Support overload. We are currently seeing 65% more demand for support then we normally see. We can only assume this is because more people are at home due to the corona crises. Our complete support staff is online and they are working flat out, but it will take some days before we can scale up resources. Please be patient.

Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 06/15/12 in all areas

  1. 5 points
    Hallo liebe Gemeinde, ich finde es ist Zeit mal ein paar Dinge anzusprechen. In den einschlägigen Foren wird immer wieder darüber diskutiert, welcher Flugsimulator besser ist und so weiter bla bla bla...... Was mir aufgefallen ist, ist die Tatsache das jeder FSX Pilot immer wieder das Argument in den Raum wirft, dass der FSX mehr Addons hat. Und auch die noch recht kleine Community von X-Plane wird immer wieder gerne bemängelt, dazu möchte auch ich mal meinen Senf in die Runde reichen. Jeder der mit dem Spruch kommt ich steige nicht auf den X-Plane um weil, es kaum Addons gibt, dem möchte ich folgendes sagen, wie hat es den mit dem FSX angefangen oder mit dem Fs2004 gab es ab dem Release direkt die Pmdg 747, MD11, 737NGX? Nein gab es nicht, auch die zahlreichen Airports von Aerosoft gab es nicht, diese ganzen Addons kamen erst nach und nach. Der FSX ist nun 6 Jahre auf dem Markt, der Fs2004 sogar 8, daher ist es kein Wunder das dafür mehr Addons verfügbar sind. Ich finde es bewundernswert, das es für den X-Plane 10 schon so viele Addons gibt, auch bin ich begeistert davon, dass das Unternehmen Aerosoft diesen Flugsimulator unterstützt. Bei mir auf dem Rechner ist nun schon eine Weile X-Plane 10 installiert, sicherlich hab ich seitdem eine Menge kleinerer Fehler die mir auch schon des öfteren die Laune versaut haben aber diese waren immer sehr schnell auch durch Hilfe dieses Forums geklärt. Ich bin begeistert von X-Plane und freue mich auf jedes neues Addon, ich bin auch fest der Meinung das nächstes Jahr wesentlich mehr Addons auf dem Markt sein werden. Daher empfinde ich die Aussage, die viele FSX Piloten von sich geben als falsch, denn jeder Flusi hat mal klein angefangen! Gruß Niko
  2. 3 points
    @ PatrickZ good story! I completely agree with you. @Rafel Haczek, what strikes me the most is the continuous whine of Air Holland for FS9 sceneries. I believe KLM737 and PatrickZ told it enough times already. So I'm not suprised that one of them will eventually react in a different way than they normally do. ;-)
  3. 2 points
    What strikes me most is that the previous time I visited this thread I noticed 'KLM737' having minus four votes. Which is much less than deserved for such a pointless, childish and rude posting. And now what? Some folks... voted it up! What kind of kindergarden game is it? Are you voting this rudeness up just to say how much you hate when someone uses a different game version than you? Or maybe you just love such posts and want more of them? If so, then please give his post ten more thumbs up! That's the type of posting we need here at Aerosoft... EDIT I would forget: I would also like to buy an FS9 version of this addon. Now please jump on me!
  4. 2 points
    No doubt there are still a lot of FS2004 users out there, but as Mathijs has said lots of times it's not the number of users that counts. It's the number of customers that counts, and the number of customers is far less than the number of users. Therefor it's always a consideration wether they can get enough sales to make an FS2004 scenery profitable. Now you can say FSX is not superior above FS2004, but in number of sales it certainly is. If I remember correct I once heard someone say the number of FS2004 sales is about 10% of the number of FSX sales. And since additional FS2004 development costs money, it's always the question wether that 10% of the sales is more or less than the amount of money the development costs.
  5. 2 points
    Because it is you who is asking it: NO! When will you realise that your little 10 year old platform is dying! Just because you can't afford modern computer hardware, it doesn't mean we should be limited by such an old platform. You have no idea what a pain in the ass FS9 developerment is for developers, they have to make everything backwards compatible for a small group of people. It means developers have to hold back on technological progress. When will you see that FSX-only prodcuts are so much better! Pleas, stop you everlasting cry for FS9 products!
  6. 1 point
    AES 2.23a is out - Productpage - outdated - List of supported Addon Airports with AES 2.23 - Releasenote AES 2.23 This Version is in most parts (Airport) identical to AES 2.22, but has some changes in the handling of replacement textures and is needed to use them. - Here the documentation, how to use replacement textures:Repaint Install Info ENG.pdf (updated to 2.23a) - Replacement Set of repainters can be up/downloaded in the AES Download Area of this forum - Who wants to repaint textures, please look here: AES-Repaintkit 1.0 Update 9th May 2012, 1PM: Following parts are fix/enhanced in the Version 2.23a: - Fixed for the issue, that some Airport CFG Files are not gernerated - AESHelp will now check for wrong Texturefilenames and report a info - Enhancment for the Texture ID to be able to select regions or countries: For the <Texture ID> in this AES Version, two type of ID’s are usable Level 0: <Texture ID> = 0000 This are the Default Textures of AES and will always replaced, then AES is installed or updated. So please don’t use them for any replacements. This textures are used in AES, when no other Texture of a higher level is found. Level 1: <Texture ID> = XXXX (4 X Letters) In this case, the repaint Texture is used at all airports instead if the AES Default Texture, as long as there is no ICAO code related Texture of a higher level is present for that Airport. Level 2: <Texture ID> = ? - - - One Letter followed by three minus signs The first Letter of the ICAO Code, like K--- for all Airports in USA. Those Textures will be used of all Airports of the Region. At Wikipedia you can find a list of this Codes and Regions: http://en.wikipedia....on_airport_code Level 3: <Texture ID> = ??- - Two Letters followed by two minus signs The first two letters of the ICAO code defines the Country, where the Textures will used, like ED- - for all German Civil Airports Level 4: <Texture ID> = ??? - Three Letters followed by one minus sign For example EDD- will define all international Airports in Germany. The last two letters of the ICAO Codes have different usage in the Countries, so maybe this makes no sense in some Countries. Level 5: <Texture ID> = ???? Complete ICAO Code, four letters The complete ICAO Code will define the Airport, where the textures are used. Always the highest available Level will be used.
  7. 1 point
    Mit den Tasten BILD-rauf und BILD-runter kann die Range verstellt werden. (Ich hoffe das war, was Du meintest).
  8. 1 point
    Hi Joe, hat TCAS Einstellung auch auf diese Sichten einfluss, oder kann man ggf. in der AIBridge.ini oder in AIBridge etwas einstellen ? Hab es ja nicht . LG Markus
  9. 1 point
    Wow!!! Mr. Pabst, you've been busy.... I'm looking forward to trying this new version out... but before i do, should I NOT install FSDT's GSX in-conjunction with it?
  10. 1 point
    Besten Dank für den Hinweis..Mein Xplane10 war wohl voll mit bugs, habe es neu installiert, nun funktioniert alles so wie es sollte :-)
  11. 1 point
    Hello; I noticed that a couple scenery settings in your Fsx cfg. file were at 0.,try editing the cfg.,and see if that corrects anything. Mark
  12. 1 point
    Meiner Meinung nach fehlt ganz eindeutig: 1. EDKB Bonn-Hangelar - Es ist nicht nur der älteste Flugplatz ganz Deutschlands, sondern auch einer der einzigen Flugplätze, die jährlich zwischen 70.000 und 80.000 Flugbewegungen zu verzeichnen hat. - Weiterhin sitzt mit der ALT (ADAC Luftfahrt Technik), die größte Wartungeinrichtung für Rettungshubschrauber in Deutschland am Flugplatz Hangelar. - Am Flugplatz Bonn-Hangelar ist nicht nur die Bundespolizeifliegergruppe mit ihren Hubschraubern (EC-135/120, AS332, AS365, ec....) stationiert sondern hat zum einen eine eigene Luftfahrtschule und zum anderen ist hier der Sitz der überregional arbeitenden GSG9. - Außerdem gibt es am Platz mehrere Flugschulen und eine der wenigen Tragschrauber(Gyrocopter)-Flugschulen. - Und zum Schluss gilt zu erwähnen das der bekannte Fernseh-Moderator Stefan Raab dort privat fliegt (Piper Saratoga D-EAYX) Gruß Miko
  13. 1 point
    EDKB Bonn-Hangelar EDRM Traben-Trarbach EDER Wasserkuppe (aber bitte "schief")!!!! EDRT Trier-Föhren EDLT - Münster-Telgte EDKV Dahlemer Binz
  14. -1 points
    Hello Aerosoft team Any news if Airport Toulouse wil be made for fs2004 aswel
  15. -2 points
    KLM737 can you respect that there are stil a lot of fs9 users it is non of your bussines why people stil using fs9 for several resons. FSX is not superior above fs9 so you dont need to act so arogant against the fs9 users, everyone has the right to use the flightsim they like to use. Also the fs9 users is stil bigger then you think so stop your everlasting cry against the fs9 users. You are not a developer so there is totaly no need to speak on there behalve of the flightsimulator developers or sit on the deveopler seat.


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...