Jump to content


  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
  • Posts

    • ... danke für die Tipps... werde also openSAM nutzen....
    • WOW... das hört sich gut an. Freue mich darauf.
    • Just want to let you know, that I've visited the Seychelles several times over the past few months. Whenever I had a free minute, because Albert and I are actually still busy with a another, new scenery in the Pacific... Anyway, my occasional visits in the Indian Ocean were not (just) to relax, but to work 😉  

      Please login to display this image.

        Yep, we're working on another update: Planned is to bring the same improvements to Seychelles XP that we've already made on other scenery packs in recent months. Including i.a. adjustments of the scenery for the new lighting conditions in XP12, "wet effects" for ground materials, and a few additions and fixes.   Aside from that, except expanded and refined custom land-classification, which benefits both the Terrain and Overlay/Autogen scenery. Also the outlines of the atolls/reefs are now more realistically implemented. In short: Even with our existing custom autogen, everything will with the update look much more vivid and realistic:  

      Please login to display this image.

       

      Please login to display this image.

        More info (very) soon!
    • Ich wollte euch kurz mitteilen, dass ich die Seychellen in den letzten Monaten mehrmals besucht habe. Immer wenn ich eine freie Minute hatte, denn Albert und ich arbeiten eigentlich gerade an einer anderen, neuen Szenerie im Pazifik… Wie auch immer, meine gelegentlichen Besuche im Indischen Ozean dienten nicht (nur) der Entspannung, sondern der Arbeit 😉  

      Please login to display this image.

        Ja, wir arbeiten an einem weiteren Update: Geplant sind die gleichen Verbesserungen für Seychelles XP, die wir in den letzten Monaten bereits auch an anderen Szenerie-Paketen vorgenommen haben. Dazu gehören u. a. Anpassungen der Szenerie an die neuen Lichtverhältnisse in XP12, "wet effects" für Aprons, Taxiways, Runways, sowie einige Ergänzungen und Fehlerbehebungen.   Außerdem möchte ich erwähnen, dass unsere eigene Landklassifizierung erweitert und verfeinert wurde, was sowohl der Terrain- als auch der Overlay/Autogen-Szenerie zugutekommt. Auch die Umrisse der Atolle/Riffe sind nun realistischer umgesetzt. Kurz gesagt: Auch mit unserem bestehenden Autogen wird mit dem anstehenden Update Alles deutlich lebendiger und realistischer aussehen:  

      Please login to display this image.

       

      Please login to display this image.

        Mehr Infos in Kürze!
    • Kannst Du uns ein Bildschirmfoto vom WED machen? Hast Du dort auch exportiert?
    • Das hab ich jetzt mal so gemacht. Leider kein Erfolg  

      Please login to display this image.

    • Ich brauche das, weil ich die FollowMe Funktion nutze. Der hat auch einen Marshaller, der mich notfalls einweisen kann. Ich frage mich wie die anderen Nutzer das machen.
    • Benutze nur noch openSAM inkl. dem Link auf die SAM Bibliothek(wegen meiner 3rd party szenerien), siehe auch openSAM Doku. Klappt mit allen Szenerien hervorragend und ich habe ne Menge! Bei mir sorgt das veraltete und nicht mehr gepflegte SAM Plugin auch immer wieder für CTDs. SAM Plugin deaktivieren! Das hier bei der Installation in der OpenSAM Doku genau lesen und beachten: Installation Remove the SAM plugin (but keep the embedded SAM_Library somewhere) If you already deleted SAM but use a SAM replacement library (e.g. "FlyAgi - SAM Fallback Library") remove it. If installed remove the "SAM Seasons emulator" plugin. Its functionality is included in openSAM. From within this zip install "openSAM_Library" into "Custom Scenery" "openSAM" into "Resources/plugins" Some sceneries (e.g. for Zero Dollar Payware, Taimodels) require the original SAM_Library If not already done link or copy the SAM_library into "Custom Scenery" Make sure openSAM_Library is above SAM_Library in scenery_packs.ini Und sollte mal ein Gate tatsächlich nicht funktionieren, mit Log.txt an hotbso den Entwickler wenden, am Schnellsten gehts über discord Support Discord: https://discord.gg/BtDvKcUSEP
    • Couldn't resist giving it a go right away and success using the profile you suggested, many thanks again!  

      Please login to display this image.

    • Thanks, I see how that is a different GSX profile from the one I've been using.   Will give a try and see if it solves the issue.
  • Popular Contributors

  • Forum Statistics

    • Total Topics
      121.5k
    • Total Posts
      840.1k
  • Files

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacy Policy & Terms of Use