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Raemichel

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    Flight Student - Groundwork
  1. Hello, I reinstalled in order the A318/320 then A320/321, reinstalled my textures, the AIRACs and processed the configuration. I recreated a starting situation and you can see on the "PERF" page that with a flap 2 position, I get a Trim "DN.2.9! So the re-installation did not solve my TRIM problem. Since I don't have time to fly now, I don't know if the total shutdown failure will happen again. That's it for now Best Regards Michel
  2. Hello, I make the following decision: I am properly uninstalling the A318/319 and 320/321 in accordance with the guidelines and reinstalling them in the proper order and will redo the item. Patience! Best Regards Michel
  3. Hello, My Updater A321 PRO Best Regards Michel
  4. Hello, I updated the A321 Pro P3Dv4. Following a flight, I noticed the following: 1. Performance page, after having introduced the flaps for takeoff, I note that the information "TRIM" is abnormal; for my example flaps "2" = 2/DN2.9", in other words trim downwards for an exaggerated angle. Having given the checklists to the crew, this trim error prevented the "to config" check, which was red with an audible alarm. I noticed this several times already. After checking on the trim wheel, by default they appear to me at zero. So there is no interaction between the value "performance page" and the actual trim positioning. It's up to the pilot to make sure that the trim is as you want it to be. However, on take-off, at the very least the trim should be "UP" and not "DN". This seems abnormal to me. I am not the only one to have noticed this. 2. In flight at my cruising altitude during a four-pilot multi-player flight, my plane suddenly shut down without any warning signs, without knowing if it was a fuel or electrical failure. I would like to point out that out of the four pilots in flight, all at their cruising altitude, three of us pilots experienced this abnormal fuel failure which, in our opinion, is not a lack of fuel that was properly planned. 3. I went back into session, re-commissioned the A321, and during my flight planning work and my preparation according to the acronym "DIFRIP", suddenly I found myself once again with the machine completely shut down. It seems so unbelievable to me. Should the A321 be reinstalled? Is this unrealistic behavior due to a bug? I'm asking you. Best Regards Michel Raemy Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
  5. Bonjour, J'ai mis à jour le A321 Pro P3Dv4. Suite à un vol, j'ai constaté ce qui suit : 1. Page performances, après avoir introduit les volets pour le décollage, je constate que l'information "TRIM" est anormale; pour mon exemple volets "2" = 2/DN2.9", autrement dit des trim vers le bas pour un angle exagéré. Ayant confié les checklists à l'équipage, cette erreur de trim empêchait la vérification "to config" qui était au rouge avec alarme sonore. J'ai remarqué cela plusieurs fois déjà. Après contrôle sur le volant des trim, par défaut ils m'apparaissent à zéro. Il n'y a donc pas d'interaction en la valeur "page performances" et le positionnement effectif des trim. Cela n'est pas grave, c'est au pilote de d'assurer que la trim est conforme à ce que l'on veut. Cependant, au décollage, pour le moins la trim devrait être "UP" et non "DN". Cela me parait anormal. Je ne suis pas le seul à avoir constaté cela. 2. En vol à mon altitude de croisière lors d'un vol en multi-joueurs à quatre pilotes, mon avion c'est éteint subitement sans aucun signes précurseurs sans savoir si cela était une panne carburant ou électrique. Je précise que sur les quatre pilote en vol, tous à leur altitude de croisière, nous sommes trois pilote à avoir connu cette panne anormale qui selon nous n'est en rien un manque de carburant qui a été planifié correctement. 3. je me suis remis en session, refais la mise en service de l'A321, et durant mes travaux d'établissement du plan de vol et ma préparation selon l'acronyme "DIFRIP", subitement, je me suis retrouvé une nouvelle fois la machine totalement éteinte. Cela me parait tellement invraisemblable. Faut-il réinstaller l'A321 ? Ce comportement irréaliste proviendrait-il d'un bug ? Je vous pose la quetion. Cordiales salutations Michel Raemy
  6. Bonjour, Même en ayant mis à jour en version 1.3.0.0, l’Aerosoft A320-A321 Professional comporte quelques lacunes (chez moi) : Décollage : Que ce soit en MAN FLEX ou en MAN TO/GA, à la main montée à 13°, dès que je le passe au pilote automatique, il cabre, prend un angle de montée en 15 et 20°, ce qui amène inévitablement le « ALPHA FLOOR ». Cela n’est pas dans la normalité, le taux de montée ne devrait pas excéder 13°. Y-a-t-il une limite d’altitude autre que 500 ft AGL avant de le mettre au pilote automatique ? 2 . HOLDING : Le tracé du holding change constamment de forme en s’élargissant et en se rétrécissant alternativement. A cause de cela, le suivi de la trajectoire de l’avion est perturbé puisqu’il recherche à se recaler sur ce circuit holding qui ne cesse de changer de forme. Cordiales salutations Michel Raemy
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