Livery Manager. Código SELCAL real de la aeronave. Advertencia "NO TOW" en tren de aterrizaje delantero. Mascarilla estilo Airbus A350. Cualquier problema con el repaints me pueden escribir aquí a la información de contacto incluida en el WinRar. Saludos ! Prohibido re-subir esta textura a otro sitio que no sea Aerosoft sin mi autorización, así como también subir este archivo a páginas de aerolíneas virtuales sin expresa autorización, no robar créditos, el trabajo es gratis, agradecelo no robándolo. Prohibido editar, modificar o basarse sin autorización. (EN) The ninth plane of the ultra low cost JetSMART has a Huemul in its vertical stabilizer and as a novelty, is the first to port Argentine registration, this in order to be used for certification and obtaining the AOC of the new subsidiary of the Chilean company. Some features of this repaint are: Real dimensions based on the actual plane. Compatible with Livery Manager. Real SELCAL code of the aircraft. Warning "NO TOW" on nose landing gear. Airbus A350 mask style. Any problem with repaints can write me here to the contact information included in the WinRAR. Best regards! Forbidden to re-raise this texture to another site that is not aerosoft without my authorization, as well as upload this file to pages of virtual airlines without express authorization, not stealing credits, the job is free, thank you not stealing it. It is forbidden to edit, modify or base without authorization
  27. View File JetSMART Argentina A320 LV-HEK Huemul ATENCIÓN: Esta versión del repaint solo es compatible con Airbus A320 X Extended (FSX/P3D v3). Para otras versiones visita mi perfil. ATTENTION: This version of the repaint is only compatible with Airbus A320 X Extended (FSX/P3D v3). For another versions visit my profile. (ES) El noveno avión de la ultra low cost JetSMART posee un Huemul en su estabilizador vertical y como novedad, es el primero en portar matrícula argentina, esto con el fin de ser utilizado para certificación y obtención del AOC de la nueva filial de la compañía chilena. Algunas características de este repaint son: Dimensiones reales basadas en el avion real. Compatible con Livery Manager. Código SELCAL real de la aeronave. Advertencia "NO TOW" en tren de aterrizaje delantero. Mascarilla estilo Airbus A350. Cualquier problema con el repaints me pueden escribir aquí a la información de contacto incluida en el WinRar. Saludos ! Prohibido re-subir esta textura a otro sitio que no sea Aerosoft sin mi autorización, así como también subir este archivo a páginas de aerolíneas virtuales sin expresa autorización, no robar créditos, el trabajo es gratis, agradecelo no robándolo. Prohibido editar, modificar o basarse sin autorización. (EN) The ninth plane of the ultra low cost JetSMART has a Huemul in its vertical stabilizer and as a novelty, is the first to port Argentine registration, this in order to be used for certification and obtaining the AOC of the new subsidiary of the Chilean company. Some features of this repaint are: Real dimensions based on the actual plane. Compatible with Livery Manager. Real SELCAL code of the aircraft. Warning "NO TOW" on nose landing gear. Airbus A350 mask style. Any problem with repaints can write me here to the contact information included in the WinRAR. Best regards! Forbidden to re-raise this texture to another site that is not aerosoft without my authorization, as well as upload this file to pages of virtual airlines without express authorization, not stealing credits, the job is free, thank you not stealing it. It is forbidden to edit, modify or base without authorization Submitter Ignacio Submitted 12/13/18 Category Aerosoft A320/A321 professional liveries  
  1. Load more activity
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up