CFG874

members
  • Content Count

    97
  • Joined

  • Last visited

About CFG874

  • Rank
    Flight Student - Airwork

Recent Profile Visitors

1434 profile views
  1. CFG874

    Full of passengers at the start?

    Hello,I save in Prepar3dv4.4 a standard airport, for example EDDT Gate 5, with the following settingPassengers = 0Cargo = 0Fuel A320 is about 2.9 tas I said as a standard flight.After starting the P3dv4 I enter a new airport with gate, date and time.After the load sheet I see my new passengers Cargo and Fuel on the left. Right then 0 passengers 0 Cargo and Fuel 2.9, because I have not loaded anything yet. Now I can load my flight with Fuel, Cargo and Paxe and everything isright.Greeting CFG874 Bernd Hallo, Ich Speicher mir im Prepar3dv4.4 einen Standard Airport ab, z.B EDDT Gate 5, mit folgenden setting Passagiere auf =0 Cargo =0 Treibstoff A320 steht ca. 2,9 t wie gesagt als Standard Flug. Nach dem Starten des P3dv4 gebe ich einen neuen Airport mit Gate, Datum und Uhrzeit neu ein. Nach dem Loadsheet sehe ich links meine neuen Passagiere Cargo und Fuel. Rechts stehen dann 0 Passagiere 0 Cargo und Fuel 2,9, da ich ja noch nichts geladen habe. Nun kann ich meinen Flug laden mit Fuel, Cargo und Paxe und alles ist richtig. Gruß CFG874 Bernd
  2. CFG874

    loadsheet Check

    Memberss 10 95 posts Beitrag Melden Geschrieben Montag um 15:29 Version 1.2.2.0Hello daveCT2003The calculation of the load sheet and printout in the printer is wrong. My log, values are entered correctly.D-AICK WAAA CFGW 9022 01 .02.19 2317ZAircraft: A320-212 RJTT/34Rloadsheet-------------------------------------------------- --------------------------------------------ZFW: 57702kg ZFWCG: 21.7 Block: 9600KgTOW: 1246kg TIF: 9623 LAW: 62370Cargo: 3775 kg TTL: 151 Pax weight: 84kg DOW: 41243 kg TIF: 9123kg TO trim: 0.2TOW: 1246 ?????????????????????Please check and revise.Thanks CFG874 Bernd
  3. CFG874

    loadsheet Check

    Hello,I always use the filling planner.Option MCDU-Load and Fuel all loaded.Then in the MCDU Init 2 - takeover with 2 clicks and the fuel value entered by hand. That the values are true is to be seen on the expression.Everything is right again on my flight today.Will continue to watch it.Thank youCFG874 Bernd Hallo, Ich benutze immer den Füllplaner. Option MCDU -Load and Fuel alle geladen . Dann in der MCDU Init 2 - Übernahme mit 2 mal klick und den Fuel Wert mit Hand eingegeben. Das die Werte stimmen ist ja auf dem Ausdruck zu sehen. Bei meinem heutigen Flug ist alles wieder richtig. Werde es noch weiter beobachten. Danke CFG874 Bernd
  4. CFG874

    loadsheet Check

    Hello daveCT2003The calculation of the load sheet and printout in the printer is wrong. My log, values are entered correctly.D-AICK WAAA CFGW1922 27 January19 2136ZAircraft: A320-212 WAAA / 31loadsheet-------------------------------------------------- --------------------------------------------ZFW: 60400kg ZFWCG: 21.8 Block: 12000KgTOW: 6664kg TIF: 11966 LAW: 63939Cargo: 4391 kg TTL: 176 Pax weight: 84kg DOW: 0 kg TIF: 0kg TO trim: 0.0TOW: 6664 ?????????????????????Please check and revise.Thanks CFG874 Bernd Loadsheet Hallo daveCT2003 Die Berechnung vom Loadsheet und Ausdruck im Printer ist falsch. Mein Protokoll, Werte sind richtig eingegeben. D-AICK WAAA CFGW1922 27 Januar19 2136Z Aircraft:A320-212 WAAA/31 Loadsheet ---------------------------------------------------------------------------------------------- ZFW: 60400kg ZFWCG: 21.8 Block:12000Kg TOW: 6664kg TIF: 11966 LAW: 63939 Cargo: 4391 kg TTL:176 Pax weight: 84kg DOW: 0 kg TIF: 0kg TO trim: 0.0 TOW: 6664 ???????????????????? Bitte mal Prüfen und überarbeiten. Danke CFG874 Bernd
  5. Hallo Hanse, Ich probiere es mal auf Deutsch. Es geht nicht darum wo die Checkliste blockiert, sondern darum das die Checkliste blockiert. An welcher Stelle ist eigentlich ganz egal. Ich habe 2 Bildschirme einen mit dem Airbus und einen mit anderen Programmen wie IVAO; TS2, AS16, Little Navmap, AUWTe, FS real Time usw, Gehe ich jetzt mit der Maus auf den Bildschirm mit den anderen Programmen und höre nicht wenn der Copilot im Airbus was sagt, weil ich ja auf dem anderen Bildschirm bin. Dann ist die Checkliste nicht mehr zu aktivieren und ich fliege ohne Co Piloten oder ? Ich stelle mir vor das beim Abarbeiten der Checkliste ein Schalter vergessen wurde richtig zu bestätigen. Nach einigen 5 Minuten Flug stellt der Pilot diesen Fehler fest. Andererseits wenn ich alles wie beim T-off richtig eingestellt habe und nur die Checkliste nicht vorgelesen wurde ist diese auch weg. Jetzt weigert sich der Copilot und arbeitet die weitere Checkliste nicht mehr ab . Das kann so von den realen Piloten nicht gewollt sein. Folgerichtig darf egal was vorher war, die Checkliste nicht blockieren und weiterhin für uns 1 Mann Piloten uneingeschränkt zur Verfügung stehen. Überlegt euch das mal nochmal. CFG874 Bernd
  6. CFG874

    Checklist Function

    Hello Hanse,It's not about an error in the checklist, but that I'm making a mistake and forgetting something.I set all the buttons and switches for the T-off correctly and I just do not call the checklist for the T-off with the 1 on.If I do not work it off and still take my take off, because I did almost all sincerely, I can not call a checklist later.CFG874 Bernd
  7. Hello,it happens from time to time that the checklist function is blocked until the end of the flight and can no longer be activated. Sometimes I'm to blame because I skipped a step, but sometimes not.I try to find out what I did wrong and can not activate it again.This can also be in a wrong order.There are so many examples.1. Landing with manual boost - too much thrust activates the Go Arround feature, but no Go Arround is intended.2. Before the T-off is not confirmed with 1 that I have switched the lighting in the overhead panel correctly.I can not use the checklist anymore.It's as if the co-pilot jumped out the window, he just is not there anymore.Please take care of the next update, that I can activate the checklist of the co-pilot by hand again in the right place, even if I forgot something.There should then be in the decision of the pilot,but not the program.So far, only the flight without co-pilot function will help(Checklist - manual control) to fly to the end.GreetingCFG874 Bernd
  8. HelloI did the following.In the Aerosoft updater at konfig box empty.Then in the user / name / document / Aerosoft / ASupdater / Product /Open the file as_a318_a319_prof.xml and save it as version 1.2.2.2 modified in 1.2.2.0.Then the updater started. This reports new version and then downloads the version 1.2.2.1 down.In the directory Logs delete the Log.txt file with 1.2.2.2.Everything is the same with me again as before.Then I did the same with 320-321.CFG874 Bernd Hallo ich habe folgendes gemacht. Im Aerosoft updater bei konfig Kästchen leer. Dann im Benutzer/Name/Dokument/Aerosoft/ASupdater/Product/ Die Datei as_a318_a319_prof.xml öffnen und als Version 1.2.2.2 geändert in 1.2.2.0 , abspeichern. Danach den updater gestartet. Dieser meldet neue Version und lädt dann die Version 1.2.2.1 runter. In den Verzeichnis Logs eventuell die Log.txt Datei mit 1.2.2.2 löschen. Bei mir läuft alles wieder so wie vorher. Danach habe ich dann das gleiche mit 320-321 gemacht. CFG874 Bernd
  9. HelloThe questions I have already asked several times, is pushed back again and again.1. When can one reckon with current revised documentation.2. When does SP1 come for A318-a321.Both should come out over 3 months ago.I would like to have an appointment called.SincerelyCFG874 Bernd HalloDie Fragen ich habe bereits mehrere Male gebeten zurückgedrängt, wieder und wieder.1. Wann kann man mit aktuellen überarbeiteten Dokumentation rechnen.2. Wann kommt SP1 für A318-a321.Beide sollte vor mehr als 3 Monaten herauskommen.ich würde gerne einen Termin genannt haben.Mit freundlichen GrüßenCFG874 Bernd
  10. CFG874

    Update 1.2.2.1

    Hello TomOK, too bad. Thank you and healthy New Year 2019.CFG874 Bernd Hallo Tom OK schade. Danke und gesundes Neues Jahr 2019. CFG874 Bernd
  11. CFG874

    Update 1.2.2.1

    Hello,No, misunderstood.Why is there an update?1. improvement and2. Eliminate programming errors.I just want to jump back a version that once again I have already dubbed and brings nothing if many users have these problems, not reinstalling !!!!!!, because before everything ran.It's about the possibility of an earlier version, as with Windows 10 Update, there it goes.Why not with the Aeroaoft Updater ?????CFG874 Bernd
  12. UPdate1.2.2.1Contribution from General Chatter by Herman RossHello ,Once again for clarification.If the last update 1.2.2.1 does not work correctly for me, I would like to return to the update before - 1.2.1.5go back until the error is resolved.I can not do that with the ASUpdater -or maybe? that's the only thing about me.The error with the - managed speed - was only an example of me, it finds itself several entries in the forum.The German forum is hardly used.CFG874 Bernd
  13. CFG874

    Aerosoft Updater 1.2.2.

    Hello Mathijs,Sorry I have been misunderstood.The updater is ok, but with the update of the A3xx there are often problems.Old problems are resolved and new ones added.I have the 1.2.2.1 version dubbed, but can notto go back to an earlier version 1.2.2.1.As mentioned in the forum of some, the sudden failure of --- managed speed - with subsequent descent is not resolved for me.Every pc is different and we just want to improve the program with our hints.Happy New Year and Happy New Year 2019. CFG 874 BerndPS: Sorry if some misunderstandings, it all goes through a translator
  14. Aerosoft Updater 1.2.2.Hello,As with the new ASUpdate always problems arise and you do not know if it is because, it makes sense that you can undo this update.That would be better for all involved and the guesswork would come to an end.That would be relatively easy to do or ????CFG874 Bernd Aerosoft Updater 1.2.2. Hallo, Da mit dem neuen ASUpdate immer mal probleme entstehen und man nicht weiss ob es daran liegt, währe es sinnvoll das man dieses update rückgängig machen kann. Das währe für alle beteiligten besser und das Rätselraten hätte ein Ende. Das müsste doch relativ einfach zu machen sein oder ???? CFG874 Bernd
  15. CFG874

    Managed Speed lost during flight

    SupplementI use with the P3dv4.4 of FSUIPC the auto-set to 10 minutes and have restarted the Flusi with it. See there the Airbus works again perfectly normal also with the managed Speed push.CFG874 Bernd Nachtrag, Ich verwende beim P3dv4.4 von FSUIPC die autoexe auf 10 Minuten eingestellt und habe den Flusi damit neu gestartet. Siehe da die Airbus arbeitet wieder vollkommen normal auch mit der verwalteten Speed push. CFG874 Bernd