!! Windows 7 no longer supported !!

As Microsoft will stop supporting Windows 7 on Jan 20th we will be unable to test any of our
products on that platform. It may work, or it may not, but no guarantees from our side. 

Jump to content

Radio Chatter Room

Anything goes, talk is light, moderation strong!

1830 topics in this forum

    • 3 replies
    • 331 views
    • 1 reply
    • 246 views
    • 11 replies
    • 659 views
    • 8 replies
    • 607 views
  1. Language packs

    • 3 replies
    • 575 views
  2. Caption contest

    • 1 reply
    • 647 views
    • 0 replies
    • 667 views
    • 1 reply
    • 675 views
    • 0 replies
    • 595 views
    • 5 replies
    • 1048 views
    • 0 replies
    • 919 views
    • 7 replies
    • 1648 views
    • 3 replies
    • 1186 views
    • 4 replies
    • 1080 views
    • 0 replies
    • 599 views
  3. DCS

    • 3 replies
    • 1381 views
  4. ETOPS Range Rings

    • 3 replies
    • 1595 views
    • 16 replies
    • 3021 views
  5. Old memories revisited

    • 0 replies
    • 1628 views
  6. Airline Seats

    • 0 replies
    • 1641 views
    • 2 replies
    • 1737 views
  7. Hello.... New Member.

    • 4 replies
    • 1752 views
  8. Aerosoft CRJ 700 VC

    • 0 replies
    • 1786 views
  9. Aircraft can be funny!

    • 1 reply
    • 2027 views
  10. 76,100' MSL in a Glider!

    • 3 replies
    • 1868 views


  • Posts

    • I am having ongoing CTD and AP Disco issues on flights over 5-8 hours long. I recently upgraded to Win 10 from Win7 these issues were present in Win7.   Is anyone else having these issues. I am at a loss and losing interest in flying the 330.  When the AP Disco issue happens I am usually away from the PC and on return I am either jet-skiing across the ground or the ocean.  The CTD just happens.   I have plenty of power inside my PC box. I do not get these on my PMDG and FSLab products. BTW I have done a 7 hour KBOS/EGCC flight with the FSLabs 321 with perfection. I did not want to discuss the other developers in my post but it is the only way to demonstrate that other quality products have no issues.    I am considering uninstalling an reinstalling with Win10 and see if that helps.   Thanks for your help. I really want to accomplish a  Trans Atlantic or Pacific flight someday with this product. BTW the panel textures are done very well.   Randy
    • I experience stuttering on approach and on take off with Aerosoft LIMJ, but not with any of my other Aerosoft airports. I find I can reduce / eliminate the stuttering by adjusting the P3D frame rate setting down from unlimited to 60 fps. But, all of my other Aerosoft airports work much better with frame rate set at unlimited.    I know this is probably not an Aerosoft issue, more likely P3D and my monitor settings. However, I do experience excellent results with frame rates set to unlimited for all of my airports except LIMJ, so I thought it might be worth asking if this is a known issue with this airport, or if there is a recommended course of action to address this phenomenon.   I'm using a 3 monitor set up in P3D, and a GTX1070 graphics card. Frame rates are generally excellent under all conditions and at all airports except the above.   Many thanks.
    • Hallo und guten Tag Binn ein absoluter Neuling im Forum. Habe mir eine C208B für XP11 gekauft und komme nicht sorichtig klar damit. Vielleicht könnte mir ja einer eine Hilfestellung geben. Meine Probleme: -ich kann keine Checklisten im Flugzeug aufrufen (sollten doch in der Installationsdatei dabei sein) -desweiteren kann ich keine Diagramme und diesbezügliche Ansichten im Flugzeug laden Da kommt bestimmt noch mehr dazu. Habt vielen Dank für eure Hilfe ps Ich stelle mich bestimmt zu dumm an aber mit ü-60 ist das alles nicht mehr so einfach.
    • Hi onlinetk,   vorab habe ich eine schlechte Nachricht für Dich, die 737NGX wird nicht mehr von PMDG gepflegt noch weiter vertrieben. Soll heißen, ein Update von Aerosoft dürfte wahrscheinlich nicht mehr erscheinen. An Deiner Stelle würde ich das PMDG Forum im Auge behalten und eventuell auch dort im Customer Service ein Ticket eröffnen., da es momentan auch ein Zwangsupdate von OC1 auf OC2 gibt, welches z.Z. nicht unbedingt problemlos läuft.   Sorry, mehr kann ich nicht beitragen.   Ahoj -Uwe   PS. Vom Bitdefender müssen alle Komponenten deaktiviert werden,. bzw. Ausnahmen definiert werden. Einfach die Hauptkomponente abschalten reicht m.W.n.. nicht.
    • I hope that me and @TGoncalves don't make it to difficult to develop things. In all seriousness, great product and great contact between the devs and the costumers.
×
×
  • Create New...