Support overload. We are currently seeing 65% more demand for support then we normally see. We can only assume this is because more people are at home due to the corona crises. Our complete support staff is online and they are working flat out, but it will take some days before we can scale up resources. Please be patient.

Jump to content
PH1073

Schwarzer Qualm im Cockpit des JAR A320

Recommended Posts

Guten Morgen,

 

die Tage staunte ich nicht schlecht, als ich auf einmal recht schnell während des "Take off's" schwarzen Qualm im Cockpit hatte. Gleichzeitig ist mir aufgefallen, dass der Airbus bei ca. 130 Knoten nicht mehr schneller wurde. Hat das evtl. ( !!! ) etwas mit "Bleed" zu tun? Ich habe es kurz vorher ausgeschaltet. Ich kann mir aber nicht vorstellen, dass es damit zusammenhängt. Wenn die Triebwerke laufen, kann die APU und APU-Bleed reguläre ausgeschaltet werden. Zumindest nach meinem Wissensstand.

 

Hatte jemand von Euch schonmal diese Situation erlebt?

 

Schöne Grüße,

 

Thomas 😊

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...