Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Hi, Pleas, at some point, could SODE Jetways be an option to use on Aerosoft Mega Airport London Heathrow Professional. Or any Mega Airport for that matter. Thanks, TrainNutter
  3. Hallo, ich habe mir Ortho4XP 1.3 herunter geladen. Wenn ich die Exe ausführe, kommt kurz ein schwarzes Fenster, was sich leider gleich wieder schließt. Habt ihr eine Idee, was da falsch läuft?
  4. Route was KMCI-KSTL (doesn't matter as so far on 10+ flights the same issue manifests) A319 (also, doesn't matter same issue on all four aircraft) Simbrief Flight Plan (same issue when entering everything by hand) AIRAC cycle 1904, the same one I was using before the update LAKES3 COU KAYLA KAYLA3 This was the full route (happens Offending waypoints FLUDD and TRYSH. After entering the DEP and ARR info, I was presented with a DISCO after FLUDD----MANUAL. Before the 1.2.4 update I could clear the DISCO by selectink the LEFT lsk next to FLUDD and entrying TRYSH into the NEXT waypoint field. The flight plan would stay whole and simply remove MANUAL and the DISCO. Now however the FP is deleted. See pics
  5. Today
  6. I apologize for not answering your second question my friend... I initially answered via my phone and I missed it! I also sympathize for switching sims! Normally our uninstaller will completely remove the Airbus Pro, but that can be affected by a customer's Windows settings and even computer security software. One of the terrific benefits of P3Dv4 is that our product (and many more) install to the Documents folder instead of many different Windows and P3D folders. To ensure the Airbus is fully uninstalled, simply uninstall and then check the Documents\Aerosoft folder to ensure that the sub-folder for the Airbus Professional has been removed.
  7. I still getting this issue with the new update to the A3XX pro series. Here's my log file...for some reason it is looking in addon for the xml files in documents rather than the one located in ...F:\Lockheed Martin\Prepar3D v4\Ecosystem\aerosoft\Aerosoft A318-A319 Professional. ASC.log.txt
  8. Check your 2D panel transparency setting, turn it down.
  9. If the Boss doesn't mind, I'd like to jump in here to try and help. magna91 1. would you please post your complete system specs for us? 2. Would you please tell us where this happened? Example: At the gate, during taxi, during takeoff, within 18nm of a payware airport, at cruise level, etc. 3. If this occurred at the airport, was it a default airport or payware airport? If payware airport can you please tell us which one it was? Many thanks!
  10. Hello, since the last 2 patches, i cant use the speed bug. If I klick or rotate the bug, nothing happend. All others work fine. I deinstalled and reinstalled them allready, but no changes.
  11. Ich glaube ich werde P3D nochmal neu aufsetzen, weil ich den Airbus schon zwei mal neu installiert habe. Und
  12. Please make the following test: - First check in the Scenery Library, if the lowest entry at the end of the List is the "Default Terrain", that it is check (active) and points to the "Scenery\World" Folder of the FSX - The unzip the attached File (AFX_EGLL_ALT.BGL) into the Scenery\World\Scenery Subfolder which is below your FSX Maindirectory Then check if the "wrong" Runway is still visable. When the default AFCAD Entry of EGLL in your installation is maybe modify, it is possible that the ARP of the airport is different then needed to exclude the visual part of the scenery Afcad. The attached file is only a Dummy to set the correct ARP and must be the first file loaded, what is done, when the Default Terrain Entry is active and this file is in there. Test unzip in Scenery-World-Scenery.zip
  13. Schau dich mal auf http://simheaven.de um da findest du einiges.
  14. Na, wie auf dem Bild zu sehen - "INIT-Page", Seite2, kommt in die orangene Kästchen das ZFW/ZFWCG und der Fuel nochmal rein. In Load and Fuel hast Du es ja schon drin. Eventuell hat er sich an ein paar Bits verschluckt und eine Neuinstallation ist besser?
  15. well here is what ive noticed, If there was a confliction then there would be runways even if i disabled the the heathrow scenery but there is not, only some buildings show up with no runways or taxiways.
  16. mmmm there must be some other bgl conflicting then. I would suggest you disable all and start adding them one by one until you find the culprit.
  17. Ich arbeite auch nicht mit dem loadsheet, ich hab keine Ahnung was falsch ist, weil es bis vorgestern noch normal ging. Wo muss denn das ZFE/ZFWCG noch hin ?
  18. QNH settings from EFIS and STBY instruments, Please check both times correctly. EFIS Left mouse button on Manual .... right mouse button on STD STBY Left mouse button on Manual .. ?? left mouse button on STD ?? Thank you. CFG874 Bernd QNH Einstellungen vom EFIS und STBY Instrumenten, Bitte mal beide Überprüfen ob richtig. EFIS Linke Maustaste auf Manual .... rechte Maustaste auf STD STBY Linke Maustaste auf Manual .. ?? linke Maustaste auf STD ?? Danke. CFG874 Bernd
  19. Kommen wir erst mal zu dem Punkt der am leichtesten zu beheben ist - die Screenshots 🙂 Bei zwei Monitoren, oder auch mehreren offenen Fenstern, bitte mit der Maus den Monitor, oder das Fenster, anklicken von dem Du ein Bild machen möchtest. "Fenster aktiv machen" Dann mit "Alt + Druck" wird das aktive Fenster in die Zwischenablage kopiert und von dort kann Du es mit z.B. "Strg + V" in jedes Bildbearbeitungsprogramm einfügen. Auf Deinem dritten Bild "Load And Fuel" sieht es normal aus, Du weißt aber, dass das ZFW / ZFWCG noch an anderer Stelle auch eingeben sein muss? Da ich kein Loadsheet nutze, sondern die Zahlen per Hand eingebe, bin ich mir aber nicht sicher, ob das Loadsheet das nicht automatisch für Dich macht. Einfach mal kontrollieren ob die Zahlen auch unter der "INIT-Page", Seite2, eingetragen sind. Ansonsten sieht es schon seltsam aus, wenn die Triebwerke vollen Schub geben, der aber nicht in Speed umgesetzt wird.
  20. Ein altbekanntes Problem und passiert wenn zuviele Addons mit zu hohen Einstellungen im FSX genutzt werden. Abhilfe: - HIGHMEMFIX anwenden - Einstellungen im FSX reduzieren (mittlere Werte)
  21. Hey, ich habe ein Problem, immer wenn ich fliege. (AS A3-20/21). Verschwinden Texturen bzw. werden durchsichtig. Dies passiert auch bei der Szenerie. Dort entstehen meist blaue Flächen. Bei GSX verschwinden auch Teile der Fahrzeuge Ich spiele die normale FSX Edition. Kennt jemand einen Fix? Windows 10 Würde mich sehr freuen falls jemand etwas dagegen hat.
  22. Ich hab es jetzt noch mal mit dem Tutorial probiert, aber irgendwas mache ich glaub ich falsch. Im Anhang hab ich nun meine Einstellungen fotografiert, ich hoffe, dass das etwas bringt und ihr mir nun vielleicht helfen könnt(sorry für den Doppelten Monitor). Und danke schonmal für eure Bemühungen.
  23. Hello Sir, Thank you for your request. The voucher is valid for Aerosoft products. Kind regards, Marius Ellenbürger
  24. This is very easy to fix 👌 Replace the texture.cfg from any working liveries of the aircraft and it should work
  1. Load more activity
  • Newsletter

Want to keep up to date with all our latest news and information?

Sign Up
  • Create New...