Sharky

member
  • Content Count

    68
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Sharky last won the day on December 7

Sharky had the most liked content!

Community Reputation

227 Excellent

4 Followers

About Sharky

  • Rank
    Flight Student - Airwork

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hallo, nach dem Update von 1.28c (AMD Grapfikkarte) auf 2.00 hatte ich beim ersten Start von PFPX die Rad.dat und AltCap.dat nach Eurocontrol.dat migrieren lassen. Nach erstem Eindruck wurden auch alle Änderungen vom Update 1813 korrekt übernommen. Aktuell wird v2.03 verwendet. Seit Version 2.00 ist es jedoch nicht möglich Änderungen bei den Altitude/FL Restrictions vorzunehmen und Einträge bei Route Restrictions mit der Entf-Taste zu löschen. Altitude/FL Restrictions editieren: Mit Klick auf Save, nur für die aktuelle PFPX Session gespeichert. Mit dem nächsten Programmstart sind die ursprünglichen Werte wieder gesetzt. Dies gilt auch für das De-/Aktiveren von Disable Flags. Einträge bei Route Restrictions mit der Entf-Taste löschen: nur für die aktuelle PFPX Session gespeichert. Mit dem nächsten Programmstart sind die ursprünglichen Werte wieder gesetzt. Erst mit Mausklick auf den Save Button wird die Löschung auch wirklich in die Datenbank übernommen. Des Weiteren scheinen nicht die korrekten Regeln aus der Datenbank von Altitude/FL Restrictions gezogen zu werden, wenn es mehr als eine Regel für Airport Paare gibt. (Danke an scrooke für diese Info). Siehe Beispiel für EDDS nach EGLL mit der Regel LF4280. Von November bis Februar sollte eigentlich das Max FL bis FL365 gehen. FL345 gilt entspechend von März bis Oktober. Außerdem werden die aktiven Regeln alle unter "unused" gelistet. Eventuell ist das ein Grund, warum diese Regeln z.B. für EDDS nach EGLL nicht korrekt gezogen werden? Es gäbe zwar mit 1.28c einen Workaround, um die Altitude/FL Restrictions zu pflegen. Allerdings wäre dies ein wenig Mehraufwand. Gruß David
  2. Sharky

    Upper Airways ONLY

    Hi andersenbali, the created route validates fine. ROTOS is only approx. 40nm away from LSZH. Assuming a normal climb profile, you would reach this waypoint somewhere between FL150 and FL200. Sometimes you have to use the low level airways as a connector in order to get to the upper level ones. I would say, as long as the generated routes validate without any routing error - flight level constraints till/from certain waypoints not considered - you can use these routes. Of course you can force PFPX in advanced route finder to really use upper airways only, by excluding certain airways, but you could end up with some strange routings then. Regards David
  3. Version 1.0.0

    562 downloads

    Recommend use with AIRAC 1813 for best results. Changelog Update: AltCap, RAD and Directs Update: added Free Route Airspace Maastricht (FL245+ - Nights/Weekend only) Update: added Free Route Airspace Ukraine Lviv-sector (FL275+) Update: added Free Route Airspace Armenia (FL195+) Update: adjustments in RAD and Directs to ensure correct routing - e.g.: Gdansk EPGD arrivals via Rhine Radar Regards David
  4. Hi Miguel, I'm usued to rar due to work, as it creates smaller packages than zip. And it can be opened with other tools than Winrar, too But from next upload in December it will be zip. Regards David
  5. Hi, as download area is working again, all releases for RAD and Directs will be uploaded to http://forum.aerosoft.com/index.php?/files/category/48-pfpx/ again. @francy82 Updates for RAD and Directs will be uploaded to the linked section usually within three days when a new AIRAC is valid. Regards David
  6. Version 1.0.0

    507 downloads

    Recommend use with AIRAC 1812 for best results. Changelog Update: AltCap, RAD and Directs The archive file can be opened with e.g. 7-zip, IZarc, Winrar, ... Regards David
  7. Hi, as the download section is still down, I will upload the files in this thread, till the section is available again. File can be found at the bottom of this post. ======================================================================== To be used with AIRAC 1810 or 1811 for best results. Update: AltCap, RAD and Directs Update: added Free Route Airspace Bulgaria again (FL175+) Update: adjustments in RAD and Directs to ensure correct routing - e.g.: - Munich EDDM arrivals via Marseille UIR and then Milano UIR Download file can be opened with: 7-zip, IZarc, Winrar, ... Regards David ======================================================================== Update 1811.rar
  8. Ohne dmp mit der Ursache für den Crash wird es schwierig. So bliebe nur die Frage: Was wurde in dem Zeitraum, wo PFPX noch funktioniert hatte und dann nicht mehr, am Rechner installiert, deinstalliert oder konfiguriert? Die Schritte dann einzeln rückgängig machen. Vielleicht auch den Virenscanner für einen Test deaktivieren. Falls das alles nichts hilft, wüsste ich so auch nicht weiter. Gruß David
  9. Hallo Moritz, da die CrashDumps scheinbar nicht aktiviert sind, kann man dies mit der angehängten Registry Datei ändern. Was macht die Datei? Sie aktiviert das CrashDump Feature für die PFPX.exe und schreibt die dmp Dateien vom Crash nach C:\Temp Mit Doppelklick auf die CrashDump-PFPX.reg werden die Einträge in der Registry gesetzt. Die Windows Abfrage muss mit "Ja" bestätigt werden. Danach PFPX aufrufen und crashen lassen. Anschließend sollten unter C:\Temp dmp Dateien angelegt worden sein - Hinweis: die dmp Dateien können mehrere hundert MB groß sein. Diese lassen sich per Doppelklick mit dem Windows eigenen WinDbg öffnen. Im Commandfenster vom WinDbg wäre die untere Hälfte der Ausgabe relevant und zwar ab: ................................................................ .............................. "This dump file has an exception of interest stored in it." Gruß David CrashDump-PFPX.reg
  10. Hallo Moritz, hat PFPX bei Dir schon Mal problemlos gestartet oder trat der Fehler direkt nach der erstmaligen Installation auf? Wurde PFPX mit "als Administrator ausführen" installiert und gestartet? Schau mal im File Explorer unter %LOCALAPPDATA%\CrashDumps nach einer PFPX.exe.xxxx.dmp Datei. xxxx ist eine beliebige 4 stellige Zahlenfolge. Sollte solch eine Datei vorhanden sein, kann man diese weiter analysieren. Gruß David
  11. Version 1.0.0

    724 downloads

    Recommend use with AIRAC 1810 for best results. Changelog Update: AltCap, RAD and Directs Update: adjustments in RAD and Directs to ensure correct routing - e.g.: Amsterdam EHAM arrivals via Praha UIR and then Rhein UIR on weekdays The archive file can be opened with e.g. 7-zip, IZarc, ... Regards David
  12. Sharky

    PFPX Absturz

    Moin, hast Du bei den Weather settings für PFPX den Pfad zur current_weather.txt hinterlegt? Falls nicht, findest Du ihn in FSGRW unter Tools -> Settings -> General -> Data Exchange Gruß David
  13. Version 1.0.0

    470 downloads

    Recommend use with AIRAC 1806 or newer for best results. Changelog Update: AltCap, RAD and Directs Update: adjustments in RAD and Directs to ensure correct routing - e.g.: Klagenfurt LOWK departures via Croatia FIR/UIR Belfast/Aldergrove EGAA departures via Scotland FIR/UIR or Shanwick Oceanic FIR/UIR across London FIR/UIR via HON VOR Edit: Just a typo fix in changelog description. Download package remains the same. Regards David
  14. Moin, onlineflightplanner.org , genauso wie rfinder.asalink.net, ist mit Vorsicht zu behandeln, da er ohne Beachtung der RAD Regeln einfach eine Route zwischen den verfügbaren SIDs und STARs bastelt. Diese sind oftmals nicht valide. Wenn man wert auf valide Routen für Europa legt bzw. Online in diesem Gebiet unterwegs ist, sollte man zumindest diese Beiden meiner Meinung nach eher meiden. Gruß David
  15. Version 1.0.0

    462 downloads

    Recommend use with AIRAC 1806, 1807 or 1808 for best results. Changelog Update: AltCap, RAD and Directs Update: adjustments in RAD and Directs to ensure correct routing - e.g.: across Italy or to/from italian airports (LIM* , LIR*) Bukarest LROP / LRBS departures via Hungary FIR/UIR Ibiza LEIB and Palma de Mallorca LEPA departures via Bordeaux FIR/UIR Graz LOWG departures via Croatia FIR/UIR Louisville KSDF SIDs/STARs linked with J-airways Known issues: Routes to/from italian airports sometimes use airways instead of directs, regardless of rules in RAD.dat. This is due to guidlines of italian Air Navigation Service Provider ENAV for entry points to or exit points from free route airspace.Those routes are not invalid per se. In most cases you can just replace the airway between mentioned points with DCT in order to pass validation. Regards David