Jump to content
  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
  • Posts

    • Public Beta - 12.1.0b7 ```General There is a new checkbox in the graphics settings called "Enable FXAA Antialiasing". This allows users to enable/disable FXAA independently of MSAA. Bug fixes ● XPD-15389 - Bug report "G1000 is in boot mode on 3, 10 nm approaches if selected after cold and dark start". ● XPD-15390 - Bug report "Ground textures flashing with camera movements/zoom". ● XPD-15422 - Separate checkbox for enabling FXAA independently of MSAA. ● XPD-15424 - Bug report "Orthophotos on the ground blurred/overlayed at distance". ● XPD-15441 - Flight model of PA18 SuperCub needs adjusting. ● XPD-15478 - Crash In Vulkan Memory Allocator. ● XPD-15480 - Crash inside of render dag when volumetric fog is enabled. ● XPD-15488 - F14 standby horizon slip indicator (ball) reversed sense. ● XPD-15544 - "Minor bug - German Localisation - Startscreen missing Letter T in Taste". ● XPD-15567 - Crash in GFX metal code. ● XPD-15588 - Crash in replay. ● XPD-15589 - Livery pref lost with too many aircraft. ● XPD-15591 - "Translation issue German "Löschen" is not "Clear"". ● XPD-15594 - "ILS approaches with only Final Approach Course Fix ('I') don't show as transition option". ● XPD-15610 - Avionics API callbacks not counted in plugin admin performance tab. ● XPD-15611 - "The aviation flashlight is offset when the UI scale is not 100%". ● XPD-15613 - San Francisco Landmarks small fix. ● XPD-15632 - Crash at beginning of replay with aviation flashlight on - xp12.10_release. ● XPD-15637 - sim/operation/reset_flight command does not reset to last actual start. ● XPD-15638 - Re: Bug report "Draped polygons flickering".``` <@&1146075852925313077>
    • Yeah, no ive certainly seen that. I don't know why I entertained a response, just felt like rambling into the void I guess.
    • Is the 1.0.3 supposed to resolve the SU15 problems ? If so, it does not.
    • Hallo Michael, ich kann mich nur den Worten von Ludger anschließen.   Vielen Dank für deinen Einsatz   Gruß Dirk
    • Noch ein paar Ergänzungen dazu: In der geteilten scenery_packs.ini vom 12. Mai waren alle Unterpakete bis auf ENAS - so auch die MESH - deaktiviert (prefix SCENERY_PACK_DISABLED). Damit erklärt sich, warum ENAS ohne Land angezeigt wurde.   Svalbard4XPlane am besten direkt ganz oben in der scenery_packs.ini, und in nachfolgender Reihenfolge einfügen (das ist automatisch der Fall, wenn Svalbard4XPlane über Aerosoft One installiert, und dann direkt X-Plane gestartet wird):   SCENERY_PACK Custom Scenery/Svalbard4XPlane - ENAS/ SCENERY_PACK Custom Scenery/Svalbard4XPlane - ENBA/ SCENERY_PACK Custom Scenery/Svalbard4XPlane - ENPY/ SCENERY_PACK Custom Scenery/Svalbard4XPlane - ENSA/ SCENERY_PACK Custom Scenery/Svalbard4XPlane - ENSB/ SCENERY_PACK Custom Scenery/Svalbard4XPlane - MESH/ SCENERY_PACK Custom Scenery/Svalbard4XPlane - XTRA/   P.S. SAM wird von Svalbard4XPlane nicht verwendet, und ist daher für dieses Szenerie-Paket nicht notwendig.
    • Aua, das tut weh! ☹️   Du hast recht Heinz, die Vorgehensweise ist selbsterklärend, man muss nur richtig lesen und verstehen können. 🙈     Schuld daran ist gerade mein Renovierungsstress, der mir die Birne vernebelt hat, aber ab morgen wird es wieder besser. 😊   Vielen Dank noch mal und Grüße, Horst
    • You must be new here, Crabby is the resident "everything others say is wrong and I am the only one in the right, always" poster, and also the resident Aerosoft cheerleader. 
    • Ja, ist korrekt.   Zur Erklärung: SAM verlinkt seine Libraries (jedes AddOn für SAM ist eine solche) vor dem XP-Start automatisch, ohne Daten nach Custom Scenery kopieren zu müssen. Das sorgt dann dafür, dass die Libraries immer vorhanden sind und zweitens auch dafür, dass sie in der scenery_packs.ini ganz oben stehen, was bei manchen Libraries notwendig ist (speziell SAM Seasons).   Falls du mit der Automatik ein Problem hast oder irgendwas nicht funktioniert kannst du das im Optionsmenü von SAM ausschalten - dann musst du aber die Libraries manuell kopieren oder verlinken.
  • Popular Contributors

  • Forum Statistics

    • Total Topics
      120.1k
    • Total Posts
      839.2k
  • Files

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacy Policy & Terms of Use