We got a new video from World of Aircraft: Glider Simulator and are asking for some alpha/beta testers! Check this post.

 

Jump to content

OPabst

Developer
  • Content Count

    13239
  • Joined

  • Days Won

    78

OPabst last won the day on May 17

OPabst had the most liked content!

Community Reputation

1825 Excellent

About OPabst

  • Rank
    Developer

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.aerosoft-shop.com/products/aes/aes.html

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. The good news is maybe, that the new existence of this warnings is the only change of Sode 1.7, the function is not effected. I would expect that the wrong named objects in the Data Probe list of the xml exists also before, only that older Sode Versions don‘t had generate a warning in the log. As long as the „Clock objects“ addressed with this two xml will be displayed and animated correct, it is simple a wrong listing or usage of the Probe Entry in the xml. But this can only answer the responsible developer Jo Sund, but he is sometimes here in the forum active.
  2. Ein Umstieg auf P3D V4 halte ich für nicht diskutabel, da bist Du ja gleich wieder „von gestern“ Wenn wäre die Frage, was ein Umstieg auf P3D V5 für Voraussetzungen hat: 1.) Ein Windows 10 mit 64bit, da hast Du nichts gesagt drüber. 2.) 64 bit braucht nicht mehr RAM, da Applikationen aber mehr als 3/4Gb nutzen können, auch Windows, nutzen sie das aus und man sollte mindestens 16GB RAM haben. 3.) Viel wichtiger ist aber der Grafikspeicher (VRAM) und die GPU, den diese werden heute von modernen Games, so auch P3D, insbesondere V5 intensiver genutzt, als das RAM. Da sind 6 besser 8GB minimum, wenn man nicht alle Einstellungen runterregeln will. Neue Addons auf alte Simplattformen vergewaltigen zu wollen, ist aber keine Alternative, da muss man dann damit leben, was es für diese noch gibt.
  3. Read here, there you should find the solution.
  4. Because we believe this topic has been answered we have closed it. If you have any more questions feel free to open a new topic.
  5. Because we believe this topic has been answered we have closed it. If you have any more questions feel free to open a new topic.
  6. Because we believe this topic has been answered we have closed it. If you have any more questions feel free to open a new topic.
  7. Because we believe this topic has been answered we have closed it. If you have any more questions feel free to open a new topic.
  8. Here we have source of the issue: NEVER install Sceneries or other Addons in the folder Documents\Prepar3D V5 Add-ons !!!! This is a folder to install add-ons that not register itself! Deinstall the products and use a Folder like D:\P3D-Addons\Aerosoft
  9. The Installer is doing only copies, not Register the Scenery in the add-ons.cfg of P3D. The Installer calls the Configtool after the he finish to copy the data, to register the Addon. When the tool is starting, it reads the add-ons.cfg in the folder C:\ProgramData\Lockheed Martin\Prepar3D v5 and checks if it find the entry with the related install directory (path of the add-ons.xml. So, if this is not found, you get the message. But in this case, the scenery should not be registered correct. Please press the "YES" botton and restart the tool to check if the message comes back. Then start the P3D again to check if the scenery is visable. Btw, the tool will not write into the add-ons.cfg direct, it only start the Prepar3D.exe with related register parameter. If the issue is not fixed, please append the add-ons.cfg from the path C:\ProgramData\Lockheed Martin\Prepar3D v5
  10. Because we believe this topic has been answered we have closed it. If you have any more questions feel free to open a new topic.
  11. As simple as you ask, just read this forum:
  12. Die P3D V5 Version des Installers brauchst Du nicht runterladen, der bringt Dir im V4.5 HF2 garnichts, den kannst Du nicht mal installieren ohne einen P3D V5 zu haben. Nur mal zur Sicherheit: Wenn der ASupdater ein Produkt rot anzeigt, also nicht die letzte Version installiert ist, dann gibt es zwei Möglichkeiten, was er beim Klicken des Produkte rechts anzeigt: 1) ein online Update vorhanden: Dann kann man unten auf Updaten klicken, dann sollte das rot verschwinden. 2.) Er zeigt an, das ein Update über einen neuen Installer verfügbar ist. Dann reicht ein „Runterladen“ das neuen Installers aber nicht aus. Man muss das alte Produkt dann schon noch deinstallieren und den neuen Installer auch ausführen und das Produkt damit neu installieren, sonst wird das Rote nicht verschwinden. Wenns dann immer noch rot bleibt, dann würde sicher ein Screenshot des ASUpdaters mit dem roten Produkt angeklickt (hier A330) helfen für die Analyse.
  13. Because we believe this topic has been answered we have closed it. If you have any more questions feel free to open a new topic.
×
×
  • Create New...