Jump to content

Adi-Flyer

Members
  • Posts

    7
  • Joined

  • Last visited

About Adi-Flyer

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Adi-Flyer's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare

Recent Badges

0

Reputation

  1. Thank you for the reply. Sometimes EFB works sometimes not. But lets do point the focus back to Throttle Quadrant doesn't work. Why when I start on runway my throttle works but not when I start on Gate (CnD)?
  2. I have deleted installation, removed "aerosoft-crj" folder and reinstalled the plane again via the content manager. When I start fly on runway, it works, when I start to fly from Gate then it don't. When I leave the environment and start to fly from Gate again, there are more problems: Also parking brake and flap - controlled on Throttle Quadrant - doesn't work. I cannot turn on tablet left in my cockpit. Can you help me / fix it?
  3. Ok thank you. Now I see option to turn of Reverser Axis. But the levers still don't move along with the Bravo ones in Flight Simulator ­čÖü
  4. Today I tried Aerosoft Bombardier CRJ-550/700 again. But my throttle (Honeycomb Bravo Throttle Quadrant) still not works. After Baying in MSFS Store 03.05.21 there was not problem like this. I'm possible to calibration it, but there is no move in the Sim. Flap and Speed brake are moving. Additional: There is no analog part for reverse engine on my Honeycomb Bravo Throttle Quadrant (Min = IDLE). How do I manage this? Thsnk you
  5. I purchase CRJ 550-700 within msfs shop and followed manual Vol3_Tutorial.pdf from aerosoft webpage but I have some issues: On the test flight I received that a discrepancy was given with the type that was in the MSFS store: - Setting of weather =>there is no something like coverage or scatter - "Press fire detection monitor test switch for 2 seconds" => No sound, no message - "NAV Switch ON" => I don't see any reaction from one of my external consoles. Outside inspection shows that position lights are not lightning. - Activation of NAV-Light and others works via my console (SimConnect) - APU does not start (external POWER is connected and active (see attachment) After 2h I give up . Flight test without "dark and cold": * CRJ_550-700 those not handle my Logictech autopilot multipanel corectly * On my Throttle Quadrant I defined a switch for the parking brake => the CRJ 550-700 dose not notice that and there is a conflict because of competing status * because it was late and I lost lot of time, I did a time jump for landing => I was in the air with a dark-n-cold machine...! I have no such problems with other types of aircraft and they are even free. Those anybody have any solution for this?
  6. Hallo @Andreas Janssen Vielen Dank f├╝r deine Arbeit. Beim ├╝berfliegen ist mir eine ├ťberetzungsfehler aufgefallen, was sich Ulkig anh├Ârt: U.A. f├╝r die englische Bezeichnung "Airway" verwendest du den Begriff "Atemweg" (Kap 2.2). In deutsch heisst das "Luftstra├če". F├╝r meinen Einstig in dieses Flugzeigtyp w├Ąre diese Anleitung sehr hilfreich gewesen - eigentlich, denn mit der Version von MSFS-Store klappt das nicht! (Vermutlich in der Original-Beschreibung schon fehlerhaft). Nun habe ich beim Testflug festgestellt, dass offenbar eine Diskrepanz gibt mit dem Typ was im MSFS-Store heruntergeladen wurde: - "Dr├╝cken Sie den Fire Detection Monitor Test Schalter f├╝r zwei Sekunden" => Kein Ton, keine Meldung - "NAV Switch ON" => An meiner externe Konsole sehe ich keine Reaktion. Kontrolle von Aussen zeigt, dass Positionslichter nicht angehen. - Aktivierung ├╝ber meine Konsole funbktioniert - Start APU geht nicht (externe POWER an und aktiv Ich habe es dann aufgegeben. Flugversuch ohne "Dark-and-Cold" CRJ_550-700 reagiert nicht sauber auf meine Logictech-Autopilot-Multipanel Am Throttle Quadrant definierte ich einen Umschalter f├╝r Parkingbrake => der CRJ 550-700 bekommt das nicht mit und erzeugt ein Konflikt Wollte Zeit ├╝berspringen, da doch ziemlich sp├Ąt und ich viel Zeit verloren habe => ich war mit ausgeschaltete Maschine in der Luft..! Mit anderen Flugzeug-Typen habe ich keine derartige Probleme und diese sind sogar gratis.
  7. Hi. Ich nehme an, dass das Problem in der Zwischenzeit gel├Âst ist? Ich habe diese auch und MSFS hat mir von sich aus ein Kurvenprofile eingestellt.
×
×
  • Create New...