Jump to content
If you cannot find the message you posted we probably moved it to the correct forum section! ×

PFD, ND, ECAMS

All questions and discussion about navigation, the Navigation Display, Weather Radar, Terrain Display and ECAMS


630 topics in this forum

  1. Pinned topics
    • 36 replies
    • 76.9k views
    • 6 replies
    • 6k views
    • 7 replies
    • 32.6k views
    • 32 replies
    • 37.1k views
  2. FAQ

    • 0 replies
    • 9.7k views
  3. Topics
    • 4 replies
    • 82 views
    • 1 reply
    • 64 views
    • 1 reply
    • 105 views
  4. A330 PFD

    • 3 replies
    • 292 views
    • 6 replies
    • 282 views
  5. SRS not commanding V2 + 10

    • 5 replies
    • 321 views
    • 5 replies
    • 314 views
  6. airbus trim problem

    • 2 replies
    • 487 views
    • 1 reply
    • 303 views
  7. 3480x1200

    • 0 replies
    • 511 views
    • 2 replies
    • 1.1k views
    • 5 replies
    • 1.2k views
  8. FCU SPD Issue

    • 1 reply
    • 795 views
    • 4 replies
    • 1k views
    • 14 replies
    • 1.6k views
  9. FSX:SE - Missing Font?

    • 2 replies
    • 1.4k views
    • 2 replies
    • 827 views
    • 0 replies
    • 880 views
  10. Lights On

    • 3 replies
    • 1.3k views
    • 0 replies
    • 1.3k views


  • Popular Topics

  • Latest Posts

    • Because we believe this topic has been answered we have closed it. If you have any more questions feel free to open a new topic.
    • Please ask Navigraph how to update the CRJ. Aerosoft can not help you in this case.
    • Same here on two flights, from and to KJFK. A333 v1.0.4.2. P3D v4. Some facts: It happened out of nowhere and managed speed dropped from M.82 to 116 KIAS. I have not klicked a button for minutes before it happaned. Only fix was to fly the rest of the flight in selected mode. Loading SEC F-PLN does not help. For short times managed speed returned when conducting a step climb, but it was lost again when reaching the new CRZ level. The correct managed Mach number was always displayed on the PERF CRZ page. Of course INIT A, INIT B, PERF, even the winds were programmed for some waypoints. Here is a screenshot from the MCDU FUEL PRED page after it happaned. Maybe this includes a hint where it could come from? Not sure. ZFW and FOB seem to be correct. Hope you can somehow figure out where this problem comes from...    
    • Hi Marcus, great picture with lots of honeycomb products! Could you please confirm whether mine is among the current batch and/or when I can potentially expect it? My son’s birthday is on the 12th May and I wonder whether he will get his birthday present in time?
    • Charts für den MFS gibt es nicht. Charts sind einfach Charts und vom Simulator unabhängig. Daneben gibt es nach die Navigationsdaten (Airportdata, procedures etc.) für die Erstellungen von Flugplänen, die du im Flieger verwendest. Während im alten FSX und auch P3D diese Daten statisch und damit veraltet waren, liefert der MFS mittlerweile ebenfalls aktuelle Daten (stammen von einer Airbus Tochter), die auch in regelmäßigen Abständen aktualisiert werden sollen. allerdings können Add-ons auf diese Daten noch nicht zugreifen. Die Daten die du von Aerosoft (NavdataPro) und Navigraph bekommst sind echte Daten die von Lufthansa Systems (für NavdataPro) bzw. Jeppesen (für Navigraph) kommen. Um diese Daten im MFS zu nutzen braucht es 2 Dinge: 1. einen Flugplaner wie Simbrief der solche Daten nutzt 2. ein Flugzeug das solche Daten nutzt. Simbrief unterstützt nur Navigraph und die Aerosoft CRJ ist momentan der einzige (mir bekannte) Flieger der NavdataPro und Navigraph nutzen kann. Von daher empfehle ich dir ein Navigraph Abo, wo du sowohl Charts als auch eine Navdatabase regelmäßig bekommst.
×
×
  • Create New...