Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 01/19/21 in all areas

  1. A few new pictures of the current progress straight from the sim.
    9 points
  2. So personally I wont give too much on those pre-release reviews. As we all know MSFS is a new platform and especially for aircraft developers there are still obstacles in the way of creating products on a standard they would like to offer. So also the CRJ will get better once the SDK offers new opportunities. This takes time yes but in my opinion it's better to get a great CRJ soon that maybe doesn't offer all functions we know from the P3D version but it will offer the core features and the rest will be added once it's possible. So as it will be the first 3rd party airliner in the game we wi
    5 points
  3. Weiß gar net, Stavanger sieht doch gut aus: ok, ist mit der v5.4 😊
    2 points
  4. Dear Aerosoft’s team, I felt in love with MSFS. And you did a very good and reactive job delivering products for this beautiful sim. I spend hours of flight onn Calvi as this is one of the best beautiful approach in the world. Do you plan to release Aerosoft Calvi for MSFS ? Thank you for your reply and I wish you the best for 2021!
    1 point
  5. Hallo Christian, du kannst den Flugplan aus SIM Brief in der A320 laden, wie das geht zeige ich dir. Enttäuschen muß ich dich, da die SID und die STAR nicht übermittelt werden. Grund dafür ist der, dass im normalem Flugablauf sich diese Ab-und Anflugdaten ändern können. Vorgehensweise SIMBrief. Du erstellst einen Flug im SIMBrief. ( Mein Beispiel EDDM nach EDDB ) Über GENERATE OFP erzeugst du einen Flugplan Am Ende von Diesem macht sich eine Downloadliste auf. Hier suchst du dir deinen Flieger, indem Fall die A320
    1 point
  6. Jo.... da oben war schon jemand fleissig. Ich bin weiter südlich, auf Höhe des Lufthavens, am machen. Ich denke heute waren es um die 500 Häuser die ich platziert hab. Zum Glück sind sie fast alle ähnlich und mit copy/paste kann man gut Strecke machen. Danke fürs "extra nochmal laden" !!
    1 point
  7. 1 point
  8. Looks awesome, Anne. Thanks for sharing!
    1 point
  9. Also sowas...das hatte ich auch noch nicht. Bevor ich zur Auflösung dieses Rätsels (mit gleichzeitigem Auftauchen eines neuen 😉 ) komme, erst mal die Richtigstellung meines eigenen Unfugs, den ich oben gekritzelt habe (Das geht rasend schnell, wenn man sich an einer falschen Schlussfolgerung mal festgebissen hat). 1.) "Ach sooooo!! Ja das erklärt alles." 2.) "Das fällt dann alles logischerweise bei Dir weg. Dann gibt es auch keine Notwendigkeit der Bedienung eines Heading-Knopfes und keine Discontinuity. Dann darfst Du aber nicht suggerieren, dass Du diese Situation "nachflieg
    1 point
  10. 1 point
  11. I don't know - the product works and is what it is. We paid once for it - why should we expect updates, for me at least, 8 years down the track? Granted, exporting to some platforms would be good.
    1 point
  12. Hello AustinAME, you are right. Because, for example, if you have two X-Plane 11 installations or have moved the X-Plane 11 folder (which is a fine feature of X-Plane 11 byself), then there are also two path's or more included in the X-plane_install_11.txt ... and so on. So I think this is really a program-issue. And as I know the developers are working on it... I have posted this solution (workaround) some time ago here: https://forum.aerosoft.com/index.php?/topic/158183-if-the-honeycomb-configurator-setup-dont-find-the-x-plane-11-folder/ Sor
    1 point
  13. NÖ Genau, davon reden wir. Kurzfristig bedeutet aber : wir sind noch vor dem letzten Wegpunkt ATGUP. Der Wegpunkt, wo entschieden wird...... nehme ich ATG07R oder ATG25L? ( Richtig ??? ) Ist es doch auch... mir jedenfalls . ==>Wobei im Eingansposting mitgeteilt wurde, dass die STAR ATGUP heißt . ==>Das wurde meinerseits aufgeklärt, bis wir dann zu dem Thema HDG Knob gekommen sind. Und da hatte ich schon am 15.01.2021 die wahnwitzige Idee zu fragen: Zitat: Wenn mir ATC vor Erreichen des Wegpunktes ATGUP einen anderen Anfl
    1 point
  14. MFS2020 needs a better realistic planes. Default planes are buggy. Let's wait for the PMDG, A2A, to name some. I wonder if iFly is making planes for the MFS2020 as well? Patricio
    1 point
  15. Too bad! I assumed they would implement that.
    1 point
  16. 1 point
  17. Eben auf dem Flug ausprobiert und ganz übles Wetter eingestellt Wetter Radar funktioniert Den äußeren Ring der ND Helligkeit zurückgedreht Dann ist kein Radar zu sehen Wie gesagt... nur ne Idee
    1 point
  18. Hallo Kai. Das sind keine Avatare, das sind animierte Personen ohne weitere Funktion. Bis auf die Ausnahme, dass sie so programmiert sind, dass sie auf die Tages/Jahreszeit, Wetter etc reagieren. Die Avatar Technik ist etwas anderes. Zwar nicht komplett anders, aber es gibt große Unterschiede: Einfach animierte Personen mit einem einfach aufgebauten Knochen System Aufwendige Avatar-Technologie mit einer Nachbildung des menschlichen Skelett (Biped), dazu später hier mehr Ich hatte schon mal überlegt so etwas wie einen Service anzubieten, so
    1 point
  19. Ja, gestern Abend mit dem von dir benannten Szenario 1 😇😇😇 Werde heute Abend noch mal das Szenario 2 durchspielen. Mir ist im Moment nur noch nicht ganz klar, wie deine Discontinuity vor dem letzten Wegpunkt ATGUP zustande kommt. Weiterhin ist mir auch nicht klar, zu welchem Zeitpunkt in das FMC eingegriffen wurde um den HDG Knob zu ziehen. Ich gehe mal davon aus, dass der Eingriff zur Änderung der Arrival kurz vor ATGUP geschieht. Also keine Zeit mehr vorhanden war, um vor ATGUP die Arrival zu ändern Somit verstehe ich diese
    1 point
  20. Moin Michael, vielen Dank für dieses Video, aber auch die gesamte Serie (Link nachfolgend) dürfte sehr informativ sein. Zumindest macht sie nicht dümmer. 😉 VG Horst
    1 point
  21. Hier geht einer sogar noch weiter https://forums.x-plane.org/index.php?/files/file/64297-toliss-a321-upgraded-call-outs/ About This File So after speaking to many a321 owners. there is a little detail that was not included in the a321. and thats more in depth for the GPWS and Approach callouts. Toliss only included that in there a319. so what i've done is added a few more call outs. 1. new 2500 2. new 2000 3. new 1500 4. new 1000 5. hundred above 6. minimum 7. better stall warning system. 8. all made a bit louder ( reason there
    1 point
  22. Hello, I've had a little look at the Honeycomb hardware (Alpha Yoke and Bravo Throttle) and especially the Honeycomb Configurator (HC) tool. Please post new Question in this Subforum with a new Topic. The Honeycomb Configurator is available here: https://forum.aerosoft.com/index.php?/files/category/126-honeycomb-profiles/ And there are also informative video tutorials about the Honeycomb Configurator (HC). https://www.youtube.com/watch?v=BABKIVwr7xc&list=PL-CM2J7huv9GsJLInEaXS71CKKU_5g3Sl&index=7 The Alpha Yoke is easy to c
    1 point
  23. A better place for this is in our open forum rather than in the Aerosoft product related sections. I moved this for you, with a link in the prior location pointing to the new one.
    1 point
  24. Hi there and thank for your interest! The scenery is progressing well. It could have been a very close to release product, if this was just a conversion of the current P3D version. However, this will not be the case here. The target is to take advantage of some new features MSFS provides (i.e slopped runway that is already a fact), add some new objects and improve the existing ones to the best possible way. As an example, the following image is a part of the terminal before and after applying normal map (take a closer look to the squares that cover the building). The second o
    1 point
  25. Aerosoft A330 out since more than two months... and no airberlin livery in sight? Is this airline already completely forgotten and buried?
    1 point


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...