Jump to content

FSH1HH

Members
  • Content Count

    34
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

-39

About FSH1HH

  • Rank
    Flight Student - Groundwork

Recent Profile Visitors

1206 profile views
  1. Mathijs first: I don't want to threaten anyone! And I didn't mean to say that anyone here is being betrayed. If the impression arose: I'm sorry. What do I want to achieve with my action? If the products are available at some point and I don't get them quickly, I have arguments on my side. If I've never delayed Aerosoft, I'm out of luck. Of course, I know that this means I won't get the product "next week". But I am sure that your purchase proceeded like this. But now: I don't know where that is, but in Germany the documents I mentioned do not have to be drawn up in writing, and cert
  2. Naturally. That is the easiest way. The customer cancels the order. No. First I put Aerosoft on default. Then I will claim damages for non-performance.
  3. I also got the same email. It's wonderful how they keep the purchase price to themselves. How much I despise such customer-unfriendly behavior.
  4. That's possible too, of course. But I don't really think Aerosoft is that naive. The sell here products whose delivery they advise for the next 7 weeks. To ensure this, the products must already have been produced. Aerosoft has not agreed any delivery plans with the supplier or has not yet learned that the deadlines will not be met? I do not believe that. Assuming my reason (the transport costs being too high) is not it, why is the communication so bad? "We ourselves have no information" cannot be true. You don't know whether the ship is already on its way?
  5. Of course you deny it. Touch a nerve. 😉 Until a few days ago, a delivery for spring was announced on the homepage. Now it is said in the shop that new information will follow shortly. How does Aerosoft know that information will be available shortly? It can only be that the delivery is imminent or the delivery is delayed. Anything else would not be new information. And if the delivery is delayed: Why not inform the customers who have pre-ordered the product and have already paid for it?
  6. I believe that Aerosoft is currently not interested in shipping the products to Europe because the freight rates are so high. And that's why you wait and hope that the costs will go down. And because they don't know when the prices will go down, they can't comment. Just stupid: Many companies are currently leaving their goods in Asia due to the problem described. At some point, however, the warehouses will have to be cleared - and then freight prices will rise even more.
  7. Hello everyone and happy easter. I am planning to buy a Stream Deck XL for the MSFS. Primarily I would like to fly with the CRJ in the future - although I have not yet fully mastered it. 😉 Has anyone experience with Stream Decks and the CRJ? Does the integration work via Mobiflight? So far I haven't found anything about this on the Internet. Many Thanks!
  8. https://www.flusi.info/forum/index.php?thread/7572-installation-der-dvd-version-des-msfs/ Beantwortet das Deine Frage? Falls ja, die Suche hat zwei Sekunden gedauert. Falls nein: Soll ich tatsächlich nochmal suchen? Ich bin mir sicher, dass es auf Dein "Problem" ein Fundstück im Internet gibt. Was glaubst Du denn, wie die Updates ausgeliefert werden? Mit jedem Update gibt es einen neuen Satz DVDs von Aerosoft? Wahrscheinlich glaubst Du das selbst nicht. "Alternativ" kann man den Update ja durchaus mit einem Workaround die Updates verhindern. Findet
  9. Deswegen ist es ja so wichtig sich VOR dem Kauf eines Produktes zu informieren. Aus dem eigenen Unvermögen erwächst dann Kritik an Dritten.
  10. Hallo Horst, kommt jetzt erst dazu Dir zu antworten. Zuerst: Danke für das Angebot in Deiner PN, "aber": Ich habe mittlerweile den neuen PC zum laufen gebracht. Und hier funktioniert es. Lade gerade die "restlichen" Dateien herunter. Die Version bei Shadow hatte ich schon vor ein paar Monaten deinstalliert.
  11. Moin, lange Zeit ist vergangen. Das Problem ist nach wie vor aktuell. Die bisherigen Lösungsversuche brachten leider kein Erfolg. Kann hier jemand weiterhelfen?
  12. Moin zusammen, ich möchte mich startklar für die neue "Saison" machen. Dazu gehört: Ein neuer PC. Nach längerer Pause von der Flugsimulation leider eine Notwendigkeit. Ich habe vor FSX (Steam Editon); XP11 und MSFS zu betreiben. 1. Nun meine Fragen: Wie viele Platten habe ich optimalerweise? Verbaut in meinem PC werden bisher zwei SSDs sein. Diese im "m2 Format"(PCIe 4.0 bzw. PCIe 3.0) -> Samsung 970 Evo 2. Ist es nicht so gewesen, dass der FSX nicht auf die Systemplatte soll? 3. Ist das bei XP und MSFS unkritisch? 4
  13. Moin Horst, vielen Dank für Deine prompte Antwort. Das kann sogar das Problem sein. Ohne technisch besonders visiert zu sein: die IP von meinem "Shadow-PC" wird wahrscheinlich eine andere sein als die von meinem Laptop. Mein Laptop läuft ja über das heimische Netzwerk und Shadow über deren Netzwerk. Grüße Christian
  14. Hallo und guten Morgen, ich habe mir XP11 vor etwa einem halben Jahr gekauft und auf mein "PC" bei Shadow installiert. Durch Neuaufsetzungen des Systems usw. habe ich XP11 mehrfach installiert- zuletzt gestern (ohne Probleme). Nun wollte ich XP11 auch auf meinem gewöhnlichen PC installieren. Nach Eingabe des Keys erscheint der Hinweis "Digitalen Download autorisieren" und der Installer schließt sich ohne weiteren Hinweis. Folgende Gründe kann ich mir vorstellen: (1) Ich hätte zwei Installationen gleichzeitig aktiv, was ggf. nicht möglich ist, (2) ich habe d
  15. Hilft Dir selbst, dann hilft Dir Gott... Wenn ich das korrekt verstehe, ist im Bundle quasi der Nachfolger. Also installiere ich Airbus X Extended nicht. Korrekt?
×
×
  • Create New...