Aerosoft official retail partner for Microsoft Flight Simulator !! 
Click here for more information

Jump to content

Hardware and OS Discussions, suggestions and insights

We all know that getting the right combination of hardware and software for your complex simulations is not easy. Feel free to ask advice here or to share your experiences.

580 topics in this forum

1. Pinned topics
    • 2 replies
    • 6999 views
    • 4 replies
    • 7501 views
    • 12 replies
    • 8379 views
    • 0 replies
    • 9168 views
  2. Topics
  3. Upgrading from i7 7700

• 1 reply
    • 168 views
    • 4 replies
    • 295 views
    • 2 replies
    • 175 views
    • 12 replies
    • 508 views
    • 3 replies
    • 202 views
    • 2 replies
    • 182 views
    • 7 replies
    • 424 views
    • 4 replies
    • 228 views
    • 1 reply
    • 166 views
    • 0 replies
    • 166 views
    • 0 replies
    • 120 views
    • 27 replies
    • 840 views
    • 4 replies
    • 288 views
    • 13 replies
    • 659 views
    • 2 replies
    • 217 views
    • 2 replies
    • 455 views
    • 9 replies
    • 464 views
    • 5 replies
    • 372 views
    • 4 replies
    • 329 views
    • 6 replies
    • 403 views
    • 0 replies
    • 225 views

• Ja Uwe, der FSX konnte ja nie seinen eigenen Code verarbeiten, musste man zwangsläufig auf den „Legacy Code“ das FS9 zurückgreifen, den er aber auch nicht immer fehlerfrei darstellte. Wenn der MS2020 nicht die Möglichkeit bietet im SDK, um den zumindest mit „alten“ Hilfsmitteln im FSX erreichbaren Stand darzustellen, wird es viele Enttäuschungen geben, nette 3D Landschaft hin oder her.
    • Hi   I watched a tutorial video for this and in that video, they set the altitude at decent to 2,000ft as that was the height that the charts indicated for the particular ils that was being flown.  As I don't have access to any charts, I have since set all my decent altitudes to 2,000 and they all worked perfectly.
    • ich wäre froh, wenn "legacy mode"  kein Thema wäre. Ewig klebt man dann am gestrigen fest. Audi A8 mit Holzvergaser, sowie Holzräder mit Eisenringbeschlag lässt grüßen. Wer würde so ein Produkt  kaufen wollen, wenn es vom Wettbewerber fürs gleiche Geld autonom fahrende Fahrzeuge gibt (lies :gäbe) Ich meine, was bringt es ein MSFS2020 zu haben, der aussieht und sich benimmt wie der FSX mit all seinen OOMs ?     Entweder wertet man sein Hobby gleitend auf, oder bleibt beim FSX.   Just my 2 Cents -Uwe            
    • hallo miteinander habe es gekauft und für flight simulator x steam edition gekauft und habe es installiert ich machte fsx steam auf und guckte bei den flugzeugen und es stehen keine 757 dort   kann jemand helfen?
    • I wanted to update my post to share that I was able to run the latest Livery Manager in Win 10 2004. I uninstalled the buses. Restarted the computer. I went ahead and downloaded and installed each of the Microsoft Visual C++ Libraries found here. Restarted the PC . Installed the buses with AV off and restarted once again. Everything is working fine now. Hope it helps.   Cheers. Ed
  • Create New...