Aerosoft official retail partner for Microsoft Flight Simulator !! 
Click here for more information

Jump to content

Check

Members
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Check

  • Rank
    Ramp Agent
  1. Hello Shaun, thanks for your note. I have never tried the introducing flight. Why should i have? But I do all may flights as in the manual described for the introducing, step by step. I already know the problem with the payload and overweight. With the update 3.1 it does not take place any longer and - anyway, I check the weight before take off to determine the V1 and VR. However, and thats realy funny, I have the AT-Problem sometimes with the FS9 Boeing 737 too! Dirk
  2. Using the LTU 2005 (german version, boxed, with official update 3.1 from aerosofts homepage, FS9 with official update) i have problems with the FADEC. After take off with FLEX or TOGA set when reducing thrust to CL (when LVR CLB is indicated) the A/THR modus often changes to TOGA again and the planes gets faster to overspeed. On the other hand while descending the same problme occurs -> suddenly TOGA is activated. Furthermore when reaching FL 200 or more the airspeed gets lower until stall without manipulating the speed set at the autopilot. A new installation of the LTU 2005 is already done with no positive effect regarding this problem. Is somebody able to help? Has somebody similiar problems? Thanks, Dirk
  3. Hallo Forum, ich verzweifle langsam an den Airbussen der LTU 2005. Wenn ich nach dem Start bei entsprechender Höhe von Flex oder TOGA auf LVL CL zurückschalte, wird nach kurzer Zeit fast immer automatisch erneut TOGA aktiviert. Die Flugzeuge nehmen dann max. Geschindigkeit auf und sind kaum noch zu beherrschen. Hier im Forum las ich schon, man müsse dann zurück schalten und langsam wieder über FLEX zu LVL CL kommen -gelingt bei mir leider nicht. Außerdem kommt es häufig zum Stall ab ca. FL 200 trotz stabilem Steigflug zuvor. Es sind bei mir alle Airbusse des Add ons betroffen. Kurioserweise habe ich ähnliches jetzt auch bei der Standard B 737-400 beobachtet. Kennt jemand dieses Problem und kann helfen? Vielen Dank!
×
×
  • Create New...