-
Who's Online 970 all people including: 2 Members, 0 Anonymous, 968 Guests (See full list)
-
Recent Achievements
-
Recently Browsing
- No registered users viewing this page.
-
Posts
-
By AustralianGameShowsded · Posted
Tipping Point Australia uses coin-pusher mechanics. Todd Woodbridge hosts this unique format at https://australiangameshows.top/ blending questions and chance-based gameplay. -
By Flightrookie · Posted
So, das Upgrade für die B777F v2 ist nun auch verfügbar. -
By Flightrookie · Posted
Die FF B777 ist nun auch als B777F in einem Gesamtpaket verfügbar. Das Upgrade für eine bereits gekaufte Version der B777F wird sicherlich in Kürze auch erscheinen. Beider sicherlich in Kürze auch bei Aerosoft verfügbar. -
By Flightrookie · Posted
Wenn es jemanden interessiert, hier die komplette Änderungsliste: Airfoillabs King Air 350 XP12 ----------------------------- Version 2.0.0 ------------- 3D - Reworked Interior textures and materials for higher resolution. 3D - X-Plane Detail Textures - implemented. 3D - Fixed normals. 3D - Fixed object placements and animations. NAV - Autopilot roll oscillation in HDG/NAV modes (stop constant bank hunting). NAV - Fix autopilot not stable enaugh in pitch. NAV - Fix autopilot not stable enaugh in roll. NAV - Fix RNAV approach glidepath capture (autopilot sometimes fails to descend on RNAV approaches in FMS mode). NAV - FMS/GPS Vertical Guidence Route/Approach fixed. NAV - Fix unwanted autothrottle activation on landing (throttles taken over in default FMS variant). Electrical - Correct gen‑bus logic: buses remain powered with engines off (glide). Electrical - Fix external GPU not providing power (battery drains with GPU connected unless default ground services enabled). Electrical - Battery Fail / Fix / Consequenses logic corrected. Electrical - Fix DME power logic – tie DME to correct avionics bus so it doesn’t power on with battery off. Gust Lock Bugs - Activation / Deactivation / Conditions - Fixed (Can't be activate during flight for example). Fix inoperative DME on cold & dark start (GPS variant) – ensure DME displays distance/ID when started from Cold & Dark or Before Start states. Fix transponder ALT mode output – use correct Mode C code (squawk Mode C when knob in ALT). Fix incorrect yaw on takeoff roll (plane pulls right, opposite of expected – should not require left rudder). Engine Starter Torque / RPM / 0 to IDLE Time - Fixed based on real aircraft. Und die Übersetzung: 3D – Überarbeitete Innenraumtexturen und -materialien für höhere Auflösung. 3D – X-Plane-Detailtexturen implementiert. 3D – Normalenvektoren korrigiert. 3D – Objektplatzierungen und Animationen korrigiert. NAV – Rolloszillation des Autopiloten in den Modi HDG/NAV behoben (ständiges Querrudern verhindert). NAV – Autopilot in Nicklage stabilisiert. NAV – Autopilot in Rolllage stabilisiert. NAV – Gleitpfaderfassung im RNAV-Anflug korrigiert (Autopilot sinkt bei RNAV-Anflügen im FMS-Modus manchmal nicht). NAV – Vertikale Führungsroute/Anflug für FMS/GPS korrigiert. NAV – Unerwünschte Aktivierung der automatischen Schubregelung bei der Landung behoben (Schubregler werden in der Standard-FMS-Variante übernommen). Elektrik – Generatorbus-Logik korrigiert: Busse bleiben auch bei abgeschalteten Triebwerken (Gleitflug) mit Strom versorgt. Elektrik – Problem behoben: Externe GPU liefert keine Stromversorgung (Batterieentladung bei angeschlossener GPU, sofern keine Standard-Bodendienste aktiviert sind). Elektrik – Logik für Batterieausfall/Reparatur/Folgen korrigiert. Elektrik – DME-Stromversorgungslogik korrigiert – DME an den korrekten Avionikbus angeschlossen, sodass es sich bei ausgeschalteter Batterie nicht einschaltet. Bugwellensperre – Aktivierung/Deaktivierung/Bedingungen – behoben (z. B. Aktivierung während des Fluges nicht möglich). DME-Funktionsstörung bei Kaltstart (GPS-Variante) behoben – DME zeigt Entfernung/ID beim Kaltstart oder vor dem Start an. Transponder-ALT-Modus-Ausgabe korrigiert – korrekter Mode-C-Code verwendet (Mode-C-Squawk bei ALT-Position). Falsches Gieren beim Startlauf behoben (Flugzeug zieht nach rechts, entgegen der Erwartung – kein linkes Seitenruder erforderlich). Anlassdrehmoment/Drehzahl/Leerlaufzeit des Motors – basierend auf realen Flugzeugen korrigiert. -
By Michael1955 · Posted
Für die Freunde der KA350 gibt es ein Update auf V2.0. Die Info, was das Update beinhaltet, zeigt der folgende Beitrag von Flightrookie -
Thank you very much: will be verified and potentially taken into consideration by the dev team.
-
Hi there, I've seen the A340-600 development for MSFS, and Toliss and Aerosoft are doing a very good job. I spotted something on the overhead panel that I wanted to share with the developers. The areas highlighted in yellow represent the minor points. I have also provided an IRL image for reference. Starting from the left side of the overhead panel: The Inner Tank Split should display 2 and 3 above each guarded push button switch instead of L and R. L and R markings are found on the A330-200/300 and A340-200/300 variants, but the A340-500/600 variants have got 2 and 3 markings above each push button switch. Land Recovery push button ON light should be white. EVAC Command push button ON light should be white. Emergency Generator FAULT light should be red. EMER Calls push button ON light should be white. On the FUEL Panel: The OUTR TK XFR guard should be black. On the ELEC Panel: External Power B push button should display AUTO. On the AIR Panel: The RAM Air push button ON light should be white. The Ditching push button ON light should be white. On the Exterior Lights Panel: The RWY Turn Off lights should have RWY Turn Off & Camera markings, because the aircraft has taxi camera lights so the crew can use the taxi camera at night time. On the right side of the overhead panel: The Landscape Camera push button should display a white OFF light. Some of the lights on RMP3 didn't light up when the ANN light selector is in TEST position. The Amber SEL light on RMP3 is missing. The guarded FWD & AFT Discharge push buttons should display DISCH instead of SQIB. That’s all I have for recommended corrections on the A340-600 Overhead Panel. Please copy or save this for reference. I understand that this is still a work in progress, but I hope this is useful feedback for the development team.
-
By Heinz Flichtbeil · Posted
Hallo, wir haben die ToLiss Systemanforderungen bei uns im Aerosoft Shop nun geändert. Für den Mac ist Rosetta laut ToLiss nicht mehr erforderlich. Gruß heinz -
Please create a ticket here with your email used, and someone from the team will manually activate your account for you.
-
-
Popular Contributors
-
Forum Statistics
-
Total Topics121.7k
-
Total Posts841.1k
-
-
Files
