!! Windows 7 no longer supported !!

As Microsoft will stop supporting Windows 7 on Jan 20th we will be unable to test any of our
products on that platform. It may work, or it may not, but no guarantees from our side. 

Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Nigel Dean

FSMAP

Hi I have had this FSMAP programme running on FSX Acceleration for the last two years without issue, however its has stopped working recently tried uninstalling and reinstalling it but still refuses to work when clicking on any of the tabs on the main screen face. This is again despite the fact it loads and installs all the checks as if all is OK but still no movement when trying to operate the program anybody out there have any answers??
  3. Jonas, I just checked it in the A320 CFM and the CVR is automatically switched OFF after the two engines are started. So please tell me more about the issue you detected. Are you talking about the Professional e.g. the 64 version? Which model you used e. g. A318/A319, A320/A321 or the A330? Please check if the CVR is automatically switched OFF after both engines are started and AVAIL The reason is quite simple as it should not be ON during the whole flight because this is the normal procedure e.g. the CVR is automatically running. It is manually set to ON during cockpit preparation also to cover the period until the engines are started and fully available. Regards, Rolf
  4. Can one of you send me your aircraft.cfg of the A330? I have an idea what the reason might be. But since my aircraft.cfg is unaltered (no liveries added), I don't see the issue.
  5. @Manu263 kein Problem. Das der Autopilot nicht funktioniert hat, ist mir auch unerklärlich. Vlt. war es ein Bug oder ein Anwenderfehler, wobei ich nicht wüsste was ich falsch gemacht hätte. Vlt kann ich ja nochmal den Fehler in den FFA320 einspielen und es nochmal probieren. Gruß
  6. Der OverlayEditor geht leider nicht " Can.t load default airport data, the X-Plane global apt.dat is invalid". Habe diverses versucht, ohne Erfolg, ich denke aber dieser Fehler ist wohl bekannt.
  7. Today
  8. Hello Hans If you look at my question about this, I have attached a crash logfile. There are no error messages. Updater just crashes. Kind regards Shane
  9. after the update to 1.3.0.1 the fuel planner seems to have an error new Version old version Robert
  10. @gwdoc Can you please post the error message (or a screenshot that shows the complete message)? Updating the A318/19, the A320/21 and the A330 works without any issue here.
  11. Hallo Alex, die größere Bild- und Schriftdarstellung in den Menüs, kannst Du über die nachfolgende Einstellung mit 150 % oder sogar 200 % erreichen. Hatte nämlich dasselbe Problem. Viele Grüße Harald
  12. Hi, Last night i did a flight from LHR-EWR however at some point during the flight it crashed to the desktop with this error Faulting application name: Prepar3D.exe, version: 4.5.13.32097, time stamp: 0x5d8abf93 Faulting module name: D3D10Warp.dll, version: 10.0.18362.356, time stamp: 0x3ff1131a Exception code: 0xc0000005 Fault offset: 0x00000000000abd80 Faulting process ID: 0x2570 Faulting application start time: 0x01d5ccd81de20ba4 Faulting application path: C:\Program Files\Lockheed Martin\Prepar3D v4\Prepar3D.exe Faulting module path: C:\Windows\SYSTEM32\D3D10Warp.dll Report ID: 26605555-3f56-42e1-90ac-fcc026390b32 Faulting package full name: Faulting package-relative application ID: i have also attached the data folder if it helps Data.zip
  13. Hallo ZeeMan !!! Danke für Deine Antwort. Hab schon geglaubt, wäre der Einzige der diesen Bus fliegt. Also liegt unsere Hoffnung auf Ver. 1.4.Bleibt noch das Ausräumen der Route und die VOR´s, die beide immer denselben Sender anzeigen, wobei ich nicht weis, wie das im Realen Bus funktioniert. Übrigens habe ich gestern einen Flug mit Management Decent mod. gemacht und hier alle Pfeile vorhanden. Verstehe nicht, warum man FAULTS in einen Bus baut, der so unvollkommen wie dieser. Ist halt meine Meinung, die natürlich nur für mich zählt. LG Raimund LOWW PS: Würde mich freuen, auch Eure Meinungen zu hören.
  14. thank you very much !! that was it
  15. Hallo EHC sry ich war nicht im Lande. Wen du im Normal Law unterwegs warst. Hätte der Autopilot eigentlich funktionierten müssen. ( ich bin selber kein Experte). Ich freue mich das die die Videos etwas weiter geholfen haben. Wen man mehr über den a320 erfahren will, muss man sich das FCOM durchlesen und das ist doch etwas Lang^^
  16. After having first looks on the landscape and the helipads, it's now definitively the time to take also a closer look at the airports. Let's start with the two largest: <<< Seychelles International Airport (FSIA) <<< Regional Praslin Island Airport (FSPP) More snapshots and infos in the newest publication on my website. BTW: Thirteen additional airstrips, spread over the Seychelles archipelago, will be included in #Seychelles4XPlane as well. More about that in the next posting...
  17. Hi I made a test and here is the result: I open the guard with the mousewheel Then control the switch with Left and Right mouse click I close the guard with th mousewhel I don't know what type of mapping You have but it works for me......
  18. Nachdem wir in vorherigen Beiträgen auf die Landschaft und die Helipads eingegangen sind, ist es nun an der Zeit, einen ersten Blick auf die Flughäfen zu werfen. Beginnen wir mit den beiden größten: <<< Seychelles International Airport (FSIA) <<< Regional Praslin Island Airport (FSPP) Weitere Schnappschüsse und Infos dazu auf meiner Webseite. BTW: Dreizehn weitere Landebahnen, verteilt über des Archipel der Seychellen, werden ebenfalls in #Seychelles4XPlane enthalten sein. Mehr dazu im nächsten Posting...
  19. Hallo Wauwi, KLASSE Tip, baue auch gerade an einer eigenen Checkliste und … das macht richtig Spass, Dank Deiner Idee! Viele Grüße VolleKanne
  20. Hello again, As far as I know, the Alternate Distance is also a mistake. If the value is zero and I always go +1 to 20 Nm then the value Total Fuel jumps constantly back and forth, sometimes bigger and sometimes smaller. The .xml was deleted before. CFG874 Bernd
  1. Load more activity

• Newsletter

Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
  • Create New...