datguytho

member
  • Content count

    166
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

36 Excellent

About datguytho

  • Rank
    Flight Student - Solo
  1. It's a fix, but not a real waypoint.
  2. Geneva preview

    Is there any progress update on this one? Looking forward for Geneva.
  3. Hi, PFPX will use wind forecasts for your selected timeframe in order to do performance calculation. If you're flying AS in real time wx mode then you can just use the normal online weather of PFPX. As far as I know, PFPX and AS use slightly different providers, however, the weather forecasts are very similar. You shouldn't be able to see a difference between them. Also remember that the forecast of winds aloft in real life can be quite inaccurate so this factor just adds some more realism to it. The only reason to use AS weather in PFPX would be when you want to do a historic weather or similar in my opinion.
  4. ASP4 Support?

    Hi, just want to get sure Active Sky for P3DV4 is supported, since it's not listed on the list. https://www.aerosoft.com/de/flugsimulation/flight-simulator-x/tools/672/navdatapro-jahresabonnement-13-updates Can you confirm it works?
  5. ZFW matter with takeoff weight?

    Hi. Please have a look at the aircraft manager. There should be a figure for the Max TOW. Also, what weights do you set up for your flights? (screenshots appreciated)
  6. To me it seems like PFPX is just unable to show more than 5-digit airways. Just a guess though.
  7. Change engine type

    You might wanna set up a new aircraft profile using the correct performance file. Have a look here: http://airlinerperformance.net/aircraft-types/ Then just go to the aircraft profile manager and set up a new one.
  8. PFPX AIRAC UPDATE

    Hi, are you sure that the new AIRAC data files ("navdata.nav" and "cycle_info.txt") are placed in this folder? C:\Users\Public\Documents\PFPX Data\NavData If not, just correct the folder location in the addon mappings of your Navigraph FMS Data Manager and download the files again.
  9. validation error

    If you have an aircraft profile set up, it should do it automatically. To me it looks like you didn't enter a registration there.
  10. Ein Callsign besteht aus zwei Teilen. Einmal der ICAO-Code (3-Zeichen) für die Airline, also zum Beispiel DLH für Lufthansa oder EZY für EasyJet und einer Nummer, oder ein Gemisch aus Buchstaben und Nummer. Dieses Callsign wird intern von den Piloten und Fluglotsen zur Kommunikation genutzt. Der Fluglotse würde das Flugzeug also quasi mit dem Callsign "ansprechen". Also zum Beispiel: DLH123 oder EZY12AB Bei der Flugnummer ist es im Prinzip das gleiche, nur dass hier ein IATA-Code (2-Zeichen) für die Airline verwendet wird, und danach eine Nummer - keine Buchstaben. Dies ist dann auch meistens die Nummer, die im echten Leben auf deinem Boarding Pass oder auf der Schalttafel am Flughafen steht. Die IATA-Codes und ICAO-Codes der jeweiligen Fluggesellschaften kannst du hier nachschlagen: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_airline_codes Wenn du nicht so viel Wert auf realistische Flugnummer/Callsigns legst, kannst du bei PFPX einfach eine beliebige Nummer nach dem Airline Code eingeben. Wenn du dich jedoch gerne an realen Flügen orientierst, kannst du auf Seiten wie z.B. flightradar24 die Flugnummer und das Callsign für den jeweiligen Flug heraussuchen. Das sieht dann z.B. so aus: In rot unterstrichen ist die offizielle Flugnummer, also das, was du bei PFPX unter "Flight" eintragen kannst. In blau unterstrichen ist das für die Kommunikation genutzte Rufzeichen, was bei PFPX unter "Callsign" einzutragen ist. Wenn du die Airline-Codes jetzt einmal mit dem Wikipedia-Eintrag vergleichst, wirst du die beiden Codes wiederfinden: der IATA-Code für Easyjet lautet "U2" und der ICAO-Code ist "EZY". Hoffe, das hat dir geholfen, das alles ein bisschen besser zu überblicken.
  11. Hallo, Ist denn sowohl ein Airline Code ausgewählt, als auch die entsprechenden Nummern (oder Buchstaben) danach? Und hast du sowohl ein ICAO-Callsign, als auch eine IATA-Flugnummer angegeben? Wie steht's mit den anderen Feldern? (Gerne einen Screenshot davon machen) Außerdem: Hast du die letzte Version (inkl. der Hotfixes) installiert? So sollte es z.B. aussehen:
  12. Probleme mit Aktuellen Airac

    Check noch einmal, dass unten in der Leiste bei PFPX der korrekte Cycle angezeigt wird. Und mal davon abgesehen: Warum nimmst du überhaupt so eine komische Route? Das Wien Radar ist ein vollständiger FRA, dementsprechend könntest du auch einfach diese Route hier nehmen: LUGEM DCT SUBEN T161 ASPAT Damit sparst du noch mal ca. 30 Meilen.
  13. Luxair Q400 Fleet Aircraft Profiles

    Version 1.0.0

    33 downloads

    This is a zip containing aircraft profiles of the current Luxair Dash 8 Q400 fleet for PFPX. Make sure you download the performance file for the Q400 and drop it into "C:\Users\Public\Documents\PFPX Data\AircraftTypes". Unzip the file and copy the 20 profiles into your PFPX aircraft order which is usually located here: "C:\Users\Public\Documents\PFPX Data\Aircraft". Have fun
  14. Exactly. But the Aerosoft A320 is doing around 4000 fpm with realistic payload after acceleration alt. However, I already got my answer, so I don't want to start the discussion about this topic again.