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Hello,
I currently have to fly everything with the A319 + P3dv4. Something is wrong with the weights. Attached photo. In the MCDU everything seems correct but in the SD the specification for the GW does not match the MCDU and the FuelPlanner. This results in a TO Config error in the checklist. Please check.
Thanks MfG
CFG874 Bernd20210503_133918.heic

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  • Deputy Sheriffs

Hi, I checked all files. Every empty weight is the same value.

Only an error like this would your observation explain.

Maybe in the last update a file was not updated via the updater.

We plan to release a new installer with all current files, that should fix every updater issue. But it will take some time.

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Hello,
The funny thing is that, as always, I first load everything with loadsheet and then do it with ground service and wait until everything is loaded (Service Fuel and PAXE).
1. If I look at the GW after a while of the flight, everything is correct again.
2. If GSX is not available and I load with Instant, the weight is correct again.
That again as a hint from me.
Thank you CFG874 Bernd

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I'll try it.
The data from the FPL are taken over with Load / Sheet and then I start the ground service with service, fuel and pax.
Sometimes a lot of time goes by.
But since I have all the data from the fuel planner, I give them
   - sometimes - enter the values in the MCDU for ZFG / ZFWCG and block fuel. Refueling and boarding will continue until everyone is on board. Maybe it's because I can only enter the values ZFG / ZFWCG and Fuel in the MCDU after everything is complete ??? Is just a guess from me but am working on it.
CFG874 Bernd

 

Ja ich versuche es mal.
Die Daten vom FPL werden mit Load/Sheet übernommen und dann starte ich den Groundservice mit Service, Fuel und Paxe.
Machmal vergeht sehr viel Zeit dabei. 
Da ich aber vom Fuelplanner die Daten alle habe, gebe ich die 
  - manchmal - die Werte in die MCDU für ZFG/ZFWCG und Blockfuel ein. Die Betankung und Bording läuft aber weiter, bis alle an Board sind. Vielleicht liegt es daran, das ich erst nach dem alles komplett ist die Werte ZFG/ZFWCG und Fuel in die MCDU eintragen darf ???   Ist nur eine Vermutung von mir arbeite aber daran.
CFG874 Bernd

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Hello,
here again pictures with fuelplaner.
I only restarted it for the photos, but forgot to press the reset button. Therefore the trim is not correct in the picture, but only in the picture. The values were correctly adopted in the Airbus.
Overall there is a difference of approx. 2.9 tons. This is retained until landing and I think it is the same on other flights.
CFG874 Bernd

 

Hallo,
hier nochmal Bilder mit Fuelplaner. 
Ich habe diesen nur für die Fotos nochmal gestartet, aber dabei vergessen die Taste reset zu drücken. Deshalb stimmt im Bild der trimm nicht, aber nur im Bild. Im Airbus wurde die Werte richtig übernommen. 
Insgesamt ist eine Differenz von ca. 2,9t. Diese bleibt auch bis zur Landung erhalten und ist auch auf anderen Flügen glaube ich gleich.
CFG874 Bernd 

Foto anbei.76567223_DesktopScreenshot2021_05.07-10_27_31_45.thumb.jpg.32d00a4300e2a4420b69d2f786ded86a.jpg

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  • Deputy Sheriffs
1 hour ago, CFG874 said:

Hello,
here again pictures with fuelplaner.
I only restarted it for the photos, but forgot to press the reset button. Therefore the trim is not correct in the picture, but only in the picture. The values were correctly adopted in the Airbus.
Overall there is a difference of approx. 2.9 tons. This is retained until landing and I think it is the same on other flights.
CFG874 Bernd

 

Hallo,
hier nochmal Bilder mit Fuelplaner. 
Ich habe diesen nur für die Fotos nochmal gestartet, aber dabei vergessen die Taste reset zu drücken. Deshalb stimmt im Bild der trimm nicht, aber nur im Bild. Im Airbus wurde die Werte richtig übernommen. 
Insgesamt ist eine Differenz von ca. 2,9t. Diese bleibt auch bis zur Landung erhalten und ist auch auf anderen Flügen glaube ich gleich.
CFG874 Bernd 

Foto anbei.76567223_DesktopScreenshot2021_05.07-10_27_31_45.thumb.jpg.32d00a4300e2a4420b69d2f786ded86a.jpg

Kannst du mir mal bitte die betreffende Aircraft.cfg schicken?

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Hello,
I'm still testing.
Here's what I found out.
GSX via Add-ons Disable:
Load and Fuel --- Loadsheet - Instant ------------- GW ok
Load and Fuel --- Loadsheet via MCDU3 Cargo + Fuel + Boarding
GW ok.
GSX Add-ons Enable:
Load and Fuel - Loadsheet ---
Via GSX Menue: Catering + Refueling + Boarding
Error of the GW. Instead of a GW of 69.3 t (as entered in MCDU) this time only shows 68.2 t.
Please note: I need a total of 11.75 t of fuel for this flight - but the remaining amount before refueling is 2.37 t,
so I have to refuel 9.38 tons. Maybe the problem lies somewhere.
Somehow it can only be in conjunction with GSX.
For today it's time to rest with my only stewardess.
CFG874 Bernd

 

Hallo,
Ich bin immer noch beim Testen.
Folgendes habe ich herausgefunden.
GSX über Add-ons Disable : 
Load and Fuel --- Loadsheet  -- Instant    -------------GW   ok
Load and Fuel --- Loadsheet  über MCDU3 Cargo  + Fuel + Boarding ------------GW ok .

 

GSX Add-ons Enable :
Load and Fuel -- Loadsheet ---  Über GSX Menue : Catering + Refueling  + Boarding    ------Fehler des GW.

Statt GW von 69,3 t ( wie in MCDU eingegeben ) zeigt diesmal nur an 68,2 t.
Zu beachten : Für diesen Flug brauche ich insgesamt 11,75 t Treibstoff - die Restmenge vor Tanken beträgt aber 2,37 t, 
also muß ich 9,38 t nachtanken. Vielleicht liegt da irgendwo der Fehler. 
Irgendwie kann es nur im Zusammenspiel mit GSX sein.
Für heute ist Ruhe mit meiner einzigen Stewardess angesagt.
CFG874 Bernd   

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