Recently we have seen a lot of codes used to unlock our products being offered for discounted prices. Almost all of them are bought using stolen credit cards. These codes will all be blocked by our systems and you will have to try to get your money back from the seller, we are unable to assist in these matters. Do be very careful when you see a deal that is almost too good to be true, it probably is too good to be true.

Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Hallo Thorsten, du benutzt X-Life Deluxe und den Online Flightplaner, richtig? Nutzt du denn auch X-Life während des Fluges und gibst du einen Flugplan (von X-Life erstellt) in X-Life ein, denn wenn du X-Life nutzt und die Wegpunkte von OnlineflightPlaner, dann gibt es vermutlich ein misch masch in deiner Flugdurchführung! Gruß Hermann
  3. Hallo KrustyFM, ich habe keine wirkliche Erfahrung mit Flugzeug-Intercoms, daher kann ich nicht sagen, wie es realistisch ist. Aber zumindest viele Intercoms bodengebundener, sehr lauter Fahrzeuge habe ich auch mit schlechter Tonqualität kennen gelernt. Wenn du das simulieren möchtest würde ich das allerdings nicht mit einer Hardware wie einem Gitarrenverzerrer machen (was wohl funktionieren kann, wenn man es drauf anlegt) sondern mit Software. Viele Soundgeräte von PCs haben Software mit einigen Filtern beigelegt, die man über das Audiosignal laufen lassen kann. Das "beste" Ergebnis erreicht man vermutlich, wenn man sich nen eigenen Audiostream programmiert, wo man in niedriger Bitrate sampelt und ggf den Bandpassfilter anwendet. Aber das ist sicher auch keine schnelle Lösung und besonders keine für jeden. Aber an deiner Stelle würde ich mal sehen, ob dein Soundchip so eine Filtersoftware hat. Viele Grüße Stefan
  4. Hallo VR-Fans, hallo PilotBalu, ich habe mir die Samsung Odyssey+ gekauft. Die Installation war problemlos. Der PC-Check bestätigte, dass meine Hardware geeignet ist. Nach dem Anschließen der Brille an den PC startete das "Mixed-Reality-Portal". Die Installation incl. der Controller verlief problemlos. Es wird dabei ja diese "Luxus-Villa" eingeblendet. Dadurch konnte ich auch die Funktionsfähigkeit der Controller testen. Ich habe mir dann auch gleich ein VR-Video angeklickt, das abgespielt wurde. problemlos Ich war dann schon gespannt auf den Einsatz der Brille mit Xplane11. Nach dem Laden eines Fluges wollte ich unter Einstellungen auf der VR-Seite VR aktivieren. Die Enttäuschung war groß, das VR-Kästchen war nämlich ausgegraut und konnte deshalb auch nicht angeklickt werden. Ich habe diverse Dinge ausprobiert, gelesen, recherchiert etc. leider bisher ohne Erfolg. Gibt es irgendwo eine Info, dass die Odyssex+ auf Xplane11 nicht läuft? Ich habe PilotBalu direkt angesprochen, da er ja in diesem Topic sagt, dass er diese Brille vor einem halben Jahr gekauft und vermutlich damit gearbeitet hat. Ich hoffe, dass jemand von euch eine Idee hat. Ich bedanke mich schon mal im voraus. Gruß Peter - midlive
  5. Hallo, ich habe auf meinem Rechner X-Plane 11, FF A320, X-Life deluxe und Better Pushback installiert. Bei den entsprechenden Programmen und Plugins sind auch die aktuellen Navigationsdaten installiert. Ich fliege in der Regel ATC geführte Routen aus dem Online Flightplanner. Die Auswahl der Startbahn, das taxiing und die SID bis zum ersten Wegpunkt der Strecke sowie der kopmplette Streckenflug funktionieren einwandfrei und machen viel Spaß. Probleme gibt es oftmals hinsichtlich der angewiesenen Anflüge, die so schlecht oder nicht durchführbar sind. Dies betrifft z.B. München, wo man aus dem Norden kommend in den Süden geleitet wird und eine Landerichtung unpassend zur STAR angewiesen bekommt und im Endeffekt gegen die Startrichtung landet. Gestern passierte ähnliches in Genf. Es war ein Flug von Zürich aus, alles funktionierte fehlerfrei bis zum Ende der Route. Die Route endete am Wegpunkt ULMES, Landebahn war die 22. Von Ulmes aus gibt es die STAR ULMES1R auf die 22. Angewiesen wurde aber die STAR BANKO8S, die einen zwar schön über den Mont Blanc schickt aber nach Eingabe im FMS des Airbusses keine fliegbare Route erzeugte. Kann ich irgendwie das Zusammenspiel Endpunkt der Route / Landebahn / STAR optimieren? Beim Departue waren bisher alle Angabe aus dem X-Life korrekt und passend (bis auf Start in Frankfurt auf der 25R) nur beim Landen entsprechen die von x-Life erzeugten Anflüge nicht den realen und sinnvollen Streckenführungen. Ich würde mich über Tipps freuen, wo ich noch etwas optimieren könnte oder was ich nicht richtig mache, denn es ist schon etwas enttäuschend, wenn man nach einer Stunde "Fliegen" ins Leere läuft. Danke und Grüße Thorsten
  6. Patrice, as Mathijs said, it is a matter of the complete sim environment. Till 4 month ago, I had a quite slow system (10 years old) with only a I7-860, with 8GB RAM, a GTX660 with 2GB RAM, using P3Dv4, tons of addons incl. a mesh, Orbx stuff etc. and with decent settings I was able to run the Airbus without problems, even in dense areas like EGLL with real weather.
  7. seems to be wrong to me. Please post a screenshot where we can see the complete path
  8. Hello Patrice, Would you please do me a favor and list your complete system specs including which motherboard you have, the type and size monitor, any CPU/GPU overclock, and any P3D tweaks you may have?
  9. Today
  10. HISTORY 1.2.4.0 Non Experimental, Full new installer, save your liveries! Bug Fix: Avoiding CTD in Connected Flight Deck Improvement: Finishing GSX2 interaction Improvement: Refinements to Connected Flight Deck Improvement: Vol1 manual updated 1.2.4.1 Experimental Bug Fix: Issue with doors states fixed Bug Fix: Incorrect deletion of the DISCON after selecting an approach Bug Fix: inHG Altimeter dot added Bug Fix: Issues with multiple VORs with same code fixed Bug Fix: Prevention of giganormous logfiles Improvement: Finishing GSX2 interaction Improvement: Demo of VC objects removed Improvement: Possible fix for printer issues Improvement: Some tweaks to PFD 1.2.4.2 Experimental Bug Fix: Fixes in STAR loading via CO RTE Bug Fix: excessive COMPANY MSG message after loading a saved flight Bug Fix: Issues with cockpit printer corrected Bug Fix: Diverse issues in IRS INIT corrected Improvement: Tweaks to PFD display Improvement: Added more align IRS time steps Improvement: A few last items synced in Connected Flight Deck Improvement: ECAM indication changed from "NO PED" to "NO PORTABLE DEVICES" Improvement: Multiple changes to speed management Improvement: Refinements to GSX2 implementation Improvement: Refinements to Checklists
  11. The experimental update is now online.
  12. Well my awareness was not correct. If you pre-ordered you are guaranteed the lower price. And it seems that first shipment is not fully sold. But it's going fast after recent pre/reviews. You do not see many with text like 'best yoke ever'.
  13. Because we believe this topic has been answered we have closed it. If you have any more questions feel free to open a new topic.
  14. Because we believe this topic has been answered we have closed it. If you have any more questions feel free to open a new topic.
  15. This is the only way to keep the FPS as high as it is and we do not plan any changes. Sorry. We do not see this as a major flaw but certainly as a limitation. We do see these issues with some users as you mention, but we find it hard to actually replicate this on out systems because we do not often seen these massive drops in fps. P3D is very capable of handing over these tasks to other cores. We can only replicate this reliable when we do manual tweaks to the cfg files.
  16. Mathijs Kok

V2 + 10 ?

Because we believe this topic has been answered we have closed it. If you have any more questions feel free to open a new topic.
  17. Because we believe this topic has been answered we have closed it. If you have any more questions feel free to open a new topic.
  18. Well we need a bit more information, exactly what is happening that should not happen?
  19. Very sorry to hear that you're having problems, however your situation is far different than Goshob's as you're using an Xbox Controller. Unfortunately, our product requires a flight sim controller along with a throttle axis as shown in our Product page (see below). If you'd like, I would be happy to help you find a suitable, inexpensive controller that meets the product requirements. After researching this, I believe the problem you're experiencing may lie with how the Thrustmaster software is setup. I should be able to test this in the next week or so.
  20. Because we believe this topic has been answered we have closed it. If you have any more questions feel free to open a new topic.
  21. Hello , please look into your SPAM folder for the confirmation eMail. may be it is "landed" in the SPAM or Junk Mail folder. If there are more Problems, please open a ticket for this here: https://helpdesk.aerosoft.com/portal/home We only can handle it there...
  22. Have you checked the manual this issue?
  23. and have you checked the manuals? One is specifically about this.
  1. Load more activity
  • Newsletter

Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
  • Create New...