Jump to content

Tobi.E.

Members
  • Posts

    62
  • Joined

  • Last visited

About Tobi.E.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Tobi.E.'s Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

15

Reputation

  1. I am also looking for repaints of Austrian airbusses. Can anybody help out, would especially appreciate the following: A319 OE-LDB "Bucharest", A320 OE-LXC and A321 OE-LBC. :-).
  2. Probably a rather stupid/simple question, but a few weeks back i installed GSX (i think in its Version 1.9.9.5). This came with an Installation of SODE in v1.3.4. As, I am highly interested in flying to Genoa which obviously requires SODE in v1.4 or later, I would like to know how exactly can i upgrade from v1.3.4 to v.1.4 or newer? Can i just install the newer Version over the old one (if this is the case, do i have to unregister the old Version for my platform which is P3Dv3.35 first?). Additionally please allow me to give another question: Can anyone tell me, if the Airports Tromsö and Svalbard use SODE? Thanks in advance and a nice evening, cheers,
  3. Von Zeit zu Zeit habe ich 2 wesentliche "Probleme" mit meinen Wilco Airbusen (1 und 2): Zunächst habe ich das fundamentale Problem, dass die Klappen des öfteren mal ohne ersehbaren Grund nicht funktionieren, oder nach stundenlangem Flug nicht für die Landung ausgefahren werden können, was recht ärgerlich ist. Das passiert aber wirklich nur bei jedem 5ten bis 6ten Flug mal,... . Dann habe ich Probleme mit der Route im FMC. Manchmal, wenn ich Wegpunkte einfüge, legt mir der Computer die Route mit einem oder mehreren Wegpunkten mehrere 100 Meilen abseits der normalen Route. Ausserdem fügt mir das FMC ,meistens direkt nach dem Take-off, plötzlich Wegpunkte ein (Airbus Series 2) die sich T/P o.ä. nennen woraufhin der Airbus anfängt Kurven zu fliegen ohne auf die Route zurückzukehren, bis ich Direct to next Waypoint gedrückt habe. Vielleicht habe ich noch nicht so den wesentlichen Überblick über die Bedienung dieser eigentlich sehr guten Flugzeuge oder ich mach Bedienungsfehler, aber ich hoffe, dass mir geholfen werden kann,.. Grüße Tobi P.S.: Die Airbusse werden von mir im FS9 geflogen
×
×
  • Create New...