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The3hadow

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    Flight Student - Groundwork

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  1. See this: https://forums.flightsimulator.com/t/1-8-13-a320-cold-dark-not-working-anymore/273564 A320 buggy after update.
  2. Yeah. It seems there are a lot of problems now with the A320 after the update: https://forums.flightsimulator.com/t/a320-not-working-after-patch-2-1-8-3-0/275083 https://forums.flightsimulator.com/t/airbus-issues-after-patch-1-8-3-0/274215/7 EDIT: I just tested it myself. Started engine 2 first and engine 1 second. After turning off APU engine 1 turned off. So, it seems for now that if you want to keep the engines running you need to have the APU running the whole time.
  3. In case you are wondering why your landing is not detected. It seems to be broken after the update: https://forums.flightsimulator.com/t/no-bush-trip-landing-detection-after-patch2/273770/63 After the patch it seems to only work for bush trips started from the beginning and not for those in progress. So, save your time, don't try to taxi to every spot at the airport to try triggering detection (as I did 😅) and wait for the hotfix which is hopefully coming soon.
  4. Hallöchen, habe dieses Interview mit dem "Head of MSFS" entdeckt. Ein paar interessante Informationen dabei. (Ich poste dies hier, da es noch keine deutsche MSFS Sektion in dem Forum gibt gibt.)
  5. The3hadow

    Airbus

    There is an open-source, community project which aims to improve the standard A320: https://github.com/wpine215/msfs-a320neo "The FS2020 A32NX Project is a community driven open source project to create a free Airbus A320neo in the latest Microsoft Flight Simulator that is as close to reality as possible. It is an open source project and aims to enhance FS2020's default A320neo by improving the systems depth and functionality to bring it up to payware-level, and releasing it to the community for free, even perhaps making variants of the family (e.g. a319, a321)."
  6. 100 GB ist die Größe der Basisdateien. Siehe auch Herrn Kok's Aussage, die meine bestätigt: Die Qualität der Szenerie steht im Zusammenhang mit der Qualität der vorhandenen Daten. Texturen und topologische Daten werden von Bing Maps bezogen. Die 3D-Umgebung wird mittels der Cloud-Plattform Azure erstellt. Wenn kaum Daten vorhanden sind bzw. die Qualität der Daten eher unterdurchschnittlich ist, so wirst du auch im Simulator keine Wunder erleben. Wenn es keine realen 3D-Gebäude-Daten in einem bestimmten Gebiet gibt, dann wirst du dort auch nur Standardgebäude sehen. Du meinst bei anderen
  7. Bei mir steht da auch "SPIEL ZUM AKTUALISIEREN NEU STARTEN". Meiner Meinung nach heißt das nicht, dass uns beiden da 80 GB an Daten fehlen, weil wir ansonsten den Simulator gar nicht nutzen könnten wenn die Hauptinhalte fehlen, sondern dass wohl ein Update theoretisch verfügbar ist, um diese "HAUPTINHALTE" zu aktualisieren. Oben rechts siehst du ja den belegten Speicher: 100 GB - das entspricht der Installationsgröße des Simulators (Premium Deluxe Version).
  8. Da ich nicht weiß, welchen exakten Pfad du bei der Installation angegeben hast, kann ich du nur sagen, in welchen Ordner die Mods theoretisch kommen. Und zwar in den Community-Ordner. Im gleichen Verzeichnis solltest du neben dem "Community"-Ordner auch den "Official"-Ordner finden. Im "Official"-Ordner befinden sich die Original-Dateien vom Simulator. In den "Community"-Ordner kommen von der Community erstellte Sachen wie Liveries. Wenn du das Spiel wie ich installiert hast (d.h. DVD-Inhalt in einen von dir erstellen Ordner installiert, Launcher vom Store auf die gleiche Festplatt
  9. Hmm...da bin ich jetzt überfragt. Da müsstest du dann auf Antwort eines Aerosoft-Offiziellen warten oder dich direkt an Asobo/Microsoft wenden. Aber die Datei VCOMP140.DLL scheint der Microsoft Visual C++ Redistributable zugehörig zu sein. Versuch mal Folgendes: Öffne die Windows-Einstellungen und klicke auf "Apps". Scroll dann runter bis du den/die Einträge "Microsoft Visual C++ 2015..." findest. Es können dort zwei Einträge zu finden sein: einmal auf "(x64)" und einmal auf "(x86)" endend. Für beide Einträge machst du jeweils Folgendes: Auf den Eintrag klicken und dann auf "Ändern
  10. Disclaimer: I have the Boxed Version, so I am not 100% sure how it's exactly being done when only having the download version. To my knowledge these folders are created on a drive when an app (in this case the "Flight Simulator App") is installed on another drive than the OS drive. The content in WindowsApps is locked away (I heard it might contain the .exe file). The content of the flight simulator should be in the WpSystem folder. To be more precise, in the ..\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_...\LocalCache\Packages\Official\OneStore subfolder (it should contai
  11. Ich würde folgenden Weg vorschlagen (so habe ich es gemacht und so hat es für mich funktioniert): 0) In deinem Fall erstmal wieder den Launcher deinstallieren (Rechtsklick auf "Microsoft Flight Simulator"-Icon im Windows-Startmenü und auf "Deinstallieren" klicken) 1) Den DVD-Inhalt auf deine gewünschte Festplatte installieren falls noch nicht geschehen. 2) Den Launcher aus dem Microsoft Store installieren und auf die gleiche Festplatte installieren, wo sich der DVD-Inhalt befindet. 3) Simulator starten und wenn der Inhaltsmanager-Screen auftaucht als Pfad deinen DVD-
  12. Addendum: After some digging I found out that Program Files, WindowsApps and WpSystem folders are created when Apps are installed on another drive than the OS drive. Also, I made a mistake when the content manager updated the game: I didn't choose the Microsoft Flight Simulator folder where I've installed my DVD content to. With the standard given directory path, the game downloaded and installed everything again in the WpSystem folder. So, uninstalled MFS again (except DVD content) and reinstalled launcher from store and then started the game again and choosing the folder where I in
  13. Maybe this number refers to the disk space needed for the Premium Deluxe Version. After installing the DVD content I got ~94 GB on my disk. The launcher download in the store adds another 1 GB and then when starting the game the built in content manager downloads the rest which adds about 107 GB. So, overall my MFS installation (Premium Deluxe) has a size of ~202 GB. But the strange thing I just noticed is that all the DVD content (94 GB) is included in the Download Content (107 GB). Same folders are there plus the additional premium deluxe content. So, I am wondering whether I can delete
  14. EDIT2: I've solved the problem now completely. I've installed the language package by using the Admin Windows Account. Now all features are enabled for English (US).
  15. Have you taken a look in your library in the Microsoft Store? Your activated purchases should be there. You can initiate installing of the launcher there. https://flightsimulator.zendesk.com/hc/en-us/articles/360015760620-Download-Installation-guides [Automatic Translation] Avez-vous jeté un coup d'œil dans votre bibliothèque dans le Microsoft Store ? Vos achats activés devraient s'y trouver. Vous pouvez y lancer l'installation du lanceur.
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