!! Windows 7 no longer supported !!

As Microsoft will stop supporting Windows 7 on Jan 20th we will be unable to test any of our
products on that platform. It may work, or it may not, but no guarantees from our side. 

Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Because we believe this topic has been answered we have closed it. If you have any more questions feel free to open a new topic.
  3. No sir, I'm sorry there is not. A joystick (and throttle/thrust lever) is required as per the product page. You might look into a program like Joy2Key or AutoHotKey, but of course we don't support that. Best wishes!
  4. Today
  5. I really hope that a new client for iOS will come out soon. Currently I‘m forced to use the Navigraph (Jeppesen) client. The client is brilliant but I don‘t really like those charts. I definitely prefer LIDO. I’m flying for a real related VA and the real airline uses LIDO too. 😀
  6. When I travel away from my house I take my laptop with me to make some flights, but I can't take joystick with me, etc. etc. If I have to make a flight with manual approach with the A320 / A330, I can not use the buttons on the keyboard of my computer to select heading and altitude. Is there any way to activate my keyboard keys for these functions. Thank you very much J J Gómez Prieto IVAO 142928
  7. Yesterday
  8. Probably no make over until MSFS. You know, we should have made that flight together in Shared Cockpit. Most people aren't aware our F-14 is Shared Cockpit capable! If we ever do make it up together, I'll show you how to perform ridgeline crossings... it's one hell of a maneuver. Best wishes Rob.
  9. Most time this message comes up if the Duchess (and other aircrafts) are not activated with the key. And if you are on Windows, please install the C++ Libraries: https://forum.aerosoft.com/index.php?/topic/140594-important-infos-about-windows-c-libraries-and-more/ Greets Heinz
  10. Hello, do you have activated the Duchess from JustFlight with your key (serialnumber).? This is important. And if you are on Windows, please install the C++ Libraries: https://forum.aerosoft.com/index.php?/topic/140594-important-infos-about-windows-c-libraries-and-more/ Greets Heinz
  11. Nun ja, einen hätte ich noch im Köcher. Im P3D->Options->Other dort ist standardmäßig "Raw Input" (oder so ähnlich) anselektiert ändere diese auf "DirectX Input" (oder so ähnlich) Es kommt dann so eine Warnung, dass alle Eingabekonfigurationen gelöscht werden (o.s.ä.) Zustimmen, abspeichern P3D beenden die P3D Standard.XML löschen (falls Du nicht weißt wo die sich befindet, hier fragen) P3D starten Joystick wieder unter den Optionen zuweisen. Steht jetzt der richtige Joystick Name zur Verfügung ? Funktioniert der Throttle (zugewiesen) einwandfrei ? Wenn nicht, dann alles wieder zurück und IMO besseren Joystick kaufen gehen. Auch die Standard.xml einmal löschen Falls Du den alten Joystick durch einen neuen ersetzt, dann vorher besser auch die Standard.xml löschen. Ahoj -Uwe
  12. Hallo Zusammen, Ich verzweifel langsam echt und hoffe, es kann mir jemand helfen! Ich möchte von KSLC (UTAH Salt Lake City) nach (LKAS) Las Vegas fliegen, die Route zeigt einen zwischen Punkt MLF an. So, jetzt möchte ich die SID eingeben von KSLC, dies funktioniert ohne Probleme, aber wenn ich in Las Vegas den STAR auswählen will, oder nur eine RNWY, verschwindet die Fluglinie zwischen dem Punkt MLF und Las Vegas, was mache ich falsch? Habe schon verschiedene Transitions ausprobiert und RNWY, es passiert immer das gleiche, auch wenn ich die Route umkehre von LKAS nach KSLC, verschwindet die Fluglinie von MLF nach KSLC. Was mach ich mit den Stars falsch?
  13. Yes, but I think this beep is that one like GSX is notifying that an action is required and I havent even started the GSX (F12). The door ringing is as you say after take-off and you should unlock the door
  14. Because we believe this topic has been answered we have closed it. If you have any more questions feel free to open a new topic.
  15. It's a bug that we're aware of and it's on the list to be corrected. Best wishes!
  16. Be sure to set your monitor refresh at 60Hz or higher. Any chance the F-14 will get a PBR makeover for P3D? Cheers, Rob.
  17. Ich nutze ebenfalls 11.41. und im Manual Seite 12 bezieht sich auf den Text unter der Abbildung. Dieser gibt das wieder, was ich dir als Empfehlungen für die Sensitivität angab. Immerhin funktioniert es jetzt Hier nochmal wie das Ganze im X-Plane 11 aussieht, wenn man an der Sensitivität Einstellungen vornimmt. Gruß
  18. Hallo Captain Pero, ich habe nun alle Scenerien deinstalliert, am Anfang arbeitete auch dann Ihr Konfigurator wieder zufriedenstellend. Nach der siebten oder achten Scenerie, alle übrigens von Aerosoft, traten dann wieder die geschilderten Probleme auf. Ich habe dann einen anderen Addon-Organizer probiert, der schafft das ohne Probleme und ist zudem auch freeware. Danach war übrigens auch Ihre Anzeige wieder konsistent mit den Anzeigen im Simulator.... Ich fürchte, da müssen Sie wohl noch einige Nacharbeiten leisten. viele Grüße Vickers Viking
  19. @marks022 wenn ich weiterhelfen soll, brauche ich ein Debug Pack und eine genaue Problembeschreibung. Sonst gehe ich davon aus, dass Du das Problem selbst bereits gelöst hast.
  20. Hallo Vickers, ich habe das Topic vom vorherigen gelöst. Dachte mir schon, dass das Problem nicht an dem Update hängt. Leider es durch die Einführung der add-on.xml Dateien und der dortigen Layer IDs nicht mehr so einfach eine eindeutige Reihenfolge zu behalten. Daran kann auch der SIMstarter NG nichts ändern. Mehrfach getestet habe ich, dass wenn man die Scenery im Scenery Manager von SIMstarter sortiert, speichert und in P3D öffnet, diese komplett übereinstimmt. Wenn dazwischen ein anderes Programm die Szenerien speichert und dabei nur einen Layer in einer add-on.xml Datei verändert, stimmt die Sortierung schon leider nicht mehr. Ich nutze in meinem produktiven Sim selbst Scenery Spacer und viele Szenerien. Das funktioniert eigentlich. Da ich leider nicht helfen kann, würde ich das Topic hier schließen. Okay?
  21. IFR

Radar CO airbus 330

Hallo! I have Airbus 330installed and its vers 1.0.0.7 I Think overall that its nice. But! The captain side has radar and its good, but no radar on co. What can be wrong? Regards Bosse
  22. ok, X-Plane 11 selbst benötigt ca. 65 GB. Ohne weitere Addons .... Gruß heinz
  23. Hello, there is a new updated version of Aerosoft - Airport Newcastle v1.01 available. Our Customers can download the new fullversion via their Aerosoft Shop Account. V 1.01: Updated GroundTraffic Plugin to 1.52+ Added missing PAPI lights Reduced orthophoto size Added seasonal roads + snow piles Some minor fixes Greets Heinz
  24. Hallo, Aerosoft - Airport Newcastle wurde auf v 1.01 aktualisiert. Die neue Vollversion können sich unsere Bestandskunden über Ihr Shop Konto herunterladen. V 1.01: Aktualisiertes GroundTraffic Plugin auf 1.52+ Fehlende PAPI Lichter hinzugefügt Dateigrößte der Satellitenbilder reduziert Saisonale Straßen und Schneehügel hinzugefügt SAM-Kompatibilität für statische Flugzeuge hinzugefügt Einige kleinere Korrekturen Gruß heinz
  25. Please note concerning the A318?A319/A320/A321 and A330, there is one major remaining issue with fuel planning/fuel burn and that's with the A320/A321 fuel burn at cruise (it's not a horrible issue, but requires tweaking on our end due to the many other changes we've made). We're tweaking that for the next update which is coming soon. Other than that, we've pretty much nailed things down. We'll keep you updated on when the next update is released.
  26. Magna you need to follow @DaveCT2003's uninstall/reinstall document I did today and it works perfect for me now.
  27. I keep having problems with the fuel planner. I did the update first to 1.3.0.0 and little has changed (now I only saw Nose Down always and no longer 0.0 always), then I did 1.3.0.1 and like the versions before always Nose Down...now 1.3.0.2 comes out and I think it is all correct. Instead always Nose Down! The tirm goes UP only if I go out of all the weights of the plane. If on an A321 I set 180 pax, 12615 kg of cargo and for example 11.731 KG of fuel, then I can set Trim UP0.7, with all the previous values they are always in Trim Down. You can correct this problem. Thank you so much
  1. Load more activity

• Newsletter

Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
  • Create New...