We got a new video from World of Aircraft: Glider Simulator and are asking for some alpha/beta testers! Check this post.

Jump to content

SOAR News

Information relating to the SOAR site and/or SOAR Message Board at Aerosoft.

92 topics in this forum

1. Board Hacked

• 5 replies
    • 5160 views
    • 0 replies
    • 619 views
  2. Update on our ISP problems - NZ race logs

• 1 reply
    • 511 views
  3. ISP Difficulty

• 0 replies
    • 538 views
  4. Southern Alps Race 2 Results

• 0 replies
    • 464 views
  5. Southern Alps Race Schedule

• 0 replies
    • 447 views
  6. Southern Alps Contest Reminder

• 0 replies
    • 454 views
  7. Nav Bar now in French

• 7 replies
    • 897 views
  8. Southern Alps Contest Schedule

• 3 replies
    • 588 views
  9. A New Feature !!! Soar en Francais

• 13 replies
    • 1258 views
  10. NZ Race 2 Download Addendum

• 0 replies
    • 431 views
  11. NZ Race 2 Open

• 0 replies
    • 481 views
  12. Southern Alps Contest Schedule

• 3 replies
    • 591 views
  13. Upload Problems with Designer group

• 6 replies
    • 699 views
  14. New Perks for the SOAR board

• 0 replies
    • 455 views
  15. We're Back!!

• 7 replies
    • 802 views
  16. Donation status

• 0 replies
    • 638 views
  17. Member Database

• 0 replies
    • 446 views
  18. SOAR Ranch

• 0 replies
    • 490 views
  19. CCS slope files...

• 4 replies
    • 758 views
    • 6 replies
    • 683 views
    • 5 replies
    • 760 views
  20. SOAR Ranch Update

• 0 replies
    • 503 views
  21. Flash intro!!

• 2 replies
    • 502 views
  22. SOAR Donations

• 1 reply
    • 664 views

• Evtl. hast du die IRS Align Time im EFB auf Real stehen. Dann dauert es ca. 7 Min. bis die Monitore was zeigen.
    • If you are flying jet aircraft at altitude (24,000ft plus) then no, I don't.  Your covering a LOT of ground very quickly around 80% plus the speed of sound.  Downloading weather every 5 minutes is the only way to ensure dynamic weather, especially if you're flying near or over mountains, oceans, costal regions, or other areas for which weather changes fairly often.  Moreover, neither my system, the 15 or so I maintained, and the systems of the 20+ guys I fly with ever notice weather injection - it's completely transparent to us.     Ah, that should be "5".  10 is a needless waste and generally speaking pretty unrealistic.   I hope this is helpful!    
    • Hans, genau solche Stränge hatte ich auch, ich kann auch keinen Wert  von 1.0 und Höher einstellen, dann habe ich bei mir ein helles grelles Cockpit, ich habe es eben nocheinmal ausprobiert. 0.6 Grafikfehler  in mittlerer Entfernung vorhanden 0.7 Grafikfehler noch in weiterer Entfenung sichtbar 0.9 keine Grafikfehler zu erkennen ab 1.0 Cockpit weiß also habe ich jetzt meinen Wert auf 0.9 und bin glücklich damit.   Im Bereich Insbruck hatte ich genau solche Keile, wie du sie hast. Und oben links auf deinem Bild siehst du auch wieder einen Geisterberg, direkt  unter dem Gipfel, da scheinen noch die Felsstrukturen vom hinteren Berg durch.   Wenn das bei dir nicht funktioniert, dann weiss ich auch nicht weiter. Mein System:  MB: ASUS Maximus VII Ranger ATX Intel Core I7 4790K  40GHz RAM 32 GB DDR3 NVIDIA GeForce RTX 2070 Super   ,  also gleicher Treiber   viel Glück, Hajo  
    • Ich gratuliere  auch gerne zu dieser Landung , wobei ich schon froh bin auf der 26 zu landen Zu den von dir erwähnten Charts von Aerosoft möchte ich was fragen. Sind hier die Navdatapro Charts gemeint? Wenn ja, welche Kaufempfehlung gibt es? Im Forum hierzu lese ich sehr häufig über Fehler.     
  • Create New...