We got a new video from World of Aircraft: Glider Simulator and are asking for some alpha/beta testers! Check this post.

 

Jump to content

Holgers Liveries

Holger Sobl is a highly prolific repainter for the Airbus X (and a great friend of Aerosoft). In this forum he can inform you of what he is doing, what's available and what's planned.

300 topics in this forum

  1. Pinned topics
    • 88 replies
    • 35787 views
    • 193 replies
    • 54749 views
    • 32 replies
    • 7102 views
    • 0 replies
    • 4196 views
  2. Thank you very much!

    • 13 replies
    • 5726 views
  3. Topics
    • 0 replies
    • 41 views
    • 0 replies
    • 83 views
    • 0 replies
    • 100 views
    • 0 replies
    • 220 views
  4. i want wizzair 321

    • 5 replies
    • 2411 views
    • 0 replies
    • 272 views
    • 4 replies
    • 327 views
    • 1 reply
    • 450 views
  5. Livery Request

    • 0 replies
    • 326 views
    • 13 replies
    • 626 views
    • 3 replies
    • 433 views
    • 1 reply
    • 468 views
    • 0 replies
    • 390 views
  6. texture a320

    • 0 replies
    • 531 views
  7. Livery Request

    • 1 reply
    • 580 views
  8. NWA

    • 0 replies
    • 536 views
    • 7 replies
    • 751 views
    • 1 reply
    • 685 views
    • 2 replies
    • 1620 views
    • 0 replies
    • 794 views


  • Posts

    • On a lot of short-distance CRJ real world flights, the aircraft never even climbs to its optimal altitude in the first place. One R/W flight I have ridden on many times is a CRJ-900 from KELM to KDTW. I use that same flight for testing in the sim. It is 289 miles, and the aircraft could easily make the trip at FL340, but because of ATC restrictions the maximum altitude they are normally allowed to use is FL260. Some days they even go at FL240.   The longest CRJ flight I have ridden on a regular basis is from KDTW to KIAH, which is just over 1000 miles. That flight usually goes at FL360 and never steps any higher. Only once when I was on board did they fly it initially at FL340, and then stepped to FL360 later. It might have been due to ATC, or might have been because the aircraft had a full passenger load and it was summertime.   With the current Covid situation, I doubt that many r/w flights are carrying a full passenger load these days.
    • Smart Screen Filter blockiert Downloads:   leider ist das ein Problem des Windows Defender. Der Smart Screen Filter scheint die Ursache zu sein. Passiert meist nach einem Defender oder Windows Update. Unsere Dateien sind alle Virengeprüft.   Einfach einmal den Windows Defender öffnen. Dann auf "App & Browsersteuerung" gehen. Und dort dann den "SmartScreen für Microsoft Edge" deaktivieren. Dann muss es mit dem Edge klappen. Nach dem Download von Aerosoft den Smart Screen Filter wieder einschalten. Für andere Browser müsste es in den Browser Optionen möglicherweise eine entsprechende Einstellung geben oder sie lassen den Download direkt zu.
    • Hallo Micha, bin jetzt wieder zu Hause, habe mir die Zibo wieder herunter geladen und auch das Update, aber muss nicht nach dem extrahieren die Unterstriche wegsein ? lg  
    • oh, only now I see that diagram behind the yoke
    • Hallo! Ich bin auf der Suche nach einer (deutschen) Beschreibung für das AviTab. Leider ist mein Englisch im Moment noch etwas lückenhaft aber ich bin dran.. :-) Vielleicht kann mir hier jemand sagen ob es "nutzbare" Unterstützung in Form von Tutorial oä gibt. Danke!
×
×
  • Create New...