Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. With version 1.2.4, I can only load a saved flight(that starts correctly) if I restart p3d. I have tried switching to the default F22 before loading the saved flight. I'm om p3d v 4.5. A320 Easyjet. Can anyone please confirm if this problem exists with their setup. The flight loads but is does not respond to any commands- keyboard, mouse or joystick. The newspaper and coffee keep appearing and disappearing. Kind regards Shane
  3. MarkoB

VRAM immer voll

Danke für den Tipp, ich habe die Grafikqualität um zwei stellen zurückgesetzt. Jetzt kann ich wieder überall fliegen. Gruß Marko
  4. That issue is solved. But another issue has come up. I will start a new post for that. Kind regards Shane
  5. Yes i did Ground Traffic AESLite is used in this scenery for displaying traffic on the aprons and the airport surroundings. To avoid collision between our AESLite traffic and the default ground traffic of P3D we recommend to switch off the default ground traffic by setting the slider „Airport vehicle density“ to its left-most position I checked the scenery files and all that are associated with AESLite are turned off Like i mean i have a large collection of airports and there all populated with ai. EDLW does not want to play ball. But as the manual says if i read correctly that i have to move the slider all the way left which tells me then i will see AI at EDLW but none at other airports.
  6. Did you read the information in the manual regarding AI traffic?
  7. Buenos días. La versión que tenía de Airbus del A320 Family professional Bundle era la anterior a salir la 1.2.4.0. Creo que era la 1.2.3.5... Puede ser? el antivirus que uso es el del propio W10. Ningún otro. Hace 2 horas descargué de nuevo los instaladores y nada...! Probaré a hacerlo sin el antivirus! Gracias.
  8. Today
  9. I have V1.20 and i have an issue with AI traffic. None show up at the stands I have tried default traffic and AIG with the same result. I have AS EDDF installed and AIG works just fine AI everywhere. Any help appreciated thx. Regards Mike
  10. Hola. La instalé ayer sin problemas. Descargue de nuevo los instaladores, por favor. Y la versión por la que le preguntaba era la de su Airbus. También le ruego que desconecte el antivirus durante la instalación. ¿Qué antivirus usa? Saludos
  11. Maybe you shold post some screenshots. Did you use the fuelplanner to setup pax, cargo and fuel? do you use GSX to laod the aircraft?
  12. Hallo, ich habe in meiner Scenery gern ein gewisses Maß an Ordnung und sortiere sie daher gern alphabetisch bzw nach Ländern. Jedoch wirft Simstarter v1852 sie immer wieder durcheinander. Woran kann das liegen??? LG und schöne Ostern allen
  13. Por si sirve para la búsqueda de una posible solución: he descargado (y reinstalado) varios productos de Aerosoft, desde mi pagina de usuario. No ha habido ninguna incidencia. El problema surge con la versión 1.2.4.0 que después de aceptar la ejecución de la aplicación como administrador, no pasa nada. No aparece el interfaz para ir aceptando, poner clave, etc... Un saludo.
  14. The Instant Button seem also not to work after the first flight.
  15. Hallo Captains, Als ich Ortho4XP neu auf dem Rechner hatte, habe ich es mit dem Daten-Download von Google wohl übertrieben. Ich hatte beim "experimentieren" mit Ortho4XP mehrere Kacheln mehrfach hintereinander heruntergeladen bis Google sagte: enough is enough! Das Uploaden wurde gesperrt, so dass ich nur noch Bing benutzen kann. aber hier sind die Bilder teilweise sehr unschön. Jetzt meine Frage: Kennt jemand eine Lösung für mein Problem? Gruß Hermann
  16. Understood, thanks for your effort...
  17. Pues qué posible solución puede haber? Alguna ayuda/ idea por su parte? Un saludo.
  18. Die Taxiway-Brücken werden weder von den World Traffic 3 noch von den X-Life AI-Flugzeugen für voll genommen!!! Welches Update dafür verantwortlich ist kann ich nicht sagen...vor EDDP_Digital_Design_v1.3 ging es meiner Meinung nach, und die AI-Flugzeuge rollten sauber über die Brücken (jetzt tauchen sie ab)! Das Gleiche gilt für den Bodenverkehr, welcher nicht über die Brücken sondern quer über Autobahn und Gleise rollt. Bei EDDM von Short Final Design übrigens auch dieses Problem. Nur die Taxiway-Brücken von Aerosoft EDDF funktionieren auch mit den AI-Fliegern von WT3 und X-Life. Ich finde es wirklich sehr schade, dass Szenerien angeboten und verkauft werden, in denen auch noch darauf hingewiesen wird, dass sie WT3 und X-Life kompatibel sind. Dem ist aber leider nicht so. Vielmehr macht es den Eindruck, dass es vorher nicht getestet wurde. Momentan scheint das weder die Entwickler um Short Final Design, Digital Design, Classic Jet Simulations und X-Life zu kümmern. Schade, sieht nämlich nicht schön aus!
  19. To identify your problem you should do the tutorial flight using the Checklist and Copilot (so that we are sure everything is done right) and then tell us exactly at which point you experience the issue e.g. what was the last action before the problem occured..... And if everything works well then tell us what you are doing different ......... Regards, Rolf
  20. Hi, i hope the question is ok under this topic. Since i have installed the latest stable version i have the problem that i can´t load Cargo over the Fuel and Load page anymore. The page seem a bit buggy to me. Fuel is flashin green durin boarding, Passengers not it is organge and cargo is alwas white with no function. After the landing the plane is not empty which means an a further flight i can´t board anymore because there are for example 210 persons from the last flight in the airplane. (The Doors are open) Instant button works. It is in both Versions A319 and A320. Best Christian
  21. You should not use that tutorial flight LOWI-LFMN anymore because the NavData have been changed and also a lot of other things. This was the reason why we changed the tutorial flight.....
  22. I see you took the correct next step to post a request. There's no guarantees, and Daniel is an exacting worker, so it's quality over quantity if he decides to do it. Because we believe this topic has been answered we have closed it. If you have any more questions feel free to open a new topic.
  23. Hola Henrique, a mi tampoco me funciona con la versión 1.1 en prepar3d v4.5 un saludo
  24. Hallo, da hast Du DIr viel Mühe um diese Uhrzeit gemacht. Gut beschrieben. In Deutschland und Österreich, Schweiz weiß ich jetzt nicht, geht es auch noch kürzer: "Good evenning, request start up, information Kilo onboard, stand V116, DHL 123" Machst Du das in anderen Ländern wirst Du aber darauf hingewiesen, doch bitte schön erst die clearance einzuholen 🙂 Textkommunikation ist zwar von etlichen mittlerweile verpönt, rettet aber letztlich jedes Event, wenn der Voice-Server nicht mehr mitspielt. Nur merkt man dann, wenn der Lotse, oder der Pilot , keine Erfahrung damit haben. Auch das kann man Trainieren. Speziell für Neulinge im Online-Fliegen sehe ich den Vorteil der Text-Kommunikation darin, etwas mehr Zeit zum Nachdenken und Einstellen der Anzeigen zu bekommen. Man ist ja sowieso schon nervös bei den ersten Online-Flügen, aber man sieht die Anweisung "schwarz auf weiß". Das reduziert auch das "say again" . Generell kann ich mich über die Qualität der Lotsen nicht beschweren, da sehe deutlich ich mehr Schulungsbedarf uns Piloten. Kleine Auswahl: Mit der Windrichtung zu starten, also METAR nicht beachtet, dabei Hinweise anderer Piloten ignorierend, in EDDF auf der Rwy18 od.36 zu landen, ignorieren der Anflugregeln, reinquetschen vor einen in den Endanflug, private Messages ignorieren, keinerlei Meldungen auf Unicom auf bzw. um Flugplätze entgegen der Vatsim Regeln usw. Auch die Lotsen könnten sicherlich einige Stories dazu beitragen. Dennoch macht es Spaß und ich fliege fast nur noch Online. Ausnahmen sind Testflüge bei neuen Flugzeugen, oder bei etwas ausprobieren.
  25. Because we believe this topic has been answered we have closed it. If you have any more questions feel free to open a new topic.
  26. When the checklist „stopped working“ you simply forgot an important item. But to have a correct working aircraft it is mandatory to work exactly and carefully through the checklist. So simply a reset wouldnt make any sense. So there is and will never be any „reset“ function. But this has already been explained many times.
  27. mopperle

Install issues

When I remember correct, in P3Dv3 you need to install Simconnect. The installationfiles can be found in one of P3Ds subfolders
  1. Load more activity
  • Newsletter

Want to keep up to date with all our latest news and information?

Sign Up
  • Create New...