Jump to content

FlightFactor B777 / B757 / B767 / A350 /A320

Forum for the B777 Worldliner Professional/Extended, the B757 Pro, B767, A350, A320

229 topics in this forum

1. Pinned topics
    • 16 replies
    • 19.7k views
    • 2 replies
    • 9.4k views
    • 1 reply
    • 5.5k views
    • 0 replies
    • 4.9k views
    • 1 reply
    • 6.8k views
  2. Topics
    • 0 replies
    • 64 views
    • 0 replies
    • 61 views
    • 0 replies
    • 98 views
    • 1 reply
    • 123 views
    • 2 replies
    • 163 views
    • 2 replies
    • 159 views
    • 5 replies
    • 161 views
    • 2 replies
    • 120 views
    • 3 replies
    • 254 views
    • 1 reply
    • 344 views
    • 1 reply
    • 267 views
    • 2 replies
    • 318 views
    • 8 replies
    • 443 views
    • 2 replies
    • 433 views
    • 0 replies
    • 293 views
  3. A new version of FF 767.

• 0 replies
    • 558 views
  4. A350 PFPX Template

• 5 replies
    • 4.2k views
    • 7 replies
    • 1.1k views
    • 0 replies
    • 732 views
    • 0 replies
    • 582 views
  • Popular Topics

• Latest Posts

• Good morning. First, I have to say CRJ is pretty much the only airliner I fly in MSFS at the moment as I find it both challenging and enjoyable - very happy with my purchase and look forward to new planes.   I'm also a recent adopter of SpadNext to help program my peripherals and I find it a constant struggle to identify the correct LVARS and events (sim or custom) to use. I have searched but so far failed to find an existing resource - if that's my bad google-fu would appreciate a link?   I have just seen what I consider to be an excellent example of what I'm looking for from the FBW team to support a32nx management - ##https://docs.flybywiresim.com/pilots-corner/a32nx-briefing/a32nx_api/##   A reference like this for any released plane would be so very helpful.   Many thanks
    • Looks way better than an airport with default fictional liveries 👌
    • Hut ab!   Diese Art von Detaillierung begrüße ich sehr, sieht man sie doch auch aus etwas größerer Höhe (also beim Fliegen 🙂 ).   /Günther
    • Heinz, erlaube mir noch kurz die Lösung zu präsentieren, dann ist meine Anfrage erledigt im Sinne von gelöst, dann kannst zumachen.   Ich verwende ausschließlich X-Plane 11.55 in Linux Mint 20.X Mit SAM, X-Europe und UHD-Mesh (und zig anderen Must Have AddOn) führt das zu einem, nennt man das so ?- Speicherüberlauf. Regler auf max geht auch nicht. Linux lädt den X-Plane bis der Ram (32GB) bis 29.8 GB gefüllt ist, um dann abzustürzen, also CTD.   All- in: nochmals 32GB nachgerüstet, somit 64 GB gesamt RAM und schon lädt SAM alles und X-Plane startet mit voller Einstellung. So ein Bild hatte ich noch nie :-) Kurz noch zur Info: Ram- Auslastung in meinem Fall bis 74%. Einer hat somit einen Speicherorganisationsfehler: Linux oder X-Plane 11. Es lag nicht an der Installation von SAM mit X-Europe (oder/ und UHD- Mesh4)   Erfreuliche Grüße Joe
    • My TOW as 30315 kg   So I watched my stream and I guess it started here: https://www.twitch.tv/videos/1187678890?t=01h06m52s The plane suffered of some rudder mouvement, lost some altitude and speed started to decrease.
  • Create New...