Jump to content
Reduced Support Period - 2025 Festive Season ×


  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
  • Posts

    • Liebe XP Community, herzlichen Dank für die Unterstützung die ich hier stets erhalten kann. Besonderer Dank gilt denen, die regelmäßig über Aktuelles informieren und den 'Spezialisten' unter euch, die immer wieder nach Kräften helfen und auch dazu beitragen, XP weiter zu entwickeln.    Euch allen wünsche ich ein schönes Weihnachtsfest und ein gesundes, friedvolles Jahr 2026. Peter      
    • Auch von mir. Vielen Dank für die tollen Kontakte und Unterhaltungen.   Happy many landings.   Ich wünsche Euch Allen eine schöne Weihnachtszeit. VG Andre
    • Ja. Wenn im Rest der Welt vieles in Unordnung ist, empfinde ich es als Wohltat, hier zu verweilen.  Auch ich habe gerade die letzten Tage viel fachliche Unterstützung und Hilfe erfahren dürfen. Auch ich wünsche frohe Festtage.
    • Ich möchte mich dem Reigen anschließen und Allen ein frohes und besinnliches Weihnachtsfest wünschen.   Der friedvolle Umgang miteinander zeichnet dieses Forum aus.   Apropos auszeichnen:  Dieses Jahr habe ich mit großer Unterstützung seitens Horst und Michael Ortho4XP installiert bekommen. Ein großes Dankeschön nochmal dafür. Weiterhin hat uns Michael ( Kaiser) seine neue Layerstruktur ( 7+8) für X-Europa incl. den Libraries für Rail+Road Traffic  zur Verfügung gestellt. Diese geniale Arbeit verdient mehr als nur Danke und hat endlich den Donate Button impementiert. Die SimHeaven Erweiterung in Verbindung mit den Orthos hübschen meinen Sim gewaltig auf. Hinzukommt die Ankündigung eines großen Updates für SImHeaven.   Indem Sinne wünsche ich Euch eine schöne Zeit und alles Gute für 2026   Gruß   Michael  
    • Hello Sir,   we are working with Flightfactor on this issue. But please open for this key problem with the X-Updater an Aerosoft Support Ticket. This is here: https://helpdesk.aerosoft.com/hc/en-gb/requests/new?ticket_form_id=4528270288029 And there (not here with the Forum) tell us your Aerosoft Order Number from the purchase of the FF B767. Thank you   with greetings Heinz
    • Dear Aerosoft Support Team, I am writing to seek assistance with updating my FF767 product. I purchased the FF767 from the Aerosoft Store approximately six months ago. Today, when launching the simulator, I was notified that a new version (1.6.22) is available. My current version is 1.6.21. Following the instructions, I used the X-Updater to perform the update. I correctly entered the email address I used for the purchase and the product activation key. However, the X-Updater immediately displayed an “Authorization Failed” error message. I have tried the process multiple times, carefully double-checking for any typos in my email and activation key, but the issue persists. I am unable to proceed with the update. Could you please assist me in resolving this authorization issue so I can update my software? Any guidance or a solution would be greatly appreciated. Thank you for your time and support. Best regards, yh
    • Hallo zusammen,   ich wünsche ebenfalls Allen schöne Feiertage, einen guten Rutsch ins neue Jahr und "happy landings".   Danke für die tolle Unterstützung.   Gruß  Ditmar
    • Manuals.... Manuals.... Its all there.
    • Auch Hallo,   ich schließe mich den Wünschen von Heinz an, und hiermit auch ein Danke  an alle hier im Forum, die mir bei Problemen mit X-Plane immer mit Rat und Tat zur Seite standen.  Allen Flugsimulanten wünsche ich für das kommende Jahr allways happy landings.   Gruß Hermann
    • Hello, I would like to use this thread to talk about the general quality of the airport scenery and its textures, as well as some suggestions that could improve the scenery overall. First of all, I want to focus on the jetway/terminal area. As you can see, the jetway building itself uses only a few basic textures instead of proper materials. No normal maps are used; otherwise, for example, the lines on the building would have a real 3D effect. Take a look at this good example from Manchester. They used a rather low-resolution and not particularly attractive texture for the door right in front of the aircraft parking area — an area with very high visibility for every user at the gate. However, they used normal maps to make the door look three-dimensional, which actually creates depth, shadows, and a much more realistic appearance.   This is exactly the technique that could be used for the gate building structure here.       At the moment, it seems to use only a single flat texture or colour. There is no real material definition, no reflections, nothing at all.   Can we also talk about the surroundings of the buildings? Why is everything completely empty? Here are examples from Manchester and Brussels.     Another thing that would significantly improve the overall look is the lighting — which, honestly, looks absolutely awful and is a well-known issue. Guys, we are in 2025 and using MSFS. These lights look like copy-and-paste textures from the old P3D days. Even in P3D, proper 3D lights were possible to implement. This is how lighting should look. Not to mention that some lights are missing entirely (in MSFS 2024?), for example the beacon on the tower.     Finally, the terminal window fronts look very poor by today’s standards. This is Brussels. Jo did an amazing job here creating a realistic window façade with proper reflections, glass materials, and detailed frames. I know that we probably won’t see any major improvements here, as it would require a complete rebuild. Still, I wanted to point out these aspects, because in my opinion they are the key reasons why Munich looks so outdated and bad today.   Sadly.   Kind regards, Timm  
  • Popular Contributors

  • Forum Statistics

    • Total Topics
      121.8k
    • Total Posts
      841.4k
  • Files

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacy Policy & Terms of Use