Jump to content


  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
  • Posts

    • I don't know if a thread has been opened about the Norwegian scenario, but I miss having designer-made airports in a region that is so good for flying.   We only have ENSB, ENTC and ENGM for XP12... There are more made for XP11, but I haven't seen any news about them being updated for XP12 yet.
    • Von Rhein/Main nach Köln/Bonn mit ner Baron 58,   und das wenn sowohl departure als auch arrival auf IFR umgeschaltet haben? Das nenne ich zuerst mal kreativ, soweit ich weiß sind die Linienflüge zwischen EDDF und EDDK längst abgeschafft, zum Nachteil von Bahnkunden, die alle naselang irgendwo im Westerwald auf der Schnellfahrstrecke fest hängen, entweder mit brennenden Waggons (!), oder wie zuletzt, mit festgeschmolzenen Bremsen. hihi   Zurück zum Thema. Wo ist denn heutzutage noch n Baron 58 simulator für zuhause üblich (ohne das man Tricks anwendet), das kenn ich zuletzt aus fsx.   Mit nem Trick natürlich auch ohne weiteres für p3dv4 .   Wie ich schonmal schrieb, die fsx atc dll und die p3d atc dll sind beinahe baugleich, das bedeutet aber auch, beide sind eigentlich nur dazu da in die Tonne gekloppt zu werden (!).   Die beste Lösung dafür hast Du selbst gefunden: und ich muss grad mich beherrschen dass ich nicht in die offizielle Sprache von Lohausen Control wechsle (which is English), hast Dich selbst für IFR freigegeben im approach auf EDDK. So mache ich das auch oft.   Über eines sind wir uns aber einig, das sind procedures, die nur im Simulator erlaubt sind.   Schon wenn Du online fliegst, dann wirst Du weniger Probleme verspüren, denn dann sitzt da anstatt einer *.dll ein echter Mensch, der dich mit einer profunden Menge an Fingerspitzengefühl   on final to EDDL einweist...
    • Wow, da war jemand fleißig seit 2018!   Ich muss mich wohl geehrt fühlen, mit so einem Besucher auf meinem Profil. Liebe Grüße.   Zurück zum Thema.
    • Hm. I just try to understand what you've said.   You mean, the topic leaves us with a too wide choice of liveries?   Och, I don't see it dramatic. In the December 2024 there haven't been too much participants, if you ask me. Probably one or two potential December 2024 contest participants wondered where to find the snow in the simulator...   So, imho this topic is a little bit easier, for a broader audience ...   at least as long as you don't restrict it to 'a Randazzo product must be used' ...   😄
    • Hello,   I am taking off (not landing) an Antonov An-12 in FS2004.   My choice of prize will be more AES credits.   Regards   Ed
    • I can completely second what you've said...   And with kroswynd, today I've seen the very first aerosoft officer who dares to publish pictures that have been made with the help of a Cpt Randazzo product.   So, if Randazzo is allowed here (?!), and if that has changed only since January 1st 2025, then let me see what I can make of it.   Very very Very dear greetings to all Randazzo customers... *smile*
    • You've won the contest! Dear congratulations.   So,  I also tried to participate with a propeller, but obviously too small, not four engined, but single engined...   But, now that you've won, let me know, it is a four engined turbine propeller, and I know that a beautiful bird like yours is included when you buy p3dv4.5..   Lockheed C-130H Hercules, 4 four-bladed propellers (definitely not six-bladed)?   https://www.jetphotos.com/photo/11571267   If that's true, then I'll bite myself a little bit into my ass. Because I've also seen the virtual Cockpit of a C-130, as an owner of p3d...   But you're the one who has made a beautiful landing of it.   And now, the winner gets... a warm handshake?   I can say, when I have won the aerosoft Shaun Fletcher screenshot contest back then, that was a little bit different...   Früher war alles besser. *twinkle smiley*
    • Hallo an Alle!   Fliege normalerweise nur Helicopter aber der CRJ taugt mir auch und hab ihn mir gekauft. Habe das Problem wenn ich die Pedalbremsen betätige und dann loslasse bleibt die Betriebsbremse angezogen. Erst wenn ich die Handbremse anziehe und dann wieder löse rollt das flugzeug wieder normal solange bis ich wieder die Pedalbremsen betätige zum biespiel beim rollhalt einer RWY. Dann muss ich wieder die Handbremse anziehen und lösen um die Betriebsbremse zu lösen. Bin schon verzweifelt an was das liegt. Hab schon von allen steuerungen die Parkbremse rausgelöscht und die Fußbremsen sind nur den Pedalen zugeordnet. Vielleicht kann mir hier wer helfen wo ich den Fehler habe. Danke!!!  
    • Update. Server seems to be working again. Thanks!
  • Popular Contributors

  • Forum Statistics

    • Total Topics
      120.8k
    • Total Posts
      843.5k
  • Files

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacy Policy & Terms of Use