We got a new video from World of Aircraft: Glider Simulator and are asking for some alpha/beta testers! Check this post.

Jump to content

Soaring Flights in FSX

General discussion regarding soaring with and without missions

22 topics in this forum

1. TN to GA

• 13 replies
    • 10842 views
  2. X-Race #1

• 13 replies
    • 10289 views
    • 12 replies
    • 9867 views
  3. "FS Recorder" Flight

• 8 replies
    • 12838 views
  4. DG808 Performance Data

• 7 replies
    • 12413 views
  5. Multiplayer Success

• 7 replies
    • 8670 views
    • 6 replies
    • 9207 views
    • 5 replies
    • 11274 views
  6. Multiplayer Towplane Issue

• 5 replies
    • 13973 views
    • 4 replies
    • 9768 views
    • 3 replies
    • 22274 views
    • 3 replies
    • 8552 views
  7. miltiplayer session is on

• 1 reply
    • 7821 views
    • 1 reply
    • 8153 views
  8. True air speed or KIAS

• 1 reply
    • 9239 views
  9. Tutorial 7

• 1 reply
    • 8458 views
  10. French Alps (?) LFLO

• 0 replies
    • 8474 views
  11. St. Crepin 51km Task

• 0 replies
    • 8208 views
    • 0 replies
    • 8622 views
  12. nzrace2 with FSX

• 0 replies
    • 8094 views
  13. MifflinRidgeRun2005 in FSX

• 0 replies
    • 8329 views
  14. Soaring the Andes

• 0 replies
    • 8483 views

• Heute ist mir aufgefallen, dass GSX keinen Fuel Truck schickt, obwohl ich das Loadsheet geladen habe und auf FUEL geklickt habe.  Es leuchtet dann grün und die Maschine wird automatisch betankt.   Was muss ich umstellen, damit erst getankt wird, wenn das GSX Tankfahrzeug angekommen und verbunden ist mit der A330?
    • Hallo Leute,   mit dem DataRef "sim/aircraft/view/acf_descrip" kann ich die Modellbezeichnung des gerade geladenen Flugzeugs erfahren. Das funktionierte bis jetzt bei allen meinen Modellen, bis ich nun auf AEROBASK stieß. Dort steht (für DR-401 und DA62) tatsächlich eine Beschreibung des Flugzeugs, welche zwar nicht ganz richtig ist, aber eine Modellbezeichnung finde ich nicht.   Kann ich die entsprechenden *.acf Datei per Hand editieren und den Eintrag  P acf/_name Aerobask Robin DR401 CDI155 mit diesem P acf/_descrip 4-seat light aircraft with diesel engine kombinieren ?   Würde diese Änderung in der obigen Dataref übernommen werden ?  Da ich kein Modellbauer bin, frage ich lieber vor meiner Fummelei besser erst mal an.   Danke .Uwe           
    • Hi, Can you try to be more specific about the delays, which you are referring to above? I am also flying online in most of the occasions and am unable to fully agree with your statements. There is a big improvement between the first versions using the VIEW FOCUS and what is now. Rolf mentioned clearly that if there is no delay in the Taxing CL for example, you simply cannot steer the plane in some airports where the taxiway is complicated. Please also note that this AC is designed and made for all kind of users, who have different level of knowledge and EXPERIENCE for piloting the plane. Many of them need to know and mainly remember visually what is going on and how it is going on in the cockpit. Human brain is much more used to learn things by getting visual impression for the sequence of events, which happen, instead of listening to them only. I personally would prefer to have such interactive CL in the small planes also, no matter that it will take time and AS has to decide if it is worth to. Last, but not least is, please remember that people are different and making an universal product is always an almost impossible task. Rolf had tried to implement something, which cannot be seen in other products from the sort and he deserves appreciation. Moreover, the CL are quite close to the RL events, which are happening in the cockpit during flight execution. Hope the above helps. 
    • Never mind, I found what I was looking for:        Its working!   Regards
    • Hallo Gemeinde,   XP 11.50b9 Windows   mit der Shift+7 Taste kann man doch in das 2D Panel  umschalten und mit dem Joystick POV/HAT in 45° Schritten seine Sicht ausrichten. Das finde ich soweit ganz super, aber wenn ich die 0° Sichtachse (Blick nach vorne) wieder durchschreite, so schaltet das XP automatisch auf die 3D Sicht (Shift+9) um. Der Erfolg ist dann meine beginnende Desorientierung und ich falle stumpf vom Himmel. Ist das bei euch auch so ? Also nicht die Orientierungslosigkeit, sondern das automatische Umschalten von 2D auf 3D.  Ist das so gewollt, oder mit eine Einstellung zu korrigieren ?  Irgendein Kommentar ?   Merci -Uwe  
  • Create New...