Jump to content

MCDU (Left side)

All discussions and questions about the MCDU.

715 topics in this forum

1. Pinned topics
    • 153 replies
    • 40.2k views
  2. Topics
  3. MCDU not working

• 11 replies
    • 4.6k views
    • 0 replies
    • 142 views
    • 1 reply
    • 181 views
    • 3 replies
    • 462 views
  4. Fix info radial

• 0 replies
    • 469 views
    • 1 reply
    • 459 views
    • 1 reply
    • 444 views
    • 1 reply
    • 579 views
  5. A321 Waypoint issue

• 2 replies
    • 575 views
  6. MCDU Web Sever

• 2 replies
    • 669 views
  7. Again CTD when Direct to

• 1 reply
    • 876 views
    • 1 reply
    • 696 views
    • 1 reply
    • 878 views
    • 0 replies
    • 691 views
  8. Updating nav data

• 0 replies
    • 793 views
  9. Perf takeoff page

• 0 replies
    • 905 views
    • 2 replies
    • 1k views
    • 0 replies
    • 1k views
    • 13 replies
    • 1.4k views
    • 3 replies
    • 1.1k views
    • 0 replies
    • 1k views
    • 5 replies
    • 1.2k views
    • 1 reply
    • 1k views
  10. Company routes

• 2 replies
    • 1.1k views
  • Popular Topics

• Latest Posts

• I applaud your ability to self-diagnose this.  It is almost always not the plane you are flying, regardless of plane.  Good job!  Be sure to let us know the addon.  Be aware, it could be a liver or scenery too, even if it is not being used. When I do this, I start with only the aircraft I was in when I noticed, then add in utilities like pushbacks etc., then that leave liveries and sceneries.  At that point I only add back in the livery I will use for a flight plus the two airports if they are addons.  Rinse and repeat until the culprit is found.  If you don't have it, MSFS Addons Linker makes this process very easy.  It's on flightsim.to
    • Liebe Mitflieger, mich ärgert, dass ich die Kennung am Flugzeugrumpf nicht verändern kann. Hat jemand einen Ratschlag, ob und wenn wie man das ändern kann? ich rede nicht von Airline Name, Farbe etc., sondern von der Reg.Nummer, die auch Rufname sein kann. viele Grüße, Mike
    • Liebe Fluggemeinde, ich gebe es offen zu: ich steh lieber auf Propeller als auf Düse. Das liegt vielleicht auch daran, dass ich als kleiner Bub in Frankfurt auf der Besucherterrasse stand und die Super Constellation der Lufthansa bewunderte, die vor mir vor dem Abflug nach New York stand. Seit ein paar Wochen möchte ich gerne zusätzlich eine etwas „größere“ Maschine als meine geliebte Baron 58 erlernen. Hierbei habe ich mein Interesse auf zwei STOL Flugzeuge eingegrenzt, die Twin Otter oder die DO 228-100. Jetzt meine Frage: hat jemand Erfahrung, Kenntnis, Wissen oder einen Ratschlag, welche der beiden Flugmuster die evtl. „bessere“ Maschine ist? Die DO 228 gefällt mir optisch einen Tick besser, aber das heißt nichts, denn die Otter kann Wasser, Schlitten u.a. 😀, dafür gefällt mir das Cockpit der DO 228 besser. Die Rentner-Airline hat halt nur ein begrenztes Investitionsvolumen und will dies vernünftig einsetzen. Hier schon mal Danke für den Einsatz eurer Gehirnzellen. lieben Gruß Mike P.S. Sollte ich nicht gleich antworten, ich bin ab 30.06. in Urlaub und lese zwischendurch meine Mails auf dem cellphone - you call it Handy 😂
    • the CRJ cant handle the EKBI approaches and SIDs, indeed. I just flew to and from there and it was disatrous… overshooted the LOC by far on ILS Z 27 UVINA approach, had to bring it back manually. Also, the SID ALS6A is a problem. It doesnt follow the published airway AT ALL after the turn! It flies back over the airport and ends up somewhere else than it supposed to be…  using Navigraph current AIRAC.    
    • I wonder what "as soon as possible" means in Paderborn... Its over a year...
  • Create New...