Jump to content

Wetterdownload fehlerhaft


flyluna

Recommended Posts

Seit ein paar Tagen kann ich das aktuelle Wetter nicht mehr downloaden, die Fehlermeldung "Wetterdownload fehlerhaft". (X-PLANE 11.31). Wenn ich mit dem Curser über die Fehlermeldung (rote Schrift) gehe erscheint folgendes: "www.ftp.ncep.noaa.gov/data/nccf/com/gfs/prod/gfs.2019022518/WAFS_blended_2019022518f06.grib2". Die Adresse habe ich im Browser eingegeben und die empfangende Datei gespeichert. Jetzt weiss ich aber nicht wo oder ob ich die irgendwo ersetzen/einfügen soll. Kann mir da jemand weiterhelfen.

Schon mal vielen Dank für eure Hilfe.

flyluna

 

Link to comment
Share on other sites

Hi,

das Problem ist bei Laminar bekannt und es wird bereits an einer Lösung gearbeitet...

Zitieren

The big item for RC2 is that X-Plane now uses our own replicating METAR servers. NOAA weather was plagued by 404s when the server posted METARs didn’t meet the date/time scheme X-Plane expected. Our own server should serve the latest weather we have, whatever that is.

https://developer.x-plane.com/2019/02/x-plane-11-32/

 

Sebastian

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacy Policy & Terms of Use