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  1. 1 point
    Introduction: I have seen many people here due to nose drop or any other FBW problems, disable the FBW. I have used xml to program a FBW gauge using XML and is still in beta. I need feedback on the gauge to improve it. This gauge is in no way related to aerosoft and its for your own personal use. This FBW does nor require FSUIPC. WARNINGS: THIS DOES NOT WORK WITH MERGES! BACKUP FIRST FSX MUST BE CLOSED WHEN INSTALLING Installation: Run the appropriate .exe patcher that will patch your files. There are four patchers. Recommend to install one patcher first and test out then apply all. and change joystick sensitivity to ~about sensitivity 5 Please Feedback on how real it is compared to the real a320. LATEST VERSION: V0.8f2 THOSE WHO UPDATED TO V0.8b ,0.8c V0.8c2 MUST perform below instructions and UPDATE to the latest version Please go to your <Microsoft Flight Simulator X Folder>\SimObjects\Airplanes\aerosoft a32<0/1> <iae/cfm> delete aircraft.cfg and rename aircraft.cfg.bak to aircraft.cfg DOWNLOAD: Direct from Aerosoft: http://forum.aerosof...-fbw-code-beta/ Mirror: http://dl.dropbox.co...EBETAv0.8f2.zip CHANGELOG: V0.1 - First Release V0.2 - Added Bank Limit Protection (66 limit) Refinments to FBW Pitch v0.3 - Added Bank angle protection (more than 33 , rollback. Need constant sidestick) Futher refinments to pitch Use dup2 as patcher for most users dont know how to modify. Added Pitch Protection v0.4 - Added Bank Angle Hold (Will hold bank angle when zero sidestick input) Cleanup in to a .cab file Improved G-force accuracy v0.5 - Flare Mode. (Autotrim Freeze and some trim down to force pilot to flare) Fixed Alieron Trim and Autopilot conficts. Fixed Autotrim active on ground v0.6- Fixed Serious Oscillation after hand-flying for a while. v0.7- Improved Default Flare. (GlideSlope should be fixed as well XD) Fixed patcher not patching A320IAE files correctly v0.7b - Should fix all patcher woes. Fixed Nose down input take a long time for the FBW to trim properly. v0.8- Rudder Fix! (Really need testers on this one!) Compatibility fix with LH1711 More Callouts. v0.8b- Refinments to Rudder Turn Coordination v0.8c & v0.8c2 & v0.8c3 - Patcher Woes again... v0.8d- Forced Auto Coordination for rudder. Increaed Trim down for Flare (But still not too much) v0.8e- Fixed G-Force Accuracy. (No more FSpassengers upset.) V0.8f- Re-coded Flare logic from airbus FCOM. Autotrim re-coded. More instantaneous triming after neutral now. (Need Feedback ) Uninstaller included now. (Beta. May be unreliable). V0.8f2- Fixed incorrect Flare Logic. (Included in v0.8f the wrong file). Upcoming Versions (to be implemented) - Stall Protection (Not alpha floor, but it is to keep the AoA from reaching stall) - Overspeed Protection (Need to research) - Any other sugestions for FBW only? LEGAL STUFF This mod is released as FREEWARE. You may use and modify it in any way you wish, but you may NOT use it in any kind of money-making endeavor, and you may NOT publicly distribute any copies of it , whether modified or not, without my permission. Regards, Joshua Che
  2. 1 point
    Hey Guys I have repainted the German Airport Pushback Trucks from Germany. Who are interested here is the link http://forum.aerosoft.com/index.php?/files/file/1348-lufthansa-leos-germany-textures/ and a few Pictures. In Process is a pack for USA and England too but I need your help with the Name of the company ;D Have fun regards Julian
  3. 1 point
    Ari nav pro. I use it for real life piloting, but it now interfaces with FSX. neat tool!
  4. 1 point
    Da es hier noch nicht gesagt wurde und immer wieder falsch im Netz der Netze verbreitet wird bzw. die Poster vermutlich auf den digitalen Placeboeffeckt hereingefallen sind (da sie Leistungssteigerungen sahen, die technisch nicht möglich sind), möchte ich den Sachverhalt hier einmal richtigstellen: Speichernutzung bei unterschiedl. Betriebssystemen 1. Windows XP 32Bit kann nur max. 3 GB RAM verwalten, mehr Speicher bringt nichts! 2. Windows 7 32 Bit kann nur max. 3,2 GB RAM verwalten, ALLE Editionen! 3. NUR Windows 7 64 Bit kann je nach Edition mehr als 4 GB RAM Speicher nutzen. gugst Du hier: http://www.winvistaside.de/artikel/windows-7-versionen-im-vergleich/ oder bei Microsoft. Nicht die 64 Bit bringen den FSX auf Trab, sondern die Speicherverwaltung. FSX ist eine 32Bit-Software! Genau aus diesem Grunde nutze ich einen 64 Bit Rechner mit Windwos 7 Professional. 8 GB ausreichend, Aufrüstung auf 12 GB hat keine spürbaren Verbesserungen gebracht. Zudem verteile ich die Aufgaben auf mehrere Rechner in einen Netzwerk, das schaufelt u.a. beim FSX-Rechner RAM frei. 100 GBit/s sind ausreichend, 1000 GBit/s besser. Mein Rechner im Eigenbau (siehe Signatur) hat mich rund 1000 Euro gekostet, vergleichbare (für FSX optimierte) Rechner im Handel kosten 1500 bis 2000 Euro. Aufgrund der Architektur des FSX verlaufen Kosten und Leistungssteigerung für bessere Hardware nicht linaer, sondern logarithmisch, d.h. bei geringer Leistungssteigerung steigen die Beschaffungskosten überproportional. Anstatt z.B. unnötig in Harware zu investieren sollte man für FSX optimierte Addons nutzen. Sowohl in Bereich Payware als auch bei der Freeware werden Addons für den FSX angeboten, die ursprünglich für FS9 entwickelt wurden. Solche Altlasten reißen die Frameraten des FSX in den Keller.
  5. 1 point
    There is an app (freeware) called "AeroWeather". We use this in real life, but I think it could be useful for simmers who use real weather, too.
  6. 1 point
    All you need to do is hunt through this and other forums. One cup of coffee latter you will have a list of essentials. No reason to answer this kind of question again and again. REX is simple - new version REX Essentials GEX works with REX just fine Everything else depends on where and how you fly. But you don't give that information. `Worldwide` doesn't cut it. Finally with a budget of $100 the first thing you should look to buy should be more RAM for your computer, or an upgrade to graphics card, power supply - or better still ,CPU. No point adding a saddle to a sloth. As usual, we don't get the information so it's once again impossible to provide more specific advice, even in the wrong forum.
  7. 1 point
    A few more screenshots: The new LA Live complex and a few of the other new buildings in the area Approaching the new LAPD HQ Heliport Sunset-Glendale Heliport Children's Hospital and Presbyterian Medical Complex with 4 (!) helipads Dodger Stadium with Downtown LA in the background
  8. 1 point
    Ernsthaft gemeinter Tipp: WARTE AB! Also generell: Wilco-->Finger weg von den Airbussen.. Sind zwar die besten Longhaulairbusse, aber Spass machen die trotzdem nicht wirklich... Ich empfehle immer PMDG: Da gibts natürlich wie angeführt die NGX, die 747, die MD11... PMDG737 NGX: Sehr genaue und reale Umsetzung der Boeing 737-600 bis 737-900Wl.... ist halt schon sehr anspruchsvoll und braucht sicher einarbeitungszeit, ist aber im Moment DAS Addon der Flugsimulation. Kostenpunkt: basepack bei Aerosoft 60€, Expansion (600 und 700) ca. 20€ bei PMDG PMDG747-400: Rate ich ab, da Ende diesen Jahres/anfang nächsten jahres ein komplettes remake kommt! Also Kaffee trinken PMDG 777: Kommt im Sommer/Herbst, wird sicherlich ein Kracher und unbedingt empfehlenswert PMDG MD11: 100 % Kaufempfehlung, gute grafik, performanceschonend, gute Systemtiefe und trotzdem einsteigerfreundlich (War mein erstes Addon damals) da hohe Automatisierung. 3 triebwerke, Reichweite sollte ausreichen Also Empfehlung von mir: Kurzstrecke: Die PMDG 737 NGX (evtl mit expansion), ist zwar teuer, aber jeden Cent wert. Mittel-/Langstrecke: PMDG MD11, gibt zwar nicht mehr viele reale Routen, aber die Kiste ist einfach genial umgesetzt und macht tierisch spaß Auch aufgrund der Speeds, die man im Anflug hat Ansonsten halt abwarten auf PMDG 777/747-400 V2, 747-8 EDIT: Nochmal zu den Wilcobussen: Sicherlich kann man mit denen gut einsteigen, aber die sind einfach extrem performancelastig, schauen nicht gut aus, man hat oft CTDs, und die systeme sind... najaaaaa. Ich hab selber den Fehler gemacht und die Vol2 Airbusse gekauft, aber seit dem vielleicht 4 mal geflogen. Wirklich, das Geld ist besser angelegt, lieber 10€ mehr zahlen und dauerspielspaß haben mit der 737 NGX oder der MD11. Und die MD11 epmfinde ich als einsteigerfreundlicher als die Wilcos, weil man gute Handbücher hat! Bei den Wilcos braucht man ewig viele youtube tutorials, bis man die kiste nur mal anbekommt... EDIT 2: Hab grad nochmal den OP gelesen, und da steht, dass du was für Langstrecke brauchst Also fällt die NGX schonmal weg... Bleibt im Moment die MD11 (drei triebwerke) von PMDG (60€ bei Aerosoft die Box, bisschen weniger bei PMDG der Download aber da sind keine deutschen manuals dabei!) Oder du wartest halt wie erwähnt auf die 777 (nur 2 triebwerke, aber Monsterreichweite) oder auf die 747-400 V2 /747-8, aber die werden sicherlich noch dauern EDIT 3: Noch ein bisschen Werbung schieben für die MD11
  9. -1 points
    I always hear people complaining about the fps on EHAM, but I never got any problems with that. Over here, the scenery runs quite smooth. Of course I understand that a few things have changed on EHAM since the scenery was published. That happens on every airport, but you simply can't keep updating for every tiny change. Also, the publisher of Aerosoft EHAM, DreamFactoryStudios, is currently developing LIRF. Calling them back to EHAM would mean a delay on LIRF. Since I rather see LIRF finished instead of EHAM updated, I think EHAM needs to wait.


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