Jump to content
If you cannot find the message you posted we probably moved it to the correct forum section! ├Ś

STF-DIR

Members
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About STF-DIR

  • Rank
    Flight Student - Groundwork
  1. the OFP... i dont know for what, but ok, here it is (Document).pdf
  2. the latest of PFPX file is attached EDDPEDDF01.sfp
  3. I know, but vPilot can read *.sfp plans. But PFPX exports in the the Altitude line a "/" at the end: Altitude=200/ but it should be without the slash. With the Slash you get a error while importing in vPilot. Matthias
  4. Hello, i tried to export a Flightplan to vPilot as sfp ( Squawkbox3 and higher option ) but i get always a error. "The string has the wrong Format" see Picture. Isnt there a option possible to export directly to vPilot in vfp ? Matthias ---------------- Found the Problem: in the Exported file in the Altitude line is a / at the end which should not be there: Altitude=200/ Matthias
  5. ahh, i see my mistake, sorry. The STD from the FPL was 1400 and now its 1000. So PFPX calculated correct. I changed that and now its equal. Thanks for explaining that !! Matthias
  6. Hmm, but i am still confused with that ... sorry. So, the weather strings in RED is the actual wether in LOWW, left in PFPX and right in Topcat, bot atual. Must they not be the same, because both of them are wether and Taf ( if iam right ). But there are differences. The one in BLUE should be the Takeoff Weather because it it the T/O Calculation in Topcat ( or am i wrong ? ) I am confused... ­čÖé Matthias
  7. Hello, but i did a weather update in TOPCAT and PFPX hav always the actual weather, i mean there is no update to do. Forecast: Ahh, the Weater in the bottom of the PFPX Window is the Forecast ? .. ok, but where is that weather ? In Topcat i could not find it also not in the Weather windwo. I dont understand that i think. Matthias
  8. Hello, i have planned a testflight LOWW-EDDE. During the preflight i try to calculate the T/O Performance in PFPX ( Topcat is also available ) During that i see some differences in the Weather forecast. The sources are Online ( NOAA ) in both , PFPX and also Topcat. What can be the reason for that ? See attached picture Edit: I hold the Mouse over the Header of LOWW bottom of the PFPX Takeoff calc Window and also there the Wind is different between the Tooltip Window and the Calculation Window. See another attached Picture
  9. Naja, das mit dem Gewicht ist ja nicht soooo wichtig. Es w├Ąre schon sch├Ân wenn man erstens einen Frachter richtig konfigurieren k├Ânnte, also B├Ąnder und HighLoader dort dran wo sie hingeh├Âren und wenn man die Ent- Beladung dann laut Loadeditor meinetwegen simulieren k├Ânnte. Also das dann so kleine Schlepper mit Containern kommen und der HiLo die dann in den Flieger bef├Ârdert so ├Ąhnlich wie bei der Captainsim B757F. Ich w├╝rde auch realistische Ladepl├Ąne zur Verf├╝gung stellen ! Matthias
  10. Wowowow....was macht der eine Typ da an dem Bugrad ???? Ist der etwa lebensm├╝de ??? Bei uns darf da keiner hin bevor nicht der Marshaller, wenn denn einer da ist da wir ein Docking System haben, die St├Ąbchen gekreuzt hat. Matthias
  11. Hallo, um hier mal kurz meine eigene Erfahrung zu posten, denn ich arbeite in einer Ladecrew in EDDP. Also es ist so ( vorgeschrieben ) - Flieger rollt auf die Position - Chocks werden gelegt - Strom kommt auch dran bis dahin k├Ânnen die Beacons noch an sein, m├╝ssen sogar, denn die Triebwerke laufen ja noch aus. - CPT macht Beacon aus wenn die Triebwerke stehen bzw keinen Sog mehr haben. - Treppe kommt ran - HighLoader, B├Ąnder usw. erst jetzt - ausladung beginnt. Matthias
  12. Hallo nochmal, danke Herr Pabst und die anderen auch f├╝r die Antworten ! Mir ist aber gerade noch etwas gravierendes aufgefallen: Ich stehe mit meiner B757-200 von DHL, nat├╝rlich die Frachtversion, auf dem Vorfeld in LEJ und wollte meine nagelneue PSS 757 f├╝r AES konfigurieren. Ich kann dann zwar vorne eine Treppe ranstellen, ok, das ist richtig. Dann kann ich jedoch ( alle angaben in Flugrichtung ) rechts 2 HighLoader ranstellen :-) Bl├Âd nur das das bei der 757F nicht geht. Da passen rechts 2 bzw 3 ( 1 vorn und 2 hinten ) B├Ąnder dran. Was nicht geht , aber gehen sollte, ist das ich auf de
  13. Hallo, da ich in Leipzig auf der Rampe arbeite w├╝rde ich gerne auch einen Wunsch loswerden, vielleicht mit einem kleinen Feedback ob das ├╝berhaupt m├Âglich ist. Wir beladen ja nun nur Frachtflugzeuge und so w├Ąre es erst mal genial wenn man an die Standardflieger ( B757, A300 usw ) einen HighLoader an die Frachtt├╝ren stellen k├Ânnte. Das w├Ąre das erste. Das absolute Highlight w├Ąre ja folgendes: Man stellt sich mit dem leeren Flieger auf die Position ( vielleicht wurde er auch gerade entladen ) und dann ├Âffnet man die Frachjtt├╝ren und stellt die HighLoader ran. Soweit so ghut. Nun gibt man ├╝be
×
×
  • Create New...