Jump to content


  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
  • Posts

    • A friend bought two planes, a A320 Neo by Toliss and a standart A320 by flighfactor, but he still doesn't own the game nor a computer, but i do, i'm going to see my friend tomorow, but he wants to try the Planes on my Laptop, the files are only ZIPs, but he isn't sure if it's fine to do it, he doesn't know if he will be able to install them on his own computer coming in April 2026, i don't why it would work but i want to be sure, it's his Lisences
    • Gerne geschehen. 😉
    • Hallo Andre   Ich hab mir das mal angesehen, ja das wäre doch schon mal ein Anfang. Schade ist nur dass das nicht weitergeführt wird. Meine Idee ginge dann in die Richtung  dass mit Hilfe einer KI die Luftbilder anhand einer " Musterkachel mit möglichts naturnahen Farben "  nachfolgende Luftbilder im Farbton korrigiert werden und erst dann ein Orthokachel generiert wird. Natürlich müsste dann für die Gebiete Nordeuropa, Mitteleuropa und der Süden jeweils eine Musterkachel angefertigt werden von jemanden der dort lebt. Wie werden denn eigentlich die Luftbildfotos von MSFS , abgesehen von Fotogrametrie, bearbeitet ?    Gruss Thomas
    • Hat sich erledigt. Die MCDU war auf Beobachter eingestellt, man sollte sie schon auf Kapitän einstellen 🙂 Jetzt gehts.  
    • You are misunderstanding my problem.  I follow the checklist, but using the mouse to click on the Pwr Fuel switch no longer works.  The Pwr fuel switch moves in but has no effect either opening the door and SOV or, if the APU is shutdown, closing the SOV and door.  The Start/Stop switch works normally.  This is a new development after SU3, previously I could push the Pwr fuel switch and it would work fine.
    • Würde heißen, dass hat jetzt alles ein Ende und ich kann mich nur tausend mal bei euch allen bedanken. War eine schwere Geburt, ich weiß und in diesem Sinn noch mal danke danke danke und noch ein schönen Feiertag. LG Jürgen 
    • Die Second Nav Data Base ist direkt im Flieger gespeichert und nicht von Interesse. Der Flieger nimmt immer die Erste für die Routen.  
    • Hello, This is unusual; I'm not experiencing any problems with the APU. I think you're following the startup and shutdown procedure: Verify a minimum of 22 volts in the APU and Main Battery on the DC synoptic page. - EICAS DC ELECTRICAL………..………….………..BATT APU >22V - EICAS STAT………………..…..………...…………APU DOOR CLSD - APU PWR FUEL SWITCH………..…….……..…………………….ON EICAS messages:      APU SOV OPEN      APU IN BITE. APU RPM and EGT appear on the EICAS      APU DOOR OPEN      APU IN BITE disappears - APU START/STOP…..…….…..….……………….……………START EICAS message: APU START      APU RPM & EGT increase      At 66% RPM – APU START disappears / APU START SWITCH EXTINGUISHED      At 99% RPM – APU START is green with AVAIL mention - EICAS AC ELECTRICAL……....….………..APU RUNNING CHECK - EICAS DC ELECTRICAL…….…….…………….….AC BUS CHECK      Check EICAS – AC & DC ELECTRICAL pages.   APU SHUTOFF SEQUENCE - APU START/STOP…………..………….………………………...STOP - EICAS AC ELECTRICAL……….………..…..………………...CHECK - EICAS DC ELECTRICAL………….……………………………CHECK - BLEED SOURCE SWITCH……….…….……...……BOTH ENGINES - BLEED VALVES SWITCH……………….……………………………….AUTO - APU PWR FUEL……………….….……….……………………...PUSH
  • Popular Contributors

  • Forum Statistics

    • Total Topics
      121.6k
    • Total Posts
      840.6k
  • Files

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacy Policy & Terms of Use