Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Today
  3. This post cannot be displayed because it is in a password protected forum. Enter Password
  4. Mi opinion: "The sounds are there, even if you cover your ears" Today simming is very advanced, i mean, lot of tech accesories available. Most pilots use wireless headsets to communicate with ATCs or wired too, like in real life. No matter if wired or not, i bet you love to hear the gear sounds and engine sounds out of your speaker system, like in real life will happen.... In the other hand, when you are not wearing headphones you hear those sounds like if not wearing any headset at all in real life, so your aircraft sounds are there..... When i fly the Cessnas with mi personall heatset even stall warning sound sometimes is difficult to hear..... but, it is there..... it sounds in the cabin, not in the headset... May be a different approach... 👌 Just adding some thoughs to the conversation. Happy Flying!
  5. This post cannot be displayed because it is in a password protected forum. Enter Password
  6. I agree, I really like the co-pilot emulation in the baby buses. I also use Pilot2ATC, and it has a similar co-pilot function, where the FO will perform some of the interaction with ATC. It is nice not having to do everything in one of these aircraft as they can be a handful to solo -- and as mentioned, that's not done in the real world.
  7. Yesterday
  8. Habs hinbekommen. Danke für eure Hilfe Daikan und Frithjof
  9. Tracking Mop and Alfa!…..Alfa , I did have tested already the PMDG x2 (747&NGX) and worked excellent. The only weird new thing that took place was excessive flickering or quick flashings on the screen. I will consult this one with PD3 Techs. Thanks both for the advise. Will review, test and post feedback on results later. FRL
  10. Thanks Alex for the suggestion, DDE is in continous development and we have plans for it moving forward. Might not happen with Genf, but there will be more stuff coming in the future and it is actually already capable of way more than is being used right now.
  11. Btw, I thought about something with your new DDE. You can disable it with one click. Maybe you could set some options so the user can chose to force rwy lights ON ? Can be useful at any airport, regardless of the weather or time of day. You could even set some options to for instance chose the runway exits that are lit.
  12. This post cannot be displayed because it is in a password protected forum. Enter Password
  13. I have not experienced any issues with the 320/321 at least. I like the immersion factor. But, I still hope MS builds in such features from start. I think they will go for immersion and this is probably part of it. Personally I love the co-pilot and I really hope Aerosoft sticks with it, even for the MS versions of the addons. Yes, FS2Crew is even better but I never felt compelled to buy it for the buses, the built in is good enough for me. For those who can't fly online, this is a great immersion factor. Some say it is a good tutorial but personally I like the illusion of having a co-pilot since you would never ever fly these beasts alone :). I just wish they add it to the CRJ some day, would make me breathe easier in landings :D.
  14. Thank you for the information !!
  15. This post cannot be displayed because it is in a password protected forum. Enter Password
  16. This post cannot be displayed because it is in a password protected forum. Enter Password
  17. Hi Wolfgang, ich habe dir nichts übel genommen, kein Problem, leider ist es im Endeffekt auch keine Hilfe wenn nix von dem was man tut funktioniert da hast ja Recht. Aber nen Versuch mit dem Häkchen hin her wars auf jedenfall Wert, schade das es nichts gebracht hat. Dein Problem ist auch so Schei....benkleister das man im Endeffekt nichts anderes machen kann als herum zu Doktorn weil es eben von einem schlechten Treiber über den Energiespar Einstellungen von Windows bis zu einer kaputten Taste auf der Tastatur so ziemlich alles sein kann leider. Alles schon miterlebt. Mir würde noch dazu einfallen den Ultimativen Leistungsmodus in Windows zu aktivieren in den Energiespar Einstellungen, jedoch glaube ich kaum das dies irgendwas bringt ausser ein paar FPS mehr, denn ich habe auch die abwegigsten Einstellung vorhin mal probiert, ausser das ich meine Graka auf 16 FPS runtergebracht habe ist da auch nichts passiert, die Digital Anzeigen liefen weiterhin normal in X-Plane halt nur mit 16 FPS und mit 8GB Grakaspeicher kann ich dir nur zustimmen. 11 GB sind auf jedenfall vorteilhaft. Grüße Stephan
  18. Hallo Heinz. Bitte alles zurück auf Null! Ich nehme alles zurück was ich geschrieben habe. Boaaa, ich schäme mich so 😫😫! Das Problem saß vor dem Monitor! Kann die Geschäftsführung diesen Beitrag löschen? Gruß Hermann
  19. Work in progress at the moment Aircraft still on ground NO GO! This happens after computer restart But one hour ago test flight has been successfull with levers OK and Reverse OK ! Maintenance it's the most difficult operational area for an Airline!!!!
  20. Du musst gar nichts manuell machen und für die Zukunft solltest du das auch bleiben lassen. Verabschiede dich von dem Gedanken, dass du es besser weisst und besser machen kannst als die Entwickler von Addons. Seit ich vor ein paar jahren vom FSX auf P3D umgestiegen bin, habe ich aufgehört irgendwo manuell einzugreifen und das funktioniert bis heute problemlos. Am Anfang, du musste man noch wegen Orbx die ein oder andere Datei deaktivieren, aber auch die verwenden mittlerweile die neue Methode. Zur "add-on.xml" Methode: Wie sie im Detail funktioniert, will ich jetzt hier nicht beschreiben, da man das nicht wissen muss. Wenn es dich trotzdem interessiert, lies die Doku zum SDK von P3D. Die Methode hat im Wesentlichen zwei Vorteile: - man kann (und sollte auch) Addons irgendwo außerhalb des P3D Verzeichnisses installieren. Das läuft vollkommen automatisch ab ohne manuelle Eingriffe. Man gibt lediglich das Wunschverzeichnis an - bei einer Neuinstallation oder einem Upgrade von P3D muss man diese Addons nicht erneut installieren, P3D findet sie automatisch
  21. Sieht dann so aus, das Programm muss komplett neu gestartet werden, Lutz
  22. Na ja Installer. Die berücksichtigen vieles auch nicht und machen einfach stur ihren Job - und haben zumindest bei mir schon einige Probleme bereitet. Gut, bei mir ist EDDH bisher der einzige Airport, bei dem das so gemacht wurde, baue aber auch gerade alles vom FSX auf P3D um. Aber was ich gerne wissen möchte: Worin besteht der Vorteil? Aus meiner Sicht wird es dadurch nur noch schwieriger, den Überblick bei vielen Szenerien zu behalten. Aber irgendeinen Vorteil muss es ja geben, die Einbindung über die add-on.xml zu machen. Manuell, also ohne Installer, halte ich das für viele User zu kompliziert. Deshalb habe ich das bisher auch garnicht in Erwägung gezogen.
  23. This post cannot be displayed because it is in a password protected forum. Enter Password
  24. Da dieser Thread beantwortet wurde haben wir ihn geschlossen. Wenn Sie weitere Fragen haben können Sie jederzeit einen Neuen öffnen.
  25. schade Otto aber trotzdem danke. Claus
  26. I've use both navdata and charts from aerosoft from the beginning because I prefer LIDO but I also use simbrief for my flight planning which forces me to buy a couple times a year the navdata sub from navigraph so I can have useable routes on vatsim, and it is a pain in the ass and costly having to do it this way. I would love some day (soon) that aerosoft supports simbrief.
  27. This is unfortunately quite normal, as the database in P3D is totally outdated, conmpared to NavdataPro (or other databases). What you can do: - Update via this site: https://www.aero.sors.fr/navaids3.html - when you fly to default airports check the frequencies in the P3D flightplaner and dial them in manually
  1. Load more activity
  • Newsletter

Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
  • Create New...