Jump to content

Different CI values


CFG874
 Share

Recommended Posts

Hi,
I now fly the A330 quite often, and it struck me that the CI value can no longer be selected when configuring the A330.
I only know the range from 0 to 99 from the airlines.
I am well aware that there are different systems
On the A330, the values can only be entered from 0 to 999.
Is there a formula for converting, or why is it at
made the A318-A321 different than the A330?
Thank you Best regards
CFG874 Bernd

 

Hallo,
Ich fliege jetzt des öfteren den A330, dabei ist mir aufgefallen, das  bei Configuration des A330 der CI Wert nicht mehr wählen kann.
Ich kenne nur den Bereich von 0 bis 99 von den Fluggesellschaften.
Das es unterschiedliche Systeme gibt ist mir wohl bekannt
Beim A330  können die Werte nur von 0 bis 999 eingegeben werden.
Gibt es da eine Formel zum Umrechnen, oder warum wird es bei
den A318-A321 anders gemacht als beim A330? 
Danke mit freundlichen Grüssen
CFG874 Bernd 

Link to comment
Share on other sites

  • Deputy Sheriffs
7 hours ago, CFG874 said:

Hi,
I now fly the A330 quite often, and it struck me that the CI value can no longer be selected when configuring the A330.
I only know the range from 0 to 99 from the airlines.
I am well aware that there are different systems
On the A330, the values can only be entered from 0 to 999.
Is there a formula for converting, or why is it at
made the A318-A321 different than the A330?
Thank you Best regards
CFG874 Bernd

 

Hallo,
Ich fliege jetzt des öfteren den A330, dabei ist mir aufgefallen, das  bei Configuration des A330 der CI Wert nicht mehr wählen kann.
Ich kenne nur den Bereich von 0 bis 99 von den Fluggesellschaften.
Das es unterschiedliche Systeme gibt ist mir wohl bekannt
Beim A330  können die Werte nur von 0 bis 999 eingegeben werden.
Gibt es da eine Formel zum Umrechnen, oder warum wird es bei
den A318-A321 anders gemacht als beim A330? 
Danke mit freundlichen Grüssen
CFG874 Bernd 

The Longrange FMS doesn’t differentiate Homeywell/Thales in this case.

Link to comment
Share on other sites

Hi,
I find the statement very poor and do not answer my question.
All CI values of the airlines that I have are exclusively
between 11 to 35 e.g. AUA = 35, DLH = 30, EWG = 11, SWR 20, CLH = 20.
These should then be the values for Smith FMS.
I haven't found any data for Sperry / Honeywell System anywhere on European airlines.
There must be a conversion for it. If I enter the DLH CI value = 30 on the A330, I am flying too slowly or I am almost in the air. I have no other value.
What values should I use for SimBrief? that's what it's all about.
Thank you CFG874 Bernd

 

Hallo,
Die Aussage empfinde ich als sehr dürftig und beantwortet meine Frage nicht.
Alle CI Werte der Airlines die ich habe liegen ausschließlich 
zwischen 11 bis 35  z.B. AUA=35, DLH=30, EWG=11, SWR 20, CLH=20.
Diese dürften dann die Werte für Smith FMS sein. 
Für Sperry/ Honeywell System habe ich bei Europäischen Airlines nirgendwo Daten gefunden.
Es muß doch eine Umrechnung dafür geben. Wenn ich beim A330 den CI Wert =30 der DLH Eingebe fliege ich zu langsam oder stehe ich fast in der Luft. Einen anderen Wert habe ich nicht.
Was soll ich da für Werte bei SimBrief einsetzen? nur darum geht es. 
Danke CFG874 Bernd

Link to comment
Share on other sites

Oh yes, that is very complex.
I found something at IVAO and linked the page.
Don't know if I can do that, let's see.
Thanks again.
CFG874 Bernd
PS. I've already worked through all of the pages.

 

Au ja, das ist sehr Komplex.
Habe mal was bei IVAO gefunden und die Seite verlinkt.
Weiss nicht ob ich das darf, mal sehen.
Danke nochmal.
CFG874 Bernd
PS. Die Seiten habe ich schon alle durchgearbeitet.

 

https://mediawiki.ivao.aero/index.php?title=Cost_Index

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...