We like to know how you feel about the forums and the way we handle them, so if you a few seconds please answer the four questions posted here: 
https://forum.aerosoft.com/index.php?/topic/147548-how-are-we-doing-with-support-on-the-forum-do-read-the-text-below-the-poll/. But please, please, read the text below the poll. If you think we do bad we want to know why.

Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Today
  3. Hi, one of our next airports will be St. Tropez LFTZ of Stairport Sceneries. This is a small airport in the south of France (between Marseille and Nice). Can be used by GA, Helicopters and Business Jets. The airport will contain some new features. For example, people in the airport terrace restaurant, which can be seen there in good weather and at certain times and disappear in bad weather.
  4. Hallo, einer unser nächsten Airports wird St. Tropez LFTZ von Stairport Sceneries sein. Das ist ein kleiner Airport im Süden von Frankreich (zwischen Marseille und Nizza). Anfliegbar von GA, Helikoptern und Business Jets. Der Airport wird einige neue Features enthalten. Zum Beispiel Menschen im Airport Terassen-Restaurant, die bei gutem Wetter und zu bestimmten zeiten dort zu sehen sind und bei schlechtem Wetter verschwinden. ...
  5. Yesterday
  6. Hi, how do I add a Cessna 172 Skyhawk aircraft within PFPX and TOPCAT Tks
  7. A little bit of topic. well actually the benefits could be more. For example before take the decision to study ATPL i worked as sound engineer for tv series and movies and I (and vast majority) use pro tools with a lot of "add-ons". Every user has his own personal usb key called ilock, which can´t be replicate. With the key unplugged, any of the products that have their licenses on that key wont work or launch. And you can install any copy of the software on any system but you need to put your key, so you can only use it once per time. I considered myself what you call genuine customer or user of avid. And the ilock system was very simply to manage. They also offer the possibility of purchasing a "key care" so to be able to avoid problems if you lose or brake your key. Pro tools for mac and a lot of their "add-ons" si so difficult , i would say impossible to find it cracked. I didn´t ever known a person who use pro tools who has it cracked. I do not know the price of what system and of course is another world and different market, different earns, (avid is a dam big giant monster in the cinema industry) but is really easy to manage and confortable for the user and it guarantee a huge security to avoid piracy.
  8. Hallo Zusammen, ich möchte Ortho4xp auf meinen IMac pro laufen lassen. Das geht dank der super Beschreibung von David Erard ( Ortho4xp Mac Install for dummies (guide with pics) Updated v130) ganz hervorragend, bis zu einem Punkt, der mich verzweifeln läßt. Der Reihe nach. Ich downloade das Programm und es befindet sich erfahrungsgemäß im Download Ordner. Danach führe ich alle Anweisungen von David durch, die über das Mac eigene Terminal mit den in den Stepanweisungen verbundenen Eingaben auszuführen sind. Die Installation ist abgeschlossen und ich öffne das Terminal erneut, um den Speicherort mitzuteilen. Dazu gebe ich diesen Befehl in das Terminal : cd /users/michaeleick/downloads/ortho4xp-130 Und danach noch diesen Befehlsatz python3 Ortho4XP_v130.py Und es öffnet sich dieses Fenster Diese Befehlsfolge muß ich über das Terminal immer ausführen, um bis hierhin zu gelangen. Windows User haben hierfür im Ordner " Binaries " ein eigenes Icon. Da ich das Programm Ortho4xp nicht im Hauptspeicher meines IMac haben möchte, habe ich eine HDD 4TB USB-3 Platte, wohin ich das Programm kopiert habe. Nun muß natürlich dieser Befehl hier umbenannt werden : cd /users/michaeleick/downloads/ortho4xp-130 Und dazu reichen leider meine Fähigkeiten nicht Ich möchte das Programm auf die Festplatte LaCie legen Kann mir bitte ein Spezialist sagen, wie der Befehl lautet? Oder sollte ich gleich X-Plane 11 HD Mesh Scenery v4 benutzen? Leider bin ich der englischen Sprache nicht ganz mächtig, verstehe aber, dass die Phototapete von Ortho in HD Mesh nicht zwingend benötigt wird.Wenn man dies haben möchte, muß Ortho halt installiert sein Gibt es eigentlich großartige Perfomance ( FPS ) Einbußen beider Programme. Viele Fragen und vielen Dank für die Antworten Vielen dank dafür und freundliche Grüße / Micha
  9. This post cannot be displayed because it is in a password protected forum. Enter Password
  10. I am happy to report that the issues with the scenery crashing and Sam gates not working have been fixed.
  11. The Airport only comes with the one ortho now with regards to traffic etc and highways we have had to place exclusion zones because the roads go through buildings and that is out of our control.
  12. This post cannot be displayed because it is in a password protected forum. Enter Password
  13. Hallo zusammen ich frage mich grad, wie ich denn mit dem genannten Flugzeug hohe Flightlevels fliegen kann, ohne dass der Bildschirm schwarz wird. Oxygen habe ich eingeschaltet, trotzdem wirds ab FL140 langsam dunkel. Was muss ich sonst noch anwählen? Gruzz Remo
  14. Hallo FlyAgi Vielen Dank 👍 Gruß Jochen
  15. This post cannot be displayed because it is in a password protected forum. Enter Password
  16. This post cannot be displayed because it is in a password protected forum. Enter Password
  17. This post cannot be displayed because it is in a password protected forum. Enter Password
  18. This post cannot be displayed because it is in a password protected forum. Enter Password
  19. This post cannot be displayed because it is in a password protected forum. Enter Password
  20. Good evening, i haven't bought it yet, but from the photos you see the area outside the airport (terminal 1) and without highways? Is there only the orthophoto? so there is no cars traffic and correct?
  21. Das ist so nicht ganz korrekt, Jahreszeiten werden von XP auf verschiedene Weise unterstützt, technisch sogar nativ - nur macht da kaum ein Designer gebraucht von. Derzeit stehen global gesehen zwei ernsthafte Ansätze zur Verfügung: Wintermod by xflyer (freeware), ermöglicht Umschalten auf Winterumgebung per JSGME-Tool (leider Windows only). Dazu habe ich auch ein Tutorial erstellt und es gibt viele Szenerien, die das ganze Unterstützen indem sie Winter-Texturen bereitstellen TerraMaxx (Payware), ein Plugin inklusive globaler Szenerie für Sommer, Herbst, leichten und tiefen Winter. Das ist die technisch einfachste Lösung und braucht nur installiert werden, wird aber leider nicht von vielen Designern unterstützt. Außerdem ist noch etwas in Arbeit, aber mehr als was in diesem Artikel angedeutet wird kann ich dazu nicht sagen.
  22. This post cannot be displayed because it is in a password protected forum. Enter Password
  23. I think i have it working now, im testing a while until now How did i do it: i followed your tutorial and with some thinking finally its good now I made a folder inside LGSA, i called it: Chania autogen, inside that folder i made an empty folder named scenery. and a folder autogen with the autogen data like the xml, and the AutogenDescriptions.spb from LGSA default files, Then i added the Chania autogen folder above the AE LGSA folder in the scenery library of p3d the first time i tested it it didnt work, after that i was thinking what i could do further, Then i decided to reinstall the justsim LFMN, and the justsim libraries wich contains the autogen configuration merger, First i had that scenery installed in an custom folder, now i installed it in the folder recommended by the installer wich is the Prepar3D v4 Add-ons folder, and i started p3d v4 up and saw the autogen configuration merger working it told me to restart p3d to configure autogen and Now i have on LGSA and EHAM all trees! Like a miracle happened i tested it now a long time and all trees seems to stay in place. I added some screenshots about the new situation I will thank you all for the super excellent support, finally i have here the solution. best regards Thomas
  24. This post cannot be displayed because it is in a password protected forum. Enter Password
  1. Load more activity
  • Newsletter

Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
  • Create New...