We got a new video from World of Aircraft: Glider Simulator and are asking for some alpha/beta testers! Check this post.

Jump to content

Specific-3D-Design

Support für Specific-3D-Design Flugzeuge, Discuss Gliders, Robin DR400, Dimona

36 topics in this forum

1. Pinned topics
    • 10 replies
    • 6750 views
  2. Topics
    • 0 replies
    • 221 views
  3. PMDG 737 grüne Linie im ND

• 1 reply
    • 1724 views
    • 1 reply
    • 3452 views
    • 3 replies
    • 3844 views
  4. Dimona: Engine Start

• 1 reply
    • 2991 views
    • 0 replies
    • 3038 views
    • 3 replies
    • 3425 views
  5. Dimona X in Prepar3D V2.4

• 7 replies
    • 4061 views
  6. Dimona X Engine model ?

• 1 reply
    • 3302 views
  7. ASK21 Paintkit

• 2 replies
    • 3662 views
    • 5 replies
    • 3888 views
    • 2 replies
    • 3887 views
    • 5 replies
    • 3660 views
    • 9 replies
    • 4433 views
  8. Betankungstool?

• 4 replies
    • 3712 views
    • 1 reply
    • 3849 views
    • 0 replies
    • 4607 views
  9. Betankungsprobleme

• 1 reply
    • 4663 views
    • 1 reply
    • 4636 views
    • 3 replies
    • 4368 views
  10. Repaint

• 5 replies
    • 7502 views
    • 5 replies
    • 5057 views
    • 19 replies
    • 5899 views
    • 7 replies
    • 5925 views

• I have a message coming up when I start Simstarter saying that I should be uising Simstarter P3D but I am using Simstater NG. I downloaded my present version ( what I assumed was latest version) from the Simmarket site 'My Orders' in April  which is were I originally bought it when I purchased it. Is this Simstarter P3D a paid upgrade. I would be grateful for your advice how upgrade my Simstarter from NG to P3D. Thank-you, Michael Houghton P3D 4.5  
    • Ich fand das vor Jahren auch. Seinerzeit war ich fleißiger Beta-Tester. Irgendwann merkte ich aber, dass das überhaupt nicht weiter vorwärts geht. Wenn man die Zeit dazwischen überspringt, sieht meine Begeisterung für ein ATC Tool heute so aus: Pilot2ATC (was ich mir gegönnt habe) kann zwar noch nicht alles, aber da geht ganz anders "die Post ab".   Kleine Auswahl der Highlights: Jegliche Navigation für einen Anflug an einem A/P wird gelesen und bei Vorhandensein zur Auswahl angeboten. RNav, ILS, VOR/DME usw. Das geht so weit, dass auch die Approaches fein granuliert bestimmt werden können, die dann von ATC so abgearbeitet werden und die Einhaltung dieser  überwacht wird, siehe Fotos Appr1+2. Der Clou dabei: (Beispiel  App2 der 2te Eintrag "Vectors to DEVOD") Es kann ATC überlassen werden, nach dem letzten Fix mittels Heading Anweisungen zu bestimmen, wie ein Erreichen des Final und dessen Initial Approach erfolgen soll.   Die für mich beste Sahneschnitte ist aber ein komplexes Taxi zur Bahn. Im Zeitalter von GPS nur logisch: Satelliten Anzeige des Airports mit zu folgenden  Taxiways und eigener Flugzeugdarstellung in Echtzeit! Das geht nicht mehr besser 🙂 Am Beispiel  von EDDM mit Foto Taxi1 sieht man, wie die noch relativ simple Anweisung "Taxi to Runway Two Six Left via Taxiways Oscar One Sierra Six Sierra Bravo One Five Hold Short Runway Two Six Left" durchgeführt werden soll. Das Tool kann noch viel mehr. Beinahe täglich entdecke ich Neues.      
    • When are you using thrust reversers?    For me they only tend to work when all wheels are on the gorund, even if you are parked you still can use the thrust reversers. Maybe check your control mapping? and
    • We all having the same error, and so fly in the day rather then the night I say   Why can't we run the .exe to install RealLight and TrueGlass. Keep on clicking it and will not run ARHhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
    • Hi SK10!   Your find is confirmed. We will create an update of the models to remove this issue.   Thank you for your input!  
  • Create New...