!! Windows 7 no longer supported !!

As Microsoft will stop supporting Windows 7 on Jan 20th we will be unable to test any of our
products on that platform. It may work, or it may not, but no guarantees from our side. 

Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Version 1.0.0

2 downloads

Recommend use with AIRAC 2003 for best results. Updates for RAD Restrictions and Directs are cumulative. Changelog Update: Route Restrictions and Altitude/FL Restrictions Update: RouteCharges (Feb 2020) Zurich LSZH arrivals via Vienna FIR/UIR (workaround implented) Budapest LHBP departures via VETIK Aarhus EKAH departures (EKAH.xml from folder AirportInfo required) Regards David
  3. Da hat Günni99 recht (wie so oft). Ich habe am EFB einmal "Turnaround" und einmal "Engines running" gespeichert und dann X-Plane jeweils neu gestartet. Status immer Cold & dark Dann habe ich wie Michael1955 erwähnt hat das ausprobiert: Michael1955 hat recht (wie so oft)!!! Die A320 stand da mit laufenden Triebwerken. Laufen denn bei dir auch die Triebwerke?
  4. Today
  5. Das muss gehen!! So können wir nicht helfen, wenn wir nichts erkennen können. Zuerst Shift drücken und halten, dann Space drücken. Dann ist das Bild in Output gespeichert
  6. Yes, Kroswynd is the Master of masters 🙂 He can serve each theme and each genre. Or better: each theme and each genre serves him, the Master. So every Screenshot Contest fan: please, give a sign to honor his great work all over the years!
  7. Hallo Lutz, Ich habe deinen Beitrag mal verschoben und angepinnt... Gruß heinz
  8. Hallo zusammen, ich suche ein PDF Dokument, welches eine Anleitung für die Linke MCDU bei der A318-A321 enthält. Gibt es so etwas? Videos finde ich eher unpraktisch, da ich oft eher was nachschlagen muss, wenn ich bei einem Punkt nicht weiter weiß. MfG Pilot 456
  9. Mit Shift + Space geht es nicht.Deshalb Foto. Halt nicht so gut.
  10. Ich kenne so einige Leute bei denen das der Fall ist. Nee, definitiv nicht, wie ich oben dargelegt habe. Solange Cache + RAM-Nutzung laufender Anwendungen < physische Speichermenge wird nichts aus dem Cache verdrängt und somit hilft in einer solchen Situation ein Mehr an Speicher effektiv gar nicht. Da ist es auch unerheblich wieviele Threads laufen, solange deren Speicherbedarf plus Cache nicht die Größe des physischen Speichers übersteigt. In meinem Cache, und der Rechner läuft bereits den ganzen Tag für dies und das und jenes, liegt überweigend noch X-Plane und alles andere hat so wenig Speicherbedarf, dass es kaum ins Gewicht fällt. Ich habe hier noch immer 13.5 GB freien Speicher, den ich erst vollmachen müsste bis X-Plane aus dem Cache verdrängt wird und um das zu tun müsste ich nun sehr speicherintensive Dinge machen. Browser + Mail + anderen Kleinkram, also eine ganz normale Rechnernutzung, benötigt nicht solche Speichermengen, da müsste ich dann schon wirklich etwas anwerfen, was richtig Speicher benötigt, Bild- oder Videobearbeitung, aufwändige Games/Sims etc pp. Technikmythen helfen meist nicht weiter, verursachen viele Probleme und kosten oftmals unnötig Geld - und um Geld geht es bei Comupterfragen eigentlich meist denn, wenn Geld keine Rolle spielt, kauft man einfach das tollste/neuste/teuerste und hat dadurch sicher keinen technischen Nachteil. Andersum kann ein Computer, der auf die tatsächlichen Bedürfnisse des Nutzers zugeschnitten ist deutlich weniger kosten und in den vom Nutzer gewünschten Anwendungen genau dasselbe leisten (und das trifft ganz stark auch auf X-Plane 11 und seine Resourcennutzung zu). Letztlich darf natürlich jeder glauben, was er möchte.
  11. Hi, The only thing I have changed is my flight computer! The C:\ drive is a new SSD with a new installation of Prepar3Dv4.5, but the old SSD with Aerosoft A319 to A321 Professional was on that older drive. Can it be that I must fully uninstall the A3xx Bundle and re-install on the new SSD drive? I know that some programs require de-activation and re-activation (eg GSX) when there is a hardware change. I believe that I did a full re-install but maybe I have to do it all again? I still have all the downloads and key codes needed, so it would be a time hassle, nothing more. regards, John
  12. okay, as its now installed, am I able to now move the files, editing the xml file and it not bring up errors.??
  13. I have installed the last versione of A320/321...but the fuel planner is same as before!! I have deleted all the folders in the documents folder/aerosoft/etc .... But the trim it's alwais DOWN (look the immage above) Please correct this problem.
  14. Something smiler happened … Seems if you select an airport the Taxiway charts are broken down into two sections ...Airport Briefings come first (marked Taxi)at the top ..then the rest of the airport charts also marked TAXI can be found if you scroll down but if you then select another airport you get charts for both Airports mixed into one... this is what happened after i selected EGKK first … then selected EGLL … Some taxi charts remain from EGKK in the top TAXI section... using Navigraph......edit ....just put a new pic up .. somehow an EGLL STAR has found its way into the EGPH taxi chart list , this is after i selected a few airports to test . My guess is the EFB was written for the Aerosoft charts but maybe some Navigraph Jep charts are named differently so the EFB gets confused .
  15. It' a known problem. Not easy to fix.
  16. Posted on Zagreb Airport Facebook site “International Zagreb Airport has modified the markings and signs on the manoeuvring area based on a request by the Croatian Civil Aviation Agency, and regarding the change in magnetic declination. Due to the change in magnetic declination, the runway's magnetic directions are also changing. All markings were changed in one night and, starting from today, the application of new aeronautical charts and AIP data has been put into effect and everything was aligned with the navigation instruments for the new runway direction, which now has new marks 04/22 instead of the previous 05/23. Magnetic declination modification is a multidisciplinary project involving all international airports in Croatia, certified or approved airports, aircraft operators, general aviation, Ministry of Defence and regulatory monitoring by the Croatian Civil Aviation Agency.” can this be updated in the zag airport prof product please? Photos: Josip Škof
  17. ok i will just re start P3D anyway and see if it was just a glitch thanks
  18. OK, I can't delete the whole topic, but the error on the PMDG NGXu EFB at GCTS is because GCTS is the only airport I have added since I installed the NGXu. There's a scenery scan feature under the PMDG EFB Maintenance section which needs to be run every time you change your add-on sceneries. Problem solved.
  19. Locking this topic since the updates have been released. If you have any further questions about these updates, please open a new topic.
  20. During installation you are asked where to install. The installer offers per default the Documents folder, as this the standard folder according to LM. But you can point the installer to any other folder of your choice.
  21. Yeah just doing my first test flight in the 320 with the new build
  22. Have you installed the new release from Today?
  23. So the question is, what has changed on your system. Any changes in confihguration, any kind of software updates (Windows, drivers etc.), any new software installed....
  24. Meanwhile Hangar226 did 2 textures, links provided on their FB page (https://www.facebook.com/hangar226/ ): Lufthansa Regional D-ACNW https://library.avsim.net/download.php?DLID=215825 Lufthansa Regional D-ACKL https://library.avsim.net/download.php?DLID=215826
  25. Hi Thanks for including the EFB in the smaller Airbuses, i have a slight issue thou getting it to show the correct Taxi charts eg for EGKK (might just be a one time glitch which a re start might fix) it shows the ground charts for another airport but if I scroll right down i can get the ground charts for Gatwick , seems to be showing two lots of ground charts . Thanks Rich P.S Airbus pack uninstalled then PC restarted .... Installed with AV off and a restart after each fresh Airbus install.
  1. Load more activity

• Newsletter

Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
  • Create New...