Jump to content


  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
  • Posts

    • Gar nichts! Ich habe in den OSM-Daten die im Airport-Areal verlaufenden "highway=service" von "access=permit" auf "access=private" geändert. Danach habe ich die 8-network-Kachel +42+014 erzeugt. Meine Routinen beim Erzeugen einer network-Kachel sorgen dafür, dass "highway=service, access=private" nicht in die Kachel übernommen werden. Die neue Kachel +42+014 ist also etwas kleiner, als die Vor-Version. Meine network-Kacheln besitzen analog zu den simHeaven-8-network-Kacheln eine kachelübergreifende exclusion, die alles platt macht, was unterhalb dieser Kachel in der scenery_packs.ini angesiedelt ist. Du musst sicherstellen, dass network-Kacheln unterhalb * GLOBAL AIRPORTS * eingetragen sind.
    • Was genau hast Du denn in der 42+014 raus gelöscht? Muss ich mir mal im Detail anschauen, denn jetzt sind zwar die Strassen auf dem Airport weg aber auch die Gebäude 😉 Kein Problem, wenn ich mal ein wenig Zeit habe schau ich mir das im Detail an
    • Danke für die Antwort, die vieles erklärt hat.   Der Podcast mit über 1,5 Std ist nichts für "zwischendurch ", den hör ich mir an, wenn meine Frau wieder eine "lustige Komödie " schaut😀   Gruß Micha    
    • Ja, der ist bei mir auch leer. Aber...man kann das ändern . Im ISCS Bildschirm müssen die Optionen Inhibit Cabin Objects und Inhibit Inseat Screens unter "A/C + Sim Config" auf OFF stehen.
    • Vorsicht, dies ist SPAM, nicht auf die Links klicken.
    • Hi Alex. You're great, it's great that you found a solution to the altitude problem. I wouldn't have thought that if Dortmund is selected in GSX in the manual settings for jetways, it could affect the altitude so much. By the way, the solution to this problem needs to be highlighted somehow, because you and Peter are not alone, I think So, it's great that you figured it out. Thanks! 
    • These don't seem to be working for me.  They put the needles on the HSI, but they don't point where they should.  Is this simply another inactive feature of this model?
    • Also AI ist zum Beispiel DLSS. Damit können aus 30fps 60fps werden. Der PC erzeugt die 30 und die KI füngt jedesmal ein weiteres Bild ein, was sie meint, wie das nächste sein kann. Rechnet also die letzten Bewegen weiter. Hör Dir vielleicht zu dem Thema den Podcast von "Die Simulaten" an. Die versuchen das das Thema zu erklären. https://cruiselevel.de/episode-110-jaeger-der-verlorenen-fps/  
    • # Public Beta 12.2.0-b2     **General** - Added new background image.   **Scenery** - Birds are no longer guaranteed to spawn at a nearby airport. - Improved random placement of birds. - All aircraft (user and AI) are now considered for startle behavior. - Engine status and speed are considered when triggering a startle – e.g. birds will fly off when engines are started and an aircraft is near enough. - Birds can now be startled while flying. - Startled birds will try to move away from the perceived danger instead of fleeing in a random direction. - Birds will maneuver much more abruptly when startled.   **Graphics Core Engine** - Implemented various improvements. - Fixed a crash when loading background textures (XPD-16762). - Fixed location picker on Microsoft Windows in fullscreen mode (XPD-16626). - Fixed various errors and improved logging.   **Graphics** - Adjusted sky colors. - Improved overall scene lighting. - Improved performance when rebuilding environment maps. - Fixed sun and moon rendering in VR for the right eye (XPD-16744). - Fixed cloud rendering in VR for the right eye (XPD-16735). - Fixed various errors.   **Avionics** - X1000 - Added a new dataref sim/cockpit2/electrical/display_screen_brightness to represent the ratio of screen brightness.
    • You are welcome. If some interesting change arises, it will be published on this forum of course. Take care too.
  • Popular Contributors

  • Forum Statistics

    • Total Topics
      121.1k
    • Total Posts
      845.2k
  • Files

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacy Policy & Terms of Use