!! Windows 7 no longer supported !!

As Microsoft will stop supporting Windows 7 on Jan 20th we will be unable to test any of our
products on that platform. It may work, or it may not, but no guarantees from our side. 

Jump to content

Navigation \ Autoflight

If you want to get some help on navigation and MCDU procedures, here is tyhe place: Please post only one issue per post so we can follow up, do not post a list of question!

363 topics in this forum

  1. Pinned topics
    • 21 replies
    • 9060 views
    • 1 reply
    • 2205 views
    • 17 replies
    • 4629 views
  2. Topics
    • 1 reply
    • 31 views
  3. Lot of errors

    • 4 replies
    • 134 views
    • 2 replies
    • 75 views
  4. FMC Direct?

    • 1 reply
    • 94 views
    • 13 replies
    • 391 views
    • 4 replies
    • 87 views
    • 8 replies
    • 297 views
    • 4 replies
    • 237 views
  5. No Range rings 1 2 3

    • 67 replies
    • 2596 views
    • 17 replies
    • 479 views
  6. AP kicks out

    • 1 reply
    • 88 views
    • 0 replies
    • 102 views
    • 1 reply
    • 175 views
    • 5 replies
    • 287 views
    • 5 replies
    • 246 views
    • 5 replies
    • 254 views
    • 8 replies
    • 320 views
    • 8 replies
    • 274 views
    • 2 replies
    • 186 views
    • 3 replies
    • 149 views
    • 3 replies
    • 239 views
  7. a330-autoland

    • 18 replies
    • 553 views


  • Posts

    • I am having an issue loading up at PANC. For some reason the aircraft will not load in the correct parking spaces (see screenshot). Also I have default p3d/fsx airport signs everywhere. I don't have any other PANC afcads installed and I do have ORBX SAK but with this option checked in the Anchorage config tool.
    • Pressing F9 does not return the view to the VC, as it should but shows GLARESHIELD MAIN PANEL. It's very useful to be able to quickly return to the VC view using F9 and I think the A330 Pro should follow this convention.
    • Hi Christian,   soweit hat der Chevy mit kleine Einschränkungen funktioniert. Mittlerweile habe ich rausgefunden das EZCA3, SODE,  (eventuell PMDG)  und meine Ruderpedale für Turbulenzen im Chevy sorgen Ich muss das ganze mal auseinander dividieren, aber das wird eine Weile dauern.  Ich werde mich dann in Deinem Forum melden, vielleicht gibt es dann schon das BMX Rad zum abgreifen. 😉   Danke nochmals für das wunderbare Fahrzeug -  macht schon Laune   Ahoj -Uwe  
    • The compatibilty list for the NavdataPro dataset says:  " FlightSim Commander for FSX, Prepar3D ", with no mention of FS2004. I use Flightsim Commander 9 to generate flight plans for FS2004. Can someone please confirm that I will be able to use the NavdataPro dataset?  Thanks.  
    • Hallo Jürgen,   ich habe meinen alten Saitek X52 hervorgekramt und muss nun eingestehen, 0-255 wäre für den Gashebel auch legal. Sorry, ich lag damit voll daneben, dass es von 0-16383 sein muss (das ist der Wert von meinem Thrustmaster HOTAS Warthog) Also fangen wir nochmals von vorne an. Wurde der Name Deines Widows in beiden Modis DirectInput und RawInput korrekt erkannt. Falls ja, dann wechsel bitte wieder auf RawInput. Ansonsten bleibe auf DirectInput. Lösche nochmals die Standard.xml   Hast Du FSUIPC installiert ? Falls ja, temporär deaktiviern.   Starte den P3D, gehe in die Optionen->Axis Assignments->Controller (Listbox aufmachen). Du solltest nun  3 Geräte vorfinden ------- Mouse Yoke Mouse Look Dein Black Widow -----   sonst nichts anderes. Ist das so richtig ? Falls doch weitere Geräte erscheinen, bei diesen alle Achsenzuordnungen erstmal löschen Die beiden Mouse Yoke/Look kannst Du so lassen wie sie sind   Wähle Deinen Black Widow aus und lösche alle Achsenzuordnungen Weise nun manuell die Achsen dem Widow zu Aileron Axis Elevator Axis Rudder Axis Throttle Axis    (nicht mit Engine throttle 1-4 axis verwechseln)     abspeichern.  Szenario laden und ausprobieren.   In der Hoffnung es funktioniert nun. -Uwe                
×
×
  • Create New...