Aerosoft official retail partner for Microsoft Flight Simulator !! 
Click
here for more information

Jump to content

Helikopter Allgemein

Forum für Helikopter Piloten.
 

130 topics in this forum

  1. Pinned topics
  2. Hubschrauber Fliegen im X-Plane 10

    • 19 replies
    • 23781 views
  3. Hinweis zum Helikopter Forum

    • 18 replies
    • 18823 views
  4. Xplane11 Bell407

    • 5 replies
    • 8879 views
  5. Topics
    • 110 replies
    • 8315 views
    • 69 replies
    • 12709 views
    • 67 replies
    • 6949 views
    • 29 replies
    • 3367 views
    • 28 replies
    • 5433 views
    • 24 replies
    • 32677 views
    • 24 replies
    • 1890 views
    • 20 replies
    • 5475 views
    • 20 replies
    • 3409 views
  6. Was fliegt Ihr?

    • 18 replies
    • 2189 views
  7. Fliegen mit TrackIR

    • 17 replies
    • 1934 views
  8. Hellikoptervergleich

    • 16 replies
    • 1746 views
  9. GPS Koordinaten

    • 16 replies
    • 3406 views
  10. X plane 11 - AS350b3

    • 16 replies
    • 17063 views
    • 16 replies
    • 1892 views
    • 13 replies
    • 1462 views
    • 12 replies
    • 1583 views
    • 12 replies
    • 1740 views
  11. BK 117 Trimmung

    • 11 replies
    • 1348 views
    • 11 replies
    • 1943 views
  12. Aerospatiale SA315b Lama

    • 11 replies
    • 2297 views
    • 10 replies
    • 4119 views


  • Posts

    • on landing i don't set them settings.  That is fine, but I found a quick to set them on it's second page for takeoff.  I never changed that page after takeoff - so the aircraft changed?   ActiveSky. Never been a problem before.  Gaz
    • Bei der 172er Cessna ist der Gashebel ein wenig zu öffnen (für 1000 RPM), der Gemischhebel auf "aus" zu stellen, die Spritpumpe einzuschalten, bei laufender Pumpe für ca 3 Sekunden Gemisch voll auf,. dann wieder zu, Spritpumpe aus.   Die eingespritze Spritmenge reicht zum Anlassen, auch bei geschlossenem Gemischregler, ist dieser offen, kann der Motor absaufen. Springt der Motor an, den Gemischregler langsam voll öffnen, Leerlauf nicht über 1000 RPM.   Ist der Motor abgesoffen, dann den Gemischregler zu, Gashebel ganz auf, Spritpumpe aus und anlassen (etwas orgeln, d.h. mit Luft pur der vorhandenen Sprit verdünnen). Springt der Motor an, Gasregler auf 1000 RPM und Gemisch auf.   Viel Vergnügen.  
    • Ok, on landing...have you entered the correct wind at PERF APPR page? Are you using any weather addon with maybe to high setting for turbulence?
    • That's just the ECAM text...you are in OVERSPEED but a different reason as written in ECAM. It's not a problem of the aircraft...but a result of something you have done...or forgot to do.
    • My impression is that you're aircraft is not showing me the settings correctly.  So does mean it's a problem with them aircraft?
×
×
  • Create New...