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Twin Otter Extended

Support for the Aerosoft Twin Otter Extended


980 topics in this forum

  1. FEDEX 3B-C

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  2. Question on -Reset props

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  3. Too high breakaway power?

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  4. Slow Throttle

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  5. External power

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  6. Trueglass

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  7. 110 kts Maximum

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  8. Fuel Management

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    • Public Beta – 12.1.0b5   ● XPD-15525 - Main thread streaming VRAM allocations can get locked out by background threads leading to stutters. ● XPD-15445 - Bug report “XPLMSetAircraftModel causes unload of USER aircraft also”. ● XPD-15420 - Bad datarefs in datarefs.txt. ● XPD-15560 - Crash caused indirectly by frequency bug at KONT. ● XPD-15540 - Potential crash on rerouting taxi in an activezone while taxying to parking. ● XPD-15539 - Crash under specific circumstances after vacating runway at unexpected point, near to another active runway. ● XPD-15538 - Crash when requesting IFR clearance at untowered airport when starting on the runway with some regional controllers. ● XPD-15536 - Crash when mapping ‘Dump ATC to log’ to joystick button and holding that button during startup. ● XPD-15535 - Crash after requesting circuit departure then cancelling. ● XPD-15528 - Potential crash on touchdown of touch-n-go landing. ● XPD-15475 - Bug report “XPLMIsCursorOverAvionics returns value over Bezel”. ● XPD-15468 - Bug report “CTD when loading KFTY in beta on fresh install”. ● XPD-15442 - bezelScroll callback in Avionics API passes wrong (x,y) params. ● XPD-15428 - Vukan device loss from async compute and defragmenter picking up textures not eligible for defragmenting. ● XPD-15412 - Bug report “X1000 v-speed indicators at rest show out of order”. ● XPD-15558 - More datarefs for weather conditions. ● XPD-15548 - Bug report “Mass-shift dataref: DISCONNECTED”. ● XPD-15541 - Changing AI aircraft position via popup map also affects users aircraft position . ● XPD-15521 - “Default C90B props do not match”. ● XPD-15508 - Bug report “XPLMGetAvioncsBusVoltsRatio broken”. ● XPD-15470 - “XPD-14844 continuation: baro value >5000ft resets itself to 5000ft”. ● XPD-15391 - Zink: Memory allocations can lead to stutters when there are pending allocation requests in the background. ● XPD-15376 - “plot_window_2d_panel” never called. ● XPD-15515 - X-Plane windows don’t restore properly when too close to a monitor edge. ● XPD-15483 - Crash: NV9xx Cards Don’t Have Memory Type We Need. ● XPD-15482 - Crash if plugin pops out VR window when not in VR. ● XPD-15471 - Give UI feedback when Zink failed to initialize. ● XPD-15443 - From X-Rotors: Banana always shows and can’t be turned off with “kill line" datatref ● XPD-15374 - “scratches.png” should be removed from the 2D view   Das Stottern sollte jetzt Vergangenheit sein. Der erste Testflug lief eben Butterweich. Kein Stottern! Ich freue mich auf weitere Testflüge.
    • Hallo Ron, ein kleiner Test mit TOW 279to  

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        auf der EDDF 25C - V2=177kn  

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        hat mich mit ausreichendem Abstand zum Ende der Runway zum sicheren Abheben gebracht (etwas rechts abgedriftet, weil ich das PFD im Blick hatte)

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        Die Leistung der Triebwerke hatte sich ziemlich kontinuierlich auf die geforderten 108.6% (hier: 108.8%) Schub gebracht. Ich denke, das ist so OK. Vor dem Betätigen der Schubhebel drücke ich auf dem Glareshield - Auto Flight - FMS/SPD - NAV - PROF Natürlich ist vorher auf der MCDU alles auf der TO/APPR-Seite eingetragen. Nach dem Takeoff ca. 400-500 feet noch einmal - Auto Flight   Im Tutorial etc steht, dass die Tasten - FMS/SPD - NAV - PROF erst nach dem dem Takeoff bei ca. 400 feet gedrückt werden sollen und danach   - Auto Flight   In der Praxis habe ich aber für das Flugverhalten keinen Unterschied festgestellt.              
    • Ich werde das einmal bei Gelegenheit testen und dann hier mich dazu zurückmelden.
    • Hallo,   ich suche eine Kurzanleitung für den FF Airbus A350 zum obigen Thema.   Das mitgelieferte Manual, bzw. die im Netz angebotenen Versionen beinhalten zwischen 120 und 160 Seiten!   Freue mich über jeden Hinweis.   Danke und Gruß  Ditmar
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