Please put your post in the correct forum.
Today we had to move over 150 posts manually.  We do feel the forum structure is logical and the section names are clear. As redirecting posts pollute the forum a lot we will not add them anymore. So if you are unable to find your post, look for it in the most logical forum section.

Jump to content

Matthias Markus

members
  • Content Count

    83
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

7 Neutral

About Matthias Markus

  • Rank
    Flight Student - Airwork

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. until

    I have got Aerosoft LPMA, I am sorry to can use only default EDDM. At which gate do you begin? (And which flightplan, if it may be important)? Locking forward tomorrow!
  2. Thanks, Mathijs! I hope, you and your team will not have too much work and your business my be a little bit fun too! Stay strong! Greetings, Matthias
  3. I had the same problem, but a realized that, either (don´t remeber exactly, sorry!) batteryswitches has been just off ore external power switch has been not on! This is how I could solve the Problem. Regards, Matthias
  4. Thank you, Mopperle! The problem is solved! Have used the reader by Microsoft. Have got Acrobat Reader now and I am very satisfied! Much greetings, Matthias
  5. Gern, bist Du schon bei Discord angemeldet? Dort nimm bitte mit mir Kontakt auf! Grüße, Matthias
  6. Have got Madeira today. First I wanted to look at the charts. They are not readable: All letters are only little squares. I have installed as administrator. Thank you for helping!
  7. @PaladinX: Kauf dieses Buch unbedingt! Es ist leider richtig, dass dieses Buch zwar ein Lektorat verdient hätte, dieses jedoch, warum auch immer, unterblieben ist. Es gibt schon eine Menge Druckfehler und Wiederholungen, aber das verringert die Freude am Inhalt überhaupt nicht! Wer wirklich ernsthaft fliegen will und sich deutschsprachig informieren will, kommt um dieses Buch nicht herum! Wer allerdings nur ein wenig "rumdaddeln" will, wird nicht zufrieden sein. Dieses Buch ist teilweise schwere Kost. Ich lese es praktisch täglich und immer wieder. Jedesmal verstehe ich von manchen Dingen (z.B. fliegen von Hand nur mit Raw Data) wieder ein bisschen mehr, so dass ich z.B. vorhin endlich mal eine super Platzrunde mit Wetter (Wind und Gust) ohne AP und AT hingekriegt habe. Ohne deses Buch, ganz ehrlich, keine Chance!!! Gruß, Matthias
  8. until

    Very nice, that you accept observers! I am interested being with you!
  9. Hello Guys! Now Connected Flightdeck is nearly ready for use, I am really eager how it works, and I want to try it as soon as possible! For me the hardest problem is the language. Sure, I am able to read English texts very successfully and, if a break my brain I am able to write too. But my English conversation is a little poor, so I am afraid to do not understand a quick briefing correctly. So I am looking for a partner who agrees to fly as a German crew. I am a simmer since first days of MSFS, but until now I didn´t have much time for my hobby, so I didn´t fly last years. Since I own the wonderful AS Busses I nearly spend two or three hours every day in flying these great planes. I am reading Mr. Tietzes great book “You Have Control” and Cpt. Mike Rays “Check Ride Handbook” that in my opinion is a little better yet. But to be honest, I am a beginner. Who feels like having a ride with me? It doesn´t matter if as a PF or PM or from where to where! Greetings, Matthias Markus Hallo Leute! Connected Flight Deck steht uns bald zur Verfügung, und ich bin sehr gespannt darauf und möchte es bald ausprobieren! Aber mich hält das Sprachproblem ab. Ich kann englische Texte ganz ordentlich lesen und auch schriftlich verständlich machen. Aber da Sprechen ist für mich schwierig, so dass ich z.B. fürchte, einem schnellen Briefing nicht ordentlich folgen zu können. Deshalb suche ich Partner, die mit mir als deutsche Crew fliegen möchten. Ich fliege seit den ersten Tagen des MSFS (1000 Jahre her), hatte früher aber wenig Zeit dazu. In den letzten Jahren bin ich gar nicht dazu gekommen. Seit ich aber diese phantastischen AS Busse besitze, verbringe ich fast täglich zwei bis drei Stunden mit dem Simulator. Ich lese laufend Herrn Tietzes tolle Buch „You Have Control“ und Cpt. Mike Ray´s meiner Meinung nach noch besseres Buch „Check Ride Handbook“, aber ehrlich gesagt bin ich ein Anfänger. Wer hat Lust mit mir zu fliegen? PF oderPM ist egal! Grüße, Matthias Markus
  10. Vol. 9 of the documentation contains 3 links: "Golden Rules", "Call Outs" and "Briefing". I did find "Golden Rules" and could them print out. But I was not able to get the sites of the 2nd and 3rd link. any more. May be there is any solution? Greetings, Matthias
  11. Hello Secondator, I flew EDDH/LOWW, route: AMLUH UL619 BUMIL DCT SOGMA DCT MILGU DCT OMELO Z21 VOZ M725 LANUX DCT WGM. I am sorry, but I do not know SID and STAR anymore. Will fly this route again too and would send the logfile, if the problem appears again. Thank you, greetings, Matthias
  12. Ich mach das so (z.B. Innspruck approach): Fliegen nach Flightplan und managed. Den (in diesem Fall eher virtuelle, vom MCDU errechnete ) Gleitpfad einfangen und entsprechend abfliegen. Dann kommt irgendwann der Punkt, wo der Flugpfad auf dem ND abbricht. Entsprechend vorher den Autopiloten ausschalten und von Had weiterfliegen. Die Go Around Alt kann jederzeit nach erreichen des Gleitpfades eingestellt werden. Ob das nun die feine Fliegerart ist, weiß ich nicht. Aber es funktioniert. Gruß, Matthias
  13. PERF Cruise page shows the same as Flightplan page. Thank you for answering!
  14. Hallo everyone, I realized a difference between the distance PP to TOD shown at ND and Flightplanpage several times on A 320 and A 321 under different circumstances like Flightplan, cruise-FL or so. Look at the screenshots please! Distance here seems to be about 25 NM! On MCDU Flightplan page you can see distance is shown as 51 NM. Thank you for your replies! Greetings, Matthias
  15. Das "Speed, Speed, Speed" nach dem Start ist mir völlig unbekannt. Hab davon hier in den Foren noch nichts gelesen. Vielleicht ist bei Deiner Installation etwas falsch gelaufen?! Oder Du hast bei der Eingabe im FMC etwas überehen? Bist Du nach dem Tutoril vorgegangen? Wenn ja, würde ich die Flieger löschen und als Administrator neu installieren. Es ist leider richtig, dass die Busse noch nicht ganz optimal arbeiten, aber im großen und ganzen sind das großartige Flugzeuge, die mir mehr as Hochachtung vor den Entwicklern abringen! Wenn es immer noch nicht klappen sollte, würde ich weiter fragen. Grüße, Matthias
×
×
  • Create New...