We got a new video from World of Aircraft: Glider Simulator and are asking for some alpha/beta testers! Check this post.

 

Jump to content

John Kunde

members
  • Content Count

    121
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

-30

About John Kunde

  • Rank
    Flight Student - Solo

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hallo Immanuel, ganz ehrlich: wenn Du Dir doch jetzt noch unbedingt (vor Erscheinen des MSFS 2020) einen neuen Rechner kaufen willst, dann würde ich statt der Wasserkühlung das Geld lieber in gute fotoreale Szenerien stecken. Wenn Du bisher nur Orbx-Landclass kennst, wird Dir selbst Dein derzeitiger FSX vorkommen wie ein völlig neuer Sim. Entgegen landläufiger Meinung (ver)brauchen fotoreale Szenerien _nicht_ mehr Rechnerleistung, sondern sogar weniger. Das Darstellen der Fototexturen in der Landschaft (Drehen, Kippen) sind ganz normale Matrix-Operationen, während bei Landclass die Landschaft aus den verschiedenen Landklassen-Texturen zusammengeschnippelt werden muss. Und dann müssen da ja noch die Vektordaten darüber gelegt werden. Landclass stammt eben noch aus der Zeit, als Speicherplatz extrem knapp und teuer war. Das ist heute anders: auf 500 GB oder 1 TB passen schon jede Menge fotorealer Szenerien (wenn man den Bogen nicht überspannt, wie es Orbx jetzt mit True Earth macht - das ist ja Wahnsinn). Wenn Du beim Thema Kühlung zukunftsorientiert denkst: der neue MSFS 2020 soll ja auch auf der neuen XBox laufen. Also auch ohne Wasserkühlung 🙂
  2. Wenn Du damit liebäugelst, dieses oder nächstes Jahr in eine andere Wohnung zu ziehen, dann kaufst Du Dir vermutlich auch keine neue Einbauküche mehr, oder? Ich würde deshalb erst mal abwarten, was der neue MSFS2020 tatsächlich bringt und welche Ansprüche an die Systemkomponenten er dann tatsächlich stellt. Besonders wenn Du für den P3Dv4 womöglich noch einige Addons erneut kaufen musst, kann sich der Umstieg auf den P3D schnell zu einem hungrigen Geldschlucker entwickeln, bei dem jeder Cent für den P3D dann ab Erscheinen des MSFS2020 eine völlig überflüssige Investition war. Im übrigen hat MS angekündigt, dass die Addons für den FSX noch im MSFS2020 nutzbar sein sollen - in einem sog. Legacy-Modus. Ob das wirklich so kommt, kann ich Dir natürlich nicht versprechen. P3Dv4-Addons werden aber wohl eher bis garantiert _nicht _ im MSFS2020 nutzbar sein, das dürfte klar sein. Ich selbst mache es daher so (man will ja doch immer wieder noch etwas Geld für seinen FluSi ausgeben 🙂 ) : ich kaufe mir immer noch das eine oder andere Addon, um meinen FSX abzurunden. Wenn man das dann im MSFS2020 weiternutzen kann, ist es o.k., wenn nicht, dann war es eben eine Ausgabe wie eine Kinokarte oder eine gute Flasche Wein. Aber ich habe dann einen "runden" FSX mit allem, was mein Herz begehrt. Neben dem Vergnügen am Fliegen über tolle, fotoreale Landschaften ist der FSX für mich auch ein sehr, sehr wertvolles Sammlerstück. Ja, ab und zu bewege ich auch mal ein altes Schätzchen im FS9 und bedaure es sehr, dass meine alten Rechner mit FS4 und FS5 bzw. FS6 das Zeitliche gesegnet haben.
  3. Hi Aharon, I c u know exactly how to do it 🙂 Without Orbx Central it's quite easy 🙂 Get rid of your Orbx landclass stuff. Make a fresh installation of your FSX to eliminate Orbx Central, use photoreal sceneries and you will see that you'll get a totally new and up-to-date flightsimulator. Enjoy! Edit - to make it clear: naturally _under_ payware airport sceneries 🙂
  4. Was a winner selected for last June's contest (2018)? https://forum.aerosoft.com/index.php?/topic/132707-junes-screenshot-competition-all-things-aerosoft/
  5. Just wait until the new MSFS is out. Some time later there will be two main flightsim platforms left: MSFS and FSX/FSX-SE. (Of course there might be a slow growing number of Aerofly FS2 users because of VR - but we need not to discuss this here. P3D will be dead soon because it's not legal for hobby simmers and XP11 might stay attractive for freeware users - but we need not to discuss this here as well.) As a third party it surely makes no sense to produce ground sceneries for MSFS - that's clear. So if you are a developer of sceneries like Lukla/Mount Everest (or VFR Germany for example) you have two possibilities: stopping developing these sceneries or developing for FSX/FSX-SE (and Aerofly FS2 - other theme). So it's not very wise to keep on saying like a mantra that FSX is commercially dead. Take your small chance or leave it. But stop killing your chance, please. I'm so annoyed from reading this again and again in this forum. I don't know any other company besides Aerosoft who survived this style. Either you are able to give reliable predictions or you should wait with your previews until your product is ready. My personal opinion. Happy New Year
  6. I'm not a fan from early announcements and early previews. If something makes me keen on it several times but I could not get it, I probably will lose interest forever. I think this is natural self-protection developped by evolution. So I never understood why Aerosoft always is trying to make a hype about their new products in the pipeline over months and years. Having said this: what means "soon"? Soon TM? 😉 Will there be a release in January? Before Easter? Before next Christmas? Which year? 😉
  7. No, it's not unfortunate for me, because the other publishers _I_ know still offer the full program for FSX and this is one of many reasons why I'm still so happy with my FSX. But if there are no new products for FSX then the customers can't buy new addons and therefor publishers like Aerosoft think that FSX is commercially dead. A typical devil's circle. For example if Aerosoft would offer a new VFR Germany (in the quality of Austria Pro HD) I would buy immediately the full series again. But if no supply, then no demand. There are still a lot of FSX simmers as you can read in the last Navigraph survey (2018). Why should we change to P3D, if the existing PC is good enough for FSX but not for P3D? Why should we change to XP11 or Aerofly FS2 if there are much more sceneries for FSX? Why should we change to MSFS? It's not released yet. If the scenery was profitable for Aerofly FS2 why shouldn't it be profitable for FSX? And if the scenery was profitable for P3d then you've got back the most costs for the scenery. That means that FSX sellings only must bring back the costs for adapting the scenery to FSX. This should be possible. It should be possible under the condition that FSX simmers know that Aerosoft will bring a new FSX scenery.
  8. May I ask you very, very, very friendly: If you always write that FSX is commercially dead, do you really believe that FSX-users still visit the Aerosoft homepage and the "Previews of Unreleased Products" - forum? so this could be another self-fulfilling prophecy. I wish you a Merry Christmas and a Happy New Year. The year 2020 and MSFS / FS2020 will change a lot of things. P3D might well die (for flight simulation gamers), and FSX could become very interesting for flightsimmers without a good internet connection. My personal opinion: the prospective success of FSX is not a question of demand, it's a question of supply.
  9. Also Milviz z.B. hatte ja auch groß angekündigt, dass sie nicht mehr für den FSX entwickeln würden. Aber die PC-6 Porter haben sie nun doch auch für FSX:SE herausgebracht. Ich würde mich deshalb nicht verrückt machen lassen bzw. selbst verrückt machen. Und wenn dann P3Dv5 erscheint, ist eben die Frage, wer dann noch für P3Dv4 entwickelt. Und wer angesichts des neuen MSFS dann überhaupt noch für den P3Dv5 entwickeln wird. Andererseits gibt es für den FSX einfach immer noch das größte Payware- und Freeware-Angebot und daran wird sich mit der weitergehenden Aufteilung des Marktes auch so schnell nichts ändern. Du kannst ja jetzt innerhalb der 30-tägigen Rückgabefrist ausgiebig testen, was auf Deinem Rechner besser läuft, was Dir am meisten zusagt und ob Du evtl. noch auf den P3Dv5 warten kannst. In neue Hardware würde ich persönlich aktuell nicht investieren, sondern erst mal entspannt abwarten, was der MSFS, der XP12 (neue Grafik-Engine?) und der P3Dv5 (bessere Auslastung der Kerne?) bringen werden. Und vor allem was der MSFS mit der verfügbaren Internet-Geschwindigkeit liefern kann und was er in Summe kosten wird (Abo-Preis? Highspeed-Internet-Tarif?).
  10. +1 +1 Hier noch ein "Literatur"-Tipp von mir zum Thema: https://www.flusinews.de/2019/11/pmdg-737ng3-fs2020-prepar3d-hat-keine-zukunft/ Die Videos zum neuen MSFS (FS 2020) kennst Du?
  11. So it should either be P3D or FSX 🙂 P.S.: If you like his pictures, why didn't you give him an upvote? So take your chance . . .
  12. Teamwork / Hazardous Action P.S.: For those who want to see the whole figure of this manouver:
  13. Thanks, Mathijs! Any other reports from gamescom (relating to flight simulation)? Yes, I can wait until tomorrow . . .
  14. Hello everybody, Mathijs Kok wrote: > Things have been very hectic in office as we prepared for GamesCom. Any news from GamesCom? What was shown by Aerosoft? What have you seen at Gamescom (relating to FlightSimulation)? Will there be a GamesCom-Special from Aerosoft? Thanx a lot John
  15. What's written in the licence contract between Microsoft and Lockheed Martin? Would Microsoft accept this splitting "P3D for the Simmer, MSFS2020 for the gamers"? If AS in the AS-MGSnn registration key stands for Aerosoft and so if Aerosoft is involved in this new MS FlightSimulator project, then Aerosoft has to explain some things to the customers . . .
×
×
  • Create New...