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    • Aerosoft Malpensa for p3dv4.5 exists since May 2018, and I don't know if the screenshots (simmarket) are seven years old,   but back then vram: 4 GB (DirectX11) ram: 16 GB was urgently recommended by the manufacturer (aerosoft).   And that until today hasn't become less, especially not for simulator platforms after May 2018 ...   PS: It really seems as if I've not been here for one or two months, MXP for p3dv4.5, wow.   Back on topic.
    • I’ve provided multiple points of feedback on the CRJ, and the video doesn’t cover them. I can only assume there are far more changes coming than those listed in the video.   As most people here have, I’ve been waiting for a long time. Once it comes out and gets pushed to the 2024 marketplace, I’ll give it a swirl. Until then, I’m not holding my breath for any changes.
    • Hm. Apparently Aerosoft Malpensa is one of the very very very few virtual airports that seem to work as a part of msfs 2020 with really humble requirements.   , quoted from simmarket, January 22nd 2025.   A DirectX11 2GB video card, together with msfs 2020, really?   And I always thought, the AMD RX 570 comes with at least 8 GB, benchmark 8027.   May I try to correct these requirements a little bit?   I know that the gamestar chief editor (dt.: Chefredakteur) back then in August 2020 has used an i9-9900k, benchmark 18875, to write one of the very first professional reviews of msfs 2020. And even with such a quite fine cpu, he came to the following conclusion, in German, but I can translate if necessary:   So, in my eyes you should rather use something like that to really have fun with msfs 2020: o/s: Win 10/11 cpu: i7-9800X benchmark 18217, or faster video: after everything what I've read, an AMD RX 570 bench 8000 is too slow for msfs 2020, I'd rather recommend AMD rx 5700 bench 14664, or faster (!) vram: for p3dv4.5 with advanced add-ons, always 8 GB, so that's the absolute minimum for msfs 2020, in my eyes. ram: 16 GB.   And now you wonder why I haven't yet published a msfs 2020 screenshot. I don't own it, and..   Well, I don't fulfil all the criteria which I've mentioned above...
    • I'm so happy to see this video of the update. It looks promising, and I'll be looking forward to the update.
    • It is a really straight forward platform which is Theme driven.  Most other screenshot contests are anything goes which does not always allow for creativity.  I don't care who the developer is as it is an open forum for sharing images.  And yes there are times that it can be structured to a specific aircraft which may be created by only by one developer.   The aim of the contest is creativity of shared content.   Cheers
    • Die Umsetzung von OSM nach XPlane erfolgt in Hinblick Netzwerk ausschließlich über Parameterabfragen. Die Syntax einer Überleitungsregel kennt keine Meter-Angaben, - Berechnungen, etc. Außerdem: Guck dir mal die A60 zwischen Mainz und Bingen an. Die wechselt 5 mal im Abschnitt Mainz Dreieck - Dreieck Nahetal zwischen den Kacheln +49+007, +49+008, +50+008. Jeweils ein Tunneleingang auf der einen und der anderen Seite macht in Summe 10 Tunnel auf knapp mehr als 20 km Straßenlänge.
    • So, how would you rate the customer interaction in this particular case?
    • Du hast mich auf mehrere Fehler aufmerksam gemacht:

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      Leverkusen mit A3 Blick nach Norden Die unten mittig eingekringelte Anschlussstelle "Leverkusen-Zentrum" ist jetzt im unmittelbaren AB-Anschluss korrekt 1-spurig angelegt. Ich hatte in meinem Regelwerk eine fehlerhafte Abfrage, die die AB-Anschlüsse 2-spurig ausgelegt hatte. Das ändert zwar nichts an der grundsätzlichen Problematik, sieht aber etwas dezenter aus. Und dann ist mir der "Willy-Brandt-Ring" (rote Kringel Mitte-Rechts) aufgefallen, der in deinem Screenshot links, rechts, teilweise zwischen den Fahrbahnen, mit parkenden Fahrzeugen vollgepflastert war, dazu kamen jede Menge Straßenlampen. Es handelt sich hier um ein OSM-Straßenkonstrukt, bestehend aus jeweils in Fahrtrichtung angelegten Oneway-Primary-Highway mit separat auf beiden Seiten abgesetzten Fuß-und/oder Radweg. Sowohl Highways, also auch die "Sidewalks" sind mit "lit=yes" gekennzeichnet, allerdings gibt es in den Highways die Hinweise auf die abgesetzten Bürgersteige/"Sidewalks". Das habe ich bisher nicht ausgewertet. Zukünftig werden die OSM-Highway-Typen "path" und "cycleway" mit verarbeitet, sofern diese in OSM mit "lit=yes" getaggt sind. In Hinblick auf den "Willy-Brandt-Ring" führt das dazu, dass die Oneway-Spuren jetzt keine eigenen Bürgersteige mit Straßenlampen mehr bekommen, ebenso keine parkenden Autos mehr auftauchen, dafür wird links und rechts der beiden Oneways jeweils ein 2-Meter schmaler Path, bzw. Cycleway mit in Fahrtrichtung rechts angeordneten kleineren Straßenlampen, zusätzlich eingebaut. Ich hoffe, man kann den Unterschied mit meinem Dämmer-Screenshot anhand der Straßenlampen nachvollziehen. Das Verfahren wende ich auf Primary-, Secondary- und Tertiary-Straßen an. Die "X-World_roads_EU.net.enhanced" musste dazu erweitert werden. Werde noch ein bisschen testen müssen.  
    • Danke für dein Erklärung mit den Auffahrrampen.  Wie gesagt, das ist meckern auf hohen Nivea.   Bzgl. des "Loch" auf der A3. Habe ich mir das heute nochmal bei etwas mehr Licht angeschaut. Weil mir neu war, das da ein Tunnel ist.   Kann man ein Abfrage einbauen, dass ein Tunnel mindestens 100m lang ist?  

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    • Okay, then, we have a different opinion about 'marketing'; for me, it means interaction with the customer, while you seem to define it as project planning. Now, I can tell you that nobody in Aerosoft's marketing department has any say over who works on what project. Perhaps things are different where you work.   I think Mikkel is right. No matter what happens, many people have dug in so deep that they can't say they would be happy with an update. It's not uncommon on the interwebs.   Mathijs Kok PMDG
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